Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Ogłoszenie o naborze nr 17130ARCHIWALNE z dnia 26.10.2017 r.

  • Oferty do
    10

    listopada

    2017

  • Wymiar etatu
    1
  • Stanowiska
    1
  • Status
    koniec naboru
  • Dodatkowe
    Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki

    • złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
    • spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
    • po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
    Zastępstwo

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że urząd poszukuje kandydatów do pracy na czas przewidywanej nieobecności swojego pracownika. Jeśli w ogłoszeniu nie wskazano okresu zastępstwa, możesz o to spytać w urzędzie. Osoba zatrudniona na zastępstwo jest członkiem korpusu służby cywilnej.

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ


Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko

inspektor wojewódzki

do spraw: obywatelstwa

w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców



Miejsce wykonywania pracy:

Bielsko-Biała

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
ul. Piastowska 40
43-300 Bielsko-Biała

Adres urzędu:

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice

WARUNKI PRACY

Kontakty zewnętrzne z klientami Urzędu oraz ich pełnomocnikami w celu udzielania informacji z zakresu przepisów o obywatelstwie polskim, a także w zakresie spraw określonych w ustawach wyznaniowych oraz informowania o etapie prowadzonego postępowania i sposobie rozpatrzenia sprawy. Kontakty z Urzędami administracji publicznej (USC, ewidencja ludności) w celu ustalenia i sprawdzenia poprawności danych osobowych oraz uzyskania z zasobów odpisów aktów stanu cywilnego. Pełnienie dyżurów w wydłużony dzień pracy Urzędu. Zagrożenie korupcją. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze budynku przy ul. Piastowskiej 40. Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Budynek bez barier architektonicznych wyposażony w odpowiednio dostosowane toalety. Wejście do budynku od ul. Mieszka I wyposażone w podjazd.

ZAKRES ZADAŃ

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego lub potwierdzenia utraty obywatelstwa polskiego celem opracowania projektów decyzji w tym zakresie.
  • Przyjmowanie, rejestrowanie i weryfikowanie wniosków o nadanie obywatelstwa polskiego, a także o wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego, w celu przekazania prawidłowo wypełnionego i skompletowanego wniosku do MSWiA.
  • Obsługa klientów Urzędu celem przyjmowania składanych przez nich wniosków i oświadczeń oraz udzielania im pełnej informacji na temat obowiązujących przepisów i procedur w zakresie spraw związanych z obywatelstwem polskim.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o uznanie cudzoziemca za obywatela polskiego celem opracowania projektów decyzji w tym zakresie.
  • Przygotowywanie projektów zaświadczeń w celu potwierdzenia posiadania osobowości prawnej przez jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych oraz o organie uprawnionym do reprezentowania tej osoby prawnej.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji w pierwszej instancji w sprawie stwierdzenia przejścia z mocy prawa na własność osób prawnych, kościołów i związków wyznaniowych nieruchomości Skarbu Państwa.
  • Ustalanie sytuacji prawnej nieruchomości, co do których zostały zgłoszone roszczenia majątkowe wyznaniowych osób prawnych oraz przygotowywanie niezbędnej dokumentacji celem dostarczenia materiałów Komisji Regulacyjnej prowadzącej postępowania w tym zakresie.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • Wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe: 1 rok w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych
  • znajomość Konstytucji RP
  • znajomość ustawy o obywatelstwie polskim oraz przepisów wykonawczych do niej
  • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego
  • znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej
  • znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych
  • rzetelność
  • terminowość
  • zorientowanie na osiąganie celów
  • nastawienie na rozwój
  • skuteczna komunikacja
  • pozytywne podejście do klienta
  • umiejętności analityczne
  • samodzielność
  • inicjatywa
  • umiejętność współpracy
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

WYMAGANIA DODATKOWE

  • doświadczenie zawodowe: 1 rok w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych dotyczących potwierdzenia obywatelstwa polskiego
  • znajomość: przepisów ustawy o obywatelstwie polskim umieszczonych w traktatach pokojowych i umowach międzynarodowych zawartych po zakończeniu I wojny światowej, przepisów o obywatelstwie polskim oraz umów międzynarodowych w sprawach obywatelstwa obowiązujących w latach 1920 – 2002, przepisów o powszechnym obowiązku wojskowym obowiązujących w latach 1920-1950, regulacji prawnych związanych z repatriacją obywateli polskich z terenów przyłączonych do ZSRR w okresie powojennym
  • znajomość ustaw o stosunku Państwa do kościołów i związków wyznaniowych na terenie RP
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • Dokumenty należy złożyć do: 10.11.2017
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Urząd Wojewódzki
    Biuro Obsługi Klienta
    ul. Jagiellońska 25, pok 161, parter
    40 - 032 Katowice z dopiskiem "Oferta pracy - inspektor wojewódzki do spraw obywatelstwa w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców – nabór na zastępstwo”

INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.

Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną
(e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów:
(032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: listopad/grudzień 2017



Liczba odwiedzin: 3166

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Udostępnił: Marta Kwiatkowska

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 26.10.2017

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×