Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Ogłoszenie o naborze nr 21121ARCHIWALNE z dnia 24.01.2018 r.
-
Oferty do
7
lutego
2018
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
inspektor wojewódzki
do spraw: obywatelstwa, kwalifikacji wojskowej oraz ruchu pielgrzymkowego
w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Częstochowa
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
ul. Sobieskiego 7
42-200 Częstochowa
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego, potwierdzenia utraty obywatelstwa polskiego oraz o uznanie cudzoziemca za obywatela polskiego celem przygotowania projektów decyzji w tym zakresie.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o przyznanie posiadaczowi Karty Polaka świadczenia pieniężnego na częściowe pokrycie kosztów zagospodarowania i bieżącego utrzymania w Rzeczypospolitej Polskiej celem przygotowania projektów decyzji w tym zakresie.
- Prowadzenie obsługi organizacyjno-administracyjnej Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej (w tym udział w kontrolach działalności powiatowych komisji lekarskich) w celu zapewnienia prawidłowej realizacji nałożonych na nią zadań.
- Ustalanie tras i czasu przejścia pielgrzymek na terenie województwa śląskiego z właściwymi zarządcami dróg w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom udającym się do miejsc kultu religijnego.
- Rozpatrywanie odwołań od decyzji wydawanych przez organ I instancji z zakresu stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska w celu opracowania projektów decyzji w II instancji.
- Przygotowywanie projektów zaświadczeń w celu potwierdzenia posiadania osobowości prawnej przez jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych oraz o organie uprawnionym do reprezentowania tej osoby prawnej.
- Prowadzenie, przy współpracy z urzędami stanu cywilnego, spraw związanych z nadaniem medali „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz opracowywanie zbiorczych wykazów przekazywanych do Kancelarii Prezydenta RP za pośrednictwem Wydziału macierzystego celem zapewnienia uhonorowania przez organy państwowe osób, które przeżyły 50 lat w jednym związku małżeńskim.
- Przyjmowanie, rejestrowanie oraz opiniowanie wniosków składanych przez cudzoziemców o nadanie obywatelstwa polskiego w celu przekazania prawidłowo wypełnionego i skompletowanego wniosku do Departamentu Obywatelstwa i Repatriacji MSWiA.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: o obywatelstwie polskim, Prawo o aktach stanu cywilnego, o ochronie danych osobowych
- znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
- znajomość ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP oraz rozporządzeń wykonawczych do niej
- komunikacja
- współpraca
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- znajomość ustaw: o zmianie imienia i nazwiska, o orderach i odznaczeniach, o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w RP
- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- myślenie analityczne
- orientacja na klienta
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 07.02.2018
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Śląski Urząd Wojewódzki
Biuro Obsługi Klienta
ul. Jagiellońska 25, pok. 161, parter
40 - 032 Katowice z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. obywatelstwa, kwalifikacji wojskowej oraz ruchu pielgrzymkowego w Oddziale w Częstochowie”
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów:
(032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: marzec 2018 r.