Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu
Ogłoszenie o naborze nr 22247ARCHIWALNE z dnia 13.02.2018 r.
-
Oferty do
23
lutego
2018
-
Wymiar etatu
1/2
-
Stanowiska
1
-
Status
nabór w toku
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
inspektor
do spraw: Bezpieczeństwa i Higieny Pracy/Służby
Samodzielne Stanowisko ds. BHP
Zabrze
41-800 Zabrze, ul. Stalmacha 22
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- kompleksowe prowadzenie kontroli warunków pracy/służby oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby
- sporządzanie i przedstawianie Komendantowi Miejskiemu PSP stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy/służby zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników/funkcjonariuszy oraz poprawę warunków pracy/służby
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy/służby
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Miejskiej PSP, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników/funkcjonariuszy
- uczestnictwo w pracach, powołanej przez Komendanta Miejskiego PSP komisji bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz w innych zakładowych komisjach zajmującycy się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy/służby, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy/służbie
- współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad funkcjonariuszami i pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich
- opracowywanie projektów decyzji w sprawie przyznanie świadczeń odszkodowawczych strażakowi PSP/pracownikowi
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
- doświadczenie zawodowe: 3 lata w służbach BHP/służby w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
- znajomość przepisów z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy i p.poż
- znajomość przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby strażaków Państwowej Straży Pożarnej
- znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby strażaków PSP oraz pracowników cywilnych, w tym: ustawy z 24.08.1991r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1204 ze zm.), rozporządzenia MSWiA
- nieposzlakowana opinia
- posiadanie prawa jazdy kat. B
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: wyższe studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
- znajomość metod dokonywania oceny ryzyka zawodowego strażaków PSP oraz pracowników cywilnych
- umiejętność obsługi komputera, z wykorzystaniem pakietów biurowych (edytor tekstowy, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji multimedialnych)
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kserokopia prawa jazdy (co najmniej kat. B)
- Oświadczenie pisemne o umiejętności obsługi komputera z wykorzystaniem pakietów biurowych (edytor tekstowy, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji multimedialnych)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 23.02.2018
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
41-800 Zabrze, ul. Stalmacha 22
na kopercie i w liście motywacyjnym dopisek: „Nabór na stanowisko inspektor ds. bhp”
Uwaga: w przypadku składania dokumentów listem poleconym lub za pośrednictwem kuriera, należy wziąć pod uwagę wydłużony termin doręczenia, gdyż dokumenty, które wpłyną do KM PSP w Zabrzu po oznaczonym terminie ich składania zostaną odesłane na adres nadawcy, jeżeli będzie podany. Jeżeli brak będzie na kopercie adresu danych nadawcy – spóźniona przesyłka będzie zdeponowana w KM PSP w Zabrzu do czasu rozstrzygnięcia naboru, po czym zostanie komisyjnie zniszczona.
informujemy, że dokumenty wysłane w innej formie niż papierowa – nie wywołują jakichkolwiek skutków prawnych
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Uprzejmie informujemy, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest złożenie, nadesłanie w terminie wszystkich dokumentów, własnoręcznie podpisanych oświadczeń
i listu motywacyjnego. Dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci/kandydatki zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie o ich terminach. W celu usprawnienia procesu naboru prosimy o umieszczenie danych kontaktowych, adresu email, numeru telefonu. Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne” - za kompletne oferty uznane będą oferty, zawierające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody: • weryfikacja formalna nadesłanych ofert, • weryfikacja wiedzy i umiejętności, w tym praca na komputerze, projekt decyzji o przyznaniu odszkodowania • rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego. Dane osobowe zawarte w ofertach będą gromadzone wyłącznie w celu przeprowadzenia procesu naboru. Osoby kandydujące mają prawo dostępu do treści swoich danych i możliwości ich poprawienia.
Dokumenty nieodebrane w terminie 1 miesiąca od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.
Proponowane warunki wynagrodzenia 1050 brutto. Planowana data zatrudnienia 5 marca 2018r.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 323760991 i 323760993.