Ministerstwo Środowiska w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 29465ARCHIWALNE z dnia 23.06.2018 r.
-
Oferty do
13
lipca
2018
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
starszy specjalista
do spraw: przepływów finansowych
w Wydziale Zarządzania Finansowego w Departamencie Funduszy Ekologicznych
Warszawa
Ministerstwo Środowiska
Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Weryfikowanie deklaracji wydatków od Instytucji Wdrażających (IW) do Instytucji Pośredniczącej (IP) w zakresie II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020 oraz przygotowywanie deklaracji wydatków od IP do Instytucji Zarządzającej/Instytucji Certyfikującej (IZ/IC), a także udział w kontrolach systemowych w IW
- Monitorowanie, we współpracy z IW, procesu składania przez beneficjentów wniosków o płatność oraz przygotowywanie prognoz certyfikacji i nadzorowanie ich realizacji przez IW w ramach II osi priorytetowej POIiŚ 2014-2020
- Koordynowanie w ramach Departamentu zadań związanych z budżetem w układzie zadaniowym (planowanie, realizacja, sprawozdawczość z osiąganych rezultatów w obszarach finansowych)
- Realizacja, we współpracy z Departamentem Ekonomicznym, zadań związanych z budżetem resortu i przepływem środków finansowych w sektorze środowiska w ramach POIiŚ 2007-2013, POIiŚ 2014-2020 oraz funduszy norweskich
- Monitorowanie płatności realizowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) w ramach zleceń dokonywanych przez instytucje upoważnione oraz zwrotów środków przekazywanych przez beneficjentów na rachunek BGK, analiza wykorzystania limitów środków oraz współpraca z Departamentem Ekonomicznym w zakresie zmian kwot tych limitów
- Przygotowywanie analiz i materiałów sprawozdawczych na potrzeby kierownictwa resortu w obszarze przepływów finansowych
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji o ustaleniu kwoty odsetek do zapłaty przez beneficjentów z tytułu nieterminowego rozliczenia zaliczki oraz zwrotu środków, a także zastosowaniu ulg w spłacie należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym
- Opiniowanie projektów aktów prawnych, planów, założeń, programów, opracowań studialnych i innych dokumentów związanych z wykorzystaniem funduszy europejskich w sektorze środowiska oraz treści wytycznych, wzorów wniosków i umów oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji POIiŚ 2014-2020 oraz funduszy norweskich, w szczególności w zakresie przepływów finansowych
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe: 2 lata w obszarze związanym z funduszami unijnymi
- Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tzw. ustawa wdrożeniowa), Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z 17 grudnia 2013 r.
- Znajomość Programu Operacyjnego POIiŚ 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych POIiŚ 2014-2020 w zakresie II osi priorytetowej
- Znajomość wytycznych i zaleceń w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 w zakresie przepływów i rozliczeń finansowych, nieprawidłowości oraz sprawozdawczości (dotyczących POIiŚ)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym (B2)
- Umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
- Myślenie analityczne
- Komunikacja
- Współpraca
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- doświadczenie zawodowe: w zakresie planowania budżetowego w jednostkach sektora finansów publicznych
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny (podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa wymaga zgody na ich przetwarzanie do celów naboru wg wzoru zamieszczonego na stronie https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
- Kopie dokumentów potwierdzających 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z funduszami unijnymi (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu - wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
- W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
- Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w zakresie planowania budżetowego w jednostkach sektora finansów publicznych (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające wymagane doświadczenie zawodowe np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 13.07.2018
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Środowiska
Biuro Dyrektora Generalnego
Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym DFEstsp38/2018.
W aplikacji należy podać adres e-mail, numer telefonu i adres do korespondencji.
Aplikacje złożone po terminie nie są rozpatrywane.
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że: • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Środowiska z siedzibą w Warszawie, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa. • Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem e-mail inspektor.ochrony.danych@mos.gov.pl. • Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji naboru na wolne stanowiska pracy w Ministerstwie Środowiska (na podstawie art. 22¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w związku z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r). • Pani/Pana dane osobowe będziemy przechowywać: a) przez okres realizacji naboru, b) przez 3 miesiące od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru (dotyczy dokumentów aplikacyjnych), c) przez 3 lata od zatwierdzenia protokołu z naboru (dotyczy dokumentacji z naboru). • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. • Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe. • Podanie danych osobowych nieokreślonych przepisami prawa jest dobrowolne, ale wymaga Pani/Pana zgody na ich przetwarzanie. • W przypadku danych osobowych, których podanie jest obowiązkowe posiada Pani/Pan prawo do: a) żądania od administratora dostępu do danych osobowych, b) sprostowania danych osobowych. • W przypadku danych osobowych, które podanie jest dobrowolne posiada Pani/Pan prawo do: a) żądania od administratora dostępu do danych osobowych, b) sprostowania danych osobowych, c) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, d) cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail rekrutacja@mos.gov.pl. • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Etapy naboru, czyli jak wygląda proces selekcji:
1. weryfikacja formalna
2. test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych
3. zadanie praktyczne typu case study
4. rozmowa kwalifikacyjna obejmująca elementy wywiadu behawioralnego i weryfikację znajomości języka angielskiego
Weryfikacja wymagań formalnych zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptowane są jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne i zakwalifikują się do dalszych etapów naboru, zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu.
Dokumenty wymienione w części „Dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie są obowiązkowe, ale są jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych.
Więcej informacji na temat procedury naboru do Ministerstwa Środowiska znajdziesz na stronie www.mos.gov.pl/kariera-w-ministerstwie
Dlaczego warto pracować w Ministerstwie Środowiska
• umowa o pracę
• dodatek stażowy od 5% do 20%
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
• elastyczny czas pracy
• indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
• pakiet świadczeń socjalnych
• możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego
• zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów
• praca zgodnie z systemem ekozarządzania i audytu (EMAS)
• dogodna lokalizacja
• stojaki na rowery, blisko położona stacja Veturilo
Informacje dodatkowe
• Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
• Ministerstwo Środowiska jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
• Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa Środowiska zapraszamy do zapisania się do newslettera (regulamin i niezbędne oświadczenia do pobrania na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
• Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 847, 36 92 207, 36 92 438, 36 92 426
ZAPRASZAMY!