Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 2180ARCHIWALNE z dnia 03.08.2016 r.
-
Oferty do
16
sierpnia
2016
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
ZastępstwoOgłoszenie z tym symbolem oznacza, że urząd poszukuje kandydatów do pracy na czas przewidywanej nieobecności swojego pracownika. Jeśli w ogłoszeniu nie wskazano okresu zastępstwa, możesz o to spytać w urzędzie. Osoba zatrudniona na zastępstwo jest członkiem korpusu służby cywilnej.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
starszy specjalista
do spraw: prawnych
w Wydziale Prawno-Organizacyjnym w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej
Warszawa
ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień, odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i projektów kasacji do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do zakresu działania Wydziału,
- przygotowywanie interpretacji przepisów prawnych z zakresu pomocy społecznej oraz renty socjalnej urzędom administracji rządowej i samorządowej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, osobom prawnym i fizycznym, a także pracownikom innych komórek organizacyjnych Ministerstwa,
- udział w pracach legislacyjnych w zakresie właściwości Departamentu, w tym opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie pomocy społecznej, renty socjalnej oraz opiniowanie projektów krajowych i unijnych aktów prawnych, konwencji i umów międzynarodowych opracowanych przez inne resorty i pozostałe departamenty Ministerstwa,
- reprezentowanie Departamentu na konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych, sejmowych i senackich,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich oraz instytucji UE,
- monitorowanie, dokonywanie analizy prawnej i opracowywanie propozycji kierunków działań w obszarze działalności gospodarczej z zakresu całodobowej opieki nad osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi lub w podeszłym wieku,
- analiza orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, sądów administracyjnych i samorządowych kolegiów odwoławczych w zakresie pomocy społecznej,
- udzielanie informacji, konsultacji, wyjaśnień prawnych z zakresu pomocy społecznej pracownikom merytorycznym innych Wydziałów Departamentu i pracownikom innych Departamentów w Ministerstwie.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe: 2 lata w administracji publicznej
- Znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej i renty socjalnej
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Znajomość zasad techniki legislacyjnej
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Znajomość obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 16.08.2016
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DPS-2
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Etapy, metody oraz techniki naboru:
- weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych,
- pisemny sprawdzian wiedzy,
- rozmowa kwalifikacyjna.
Oferujemy:
- umowę o pracę (na zastępstwo), ciekawe zadania, pracę w dużej organizacji, doskonalenie zawodowe.
Przewidziany mnożnik kwoty bazowej stanowiący wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska wynosi: 1,9.
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
- oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie:
http://www.mpips.gov.pl/bip/kariera/wolne-stanowiska-pracy-w-mrpips/oswiadczenie-dla-potrzeb-rekrutacji/,
- oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie,
- dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni,
- w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu,
- w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego,
- z dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe musi jednoznacznie wynikać długość doświadczenia zawodowego. Dokumentami takimi są m.in. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk. W przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej dokumentem potwierdzającym okres doświadczenia jest wydruk z CEIDG.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 661-13-14, 22 661 13-63 lub 22 661-13-26.