Ministerstwo Finansów w Warszawie

Ogłoszenie o naborze nr 10609ARCHIWALNE z dnia 28.04.2017 r.

  • Oferty do
    8

    maja

    2017

  • Wymiar etatu
    1
  • Stanowiska
    1
  • Status
    koniec naboru
  • Dodatkowe
    Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki

    • złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
    • spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
    • po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ


Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko

naczelnik wydziału

do spraw: wymiany informacji podatkowych

w Wydziale Wymiany Informacji Podatkowych, Departament Systemu Podatkowego



Miejsce wykonywania pracy:

Warszawa

Adres urzędu:

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa

WARUNKI PRACY

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz; krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

ZAKRES ZADAŃ

  • Kierowanie i zarządzanie pracą podległych pracowników oraz nadzór merytoryczny nad realizacją zadań, przygotowywanie ocen okresowych i wniosków w sprawach kadrowych, rozwoju zawodowego i dyscypliny pracy, w celu zapewnienia odpowiedniej jakości i terminowości realizowanych zadań oraz optymalnego wykorzystania wiedzy i umiejętności pracowników.
  • Nadzorowanie oraz kierowanie pracami wydziału związanymi z współpracą międzynarodową w zakresie wymiany informacji podatkowych, w tym: a) koordynacja i wyznaczanie podstaw polityki ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakresie współpracy międzynarodowej dotyczącej wymiany informacji podatkowych, b) negocjowanie i przygotowywanie tekstów umów w zakresie wymiany informacji podatkowych z innymi krajami, prace związane z analizą systemów podatkowych państw obcych i terytoriów w tym zwłaszcza powszechnie uważanych za stosujących szkodliwą konkurencję podatkową, c) koordynacja procesu legislacyjnego w zakresie zapewnienia spójnych rozwiązań legislacyjnych obejmujących międzynarodową wymianę informacji podatkowych, w tym przygotowywanie tekstów umów międzynarodowych, analiza tekstów dyrektyw unijnych w tym zakresie i wdrażanie dyrektyw do polskiego porządku prawnego, d) koordynacja procesu wydawania spójnych wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym przepisów ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA oraz ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami i czuwanie nad ich odpowiednim poziomem merytorycznym.
  • Koordynowanie w Wydziale międzynarodowej współpracy z komitetami i grupami roboczymi Unii Europejskiej (UE) i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), w zakresie wymiany informacji podatkowych z innymi państwami, aktywne wpływanie na kształtowanie założeń polityki wymiany informacji i doświadczeń.
  • Reprezentowanie stanowiska ministra właściwego do spraw finansów publicznych podczas konferencji, seminariów, warsztatów i innych spotkań dotyczących wymiany informacji podatkowych.
  • Uczestniczenie, w posiedzeniach grup roboczych OECD oraz Unii Europejskiej oraz opracowywanie informacji, wystąpień i innej dokumentacji związanej z wyżej wymienioną współpracą, w celu ochrony interesów Skarbu Państwa, w zakresie wymiany informacji podatkowych.
  • Nadzorowanie oraz opracowywanie stanowisk, uwag, opinii do projektów aktów prawnych i innych dokumentów w tym umów międzynarodowych pod względem ich wpływu na wymianę informacji podatkowych z innymi państwami, zwłaszcza w kontekście spójności i efektywności prowadzonej polityki w tym zakresie, a także w celu weryfikacji ich poprawności merytorycznej i rzetelności.
  • Upowszechnianie i popularyzacja wiedzy z zakresu podatków, poprzez przygotowanie materiałów i informacji, w tym przeznaczonych do zamieszczenia na stronach internetowych i profilach mediów społecznościowych Ministerstwa Finansów w zakresie zadań należących do kierowanego wydziału.
  • Koordynacja i współpraca w zakresie negocjowania międzynarodowych umów w zakresie wymiany informacji podatkowych z innymi jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • Wykształcenie: wyższe ekonomiczne, prawnicze lub nauki polityczne
  • doświadczenie zawodowe: 4 lata w obszarze prawa podatkowego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodne formułowanie pisemnych i ustnych wypowiedzi w zakresie realizowanych zadań
  • Ogólna znajomość polskiego prawa podatkowego (PIT, CIT, akcyza, podatki i opłaty lokalne, Ordynacja podatkowa), wykorzystanie tej wiedzy w zakresie wymiany informacji podatkowych
  • Znajomość problematyki wymiany informacji podatkowych, FATCA, międzynarodowego prawa podatkowego oraz współpracy międzynarodowej
  • Znajomość zagadnień ekonomii i szeroko rozumianego prawa gospodarczego
  • Znajomość pakietu MS Office, w szczególności MS Excel na poziomie zaawansowanym
  • Umiejętność interpretacji przepisów i stosowanych ustaw
  • Umiejętność kierowania zespołem
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność negocjacji
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

WYMAGANIA DODATKOWE

  • doświadczenie zawodowe: 1 rok w instytucjach unijnych lub międzynarodowych
  • Studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego lub wpis na listę doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, biegłych rewidentów
  • Znajomość jednego z języków roboczych UE na poziomie umożliwiającym posługiwanie się językiem w typowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721, z późn. zm.) złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) W ZAMKNIĘTEJ, OPISANEJ KOPERCIE - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego dotyczącego ukończenia studiów podyplomowych w zakresie prawa podatkowego lub kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, biegłych rewidentów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • Dokumenty należy złożyć do: 08.05.2017
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2017/031/SP

INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA, W PRZECIWNYM RAZIE OFERTA KANDYDATKI/KANDYDATA ZOSTANIE ODRZUCONA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/ministerstwo-finansow/praca/wzory-oswiadczen.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Liczba odwiedzin: 3187

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Finansów w Warszawie

Udostępnił: Agnieszka Skipirzepska

Komórka organizacyjna: BDG

Wprowadzono: 28.04.2017

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×