Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Ogłoszenie o naborze nr 5252ARCHIWALNE z dnia 08.11.2016 r.

  • Oferty do
    22

    listopada

    2016

  • Wymiar etatu
    1
  • Stanowiska
    1
  • Status
    koniec naboru
  • Dodatkowe
    Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki

    • złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
    • spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
    • po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ


Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko

specjalista

do spraw: administrowania systemami zarządzania

w Biurze Informatyki i Telekomunikacji



Miejsce wykonywania pracy:

Warszawa

Warszawa (ul. Karmazynowa)

Adres urzędu:

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa

WARUNKI PRACY

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: 1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (np. w celu usuwania awarii oprogramowania i systemów oraz instalacji nowych aplikacji wraz ze szkoleniem użytkowników). 2. Zagrożenie korupcją. 3. Stres związany z wykonywania zadań wrażliwych związanych z przygotowaniem i uczestnictwem w udzielaniu zamówień publicznych oraz zamówień poza ustawą Prawo Zamówień Publicznych (rozpoznawaniem rynku, szacowaniem wartości zamówienia określeniem wymagań, przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia, udziałem w negocjacji umów). Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.

ZAKRES ZADAŃ

  • 1. Administrowanie systemami i aplikacjami użytkowymi, konfigurowanie i modyfikowanie ich parametryzacji, monitorowanie wykorzystania licencji, tworzenie polityki i standardów uprawnień dostępu, koordynowanie działań obsługi uprawnień dostępu, zakładanie kont użytkowniikom, modyfikowanie uprawnień i blokowanie dostępu dla pracowników, którzy zakończyli pracę, utrzymywanie i udostępnianie informacji o aktualnych zasobach IT, kontrolowanie konfiguracji zasobów IT w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 2. Analizowanie, projektowanie, realizowanie, koordynowanie, testowanie rozwoju i modernizacji systemów i aplikacji użytkowych; prowadzenie prac rozwojowych aplikacji, a w szczególności rozbudowy systemu raportowania w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 3. Wdrażanie systemów i aplikacji użytkowych; przygotowywanie i prowadzenie wdrożeń systemów i aplikacji w Centrali MSZ i na placówkach zagranicznych; a w tym między innymi opracowywanie dokumentacji wdrożeniowej, szkoleniowej, procedur eksploatacyjnych, instalowanie i konfigurowanie systemów i aplikacji użytkowych, szkolenie i świadczenie wsparcia technicznego dla użytkowników w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 4. Świadczenie wsparcia technicznego drugiego poziomu użytkownikom systemów i aplikacji użytkowych; rozwiązywanie problemów technicznych, funkcjonalnych i merytorycznych użytkowników systemów i aplikacji; prowadzenie szkoleń stanowiskowych użytkowników w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 5. Analizowanie, naprawianie, koordynowanie, testowanie, wdrażanie zgłoszonych awarii i błędów w funkcjonowaniu systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych; zapewnianie prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych; analizowanie możliwości funkcjonalnych systemów i aplikacji w celu znalezienia rozwiązań dla sytuacji i problemów nietypowych i incydentalnych.
  • 6. Analizowanie, projektowanie, realizowanie, koordynowanie, testowanie systemów i aplikacji użytkowych, prowadzenie prac analitycznych, opracowywanie wymagań i założeń do systemów i aplikacji użytkowych; przygotowywanie dokumentacji merytorycznej do postępowań o zamówienie publiczne; realizowanie samodzielnie lub nadzorowanie realizacji projektów oraz opracowywanie dokumentacji projektowej i powykonawczej w celu zapewnienia prawidłowości i spójności nabywanych usług, systemów i aplikacji.
  • 7. Monitorowanie, raportowanie, stosowanie zmian przepisów prawa oraz organizacji procesów pracy wspomaganych przez eksploatowane systemy i aplikacje; analizowanie wpływu zmian przepisów prawa i organizacji procesów pracy na funkcjonalność i działanie systemów i aplikacji użytkowych, inicjowanie projektów rozbudowy i modyfikacji systemów i aplikacji w celu prawidłowego funkcjonowania systemów i aplikacji użytkowych w resorcie spraw zagranicznych.
  • 8. Monitorowanie i raportowanie stosowania polityki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych; wnioskowanie o dokonanie zmian w organizacji pracy zwiększających bezpieczeństwo danych; wnioskowanie o zmiany w procedurach i przepisach polityki bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych i baz danych.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • Wykształcenie: wyższe magisterskie o profilu informatycznym lub elektroniczno-telekomunikacyjnym
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie administrowania systemami i aplikacjami użytkowymi oraz w zakresie wdrażania systemów i aplikacji użytkowych lub w zakresie projektowania i tworzenia systemów i aplikacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” oraz informacji niejawnych UE i NATO oznaczonych klauzulą „Secret” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Ukończone specjalistyczne szkolenia w zakresie administrowania rozwiązaniami serwerowymi firmy Microsoft lub Oracle lub IBM lub w zakresie administrowania systemami baz danych Oracle lub MS SQL lub DB2
  • Znajomość aktów prawnych w zakresie niezbędnym do projektowania, rozwoju i administracji systemów informatycznych właściwych dla opisywanego stanowiska - z zakresu informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne niezbędne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska: wiedza specjalistyczna w zakresie architektury systemów informatycznych, wiedza specjalistyczna w zakresie technologii informatycznych, wiedza specjalistyczna w zakresie wdrażania systemów i aplikacji, praktyczna znajomość administracji systemami i aplikacjami użytkowymi, znajomość platformy Windows, umiejętność projektowania i tworzenia relacyjnych baz danych, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznej umiejętności języka zapytań SQL, umiejętność stosowania biblioteki ITIL® (Information Technology Infrastructure Library), wiedza w zakresie administrowania rozwiązaniami serwerowymi aplikacji
  • Umiejętności niezbędne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska: jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji, argumentowania, asertywność, planowania w dowolnym horyzoncie czasowym, samodzielność i inicjatywa, rozwiązywania problemów, analizy i syntezy informacji
  • Dyspozycyjność tj. gotowość do pracy poza regulaminowymi godzinami pracy oraz do wyjazdów służbowych i pracy poza granicami kraju
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

WYMAGANIA DODATKOWE

  • Studia podyplomowe o profilu informatyka lub zarządzanie
  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w projektowaniu baz danych lub w zarządzaniu projektami lub w analizie procesów pracy lub w projektowaniu aplikacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Ukończone specjalistyczne szkolenia z jednego z poniższych zakresów: zarządzania usługami i organizacji utrzymania systemów IT, ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) na poziomie Foundation; e-wzorców projektowych, SOMA, MDA lub analogicznych; zapewniania jakości rozwiązań informatycznych (potwierdzone certyfikatem ISTQB lun analogicznym); modelowania architektury systemów IT; zarządzania przedsięwzięciami (w szczególności IT), w tym metodyki zarządzania projektami (np. PRINCE2)
  • Znajomość na poziomie podstawowym zagadnień merytorycznych i umiejętności praktycznych dziedziny, w jakiej użytkowana jest aplikacja (tj. systemy kadrowe lub systemy finansowo-księgowe lub systemy klasy ITSM)
  • Znajomość aktów prawnych pomocnych w pracy dla opisywanego stanowiska: ustawa o finansach publicznych oraz ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawa o rachunkowości, ustawa kodeks pracy, ustawa prawo zamówień publicznych, ustawa o ochronie danych osobowych
  • Wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne: bardzo dobra znajomość oprogramowania narzędziowego oraz baz danych Oracle, MS SQL, DB2; bardzo dobra znajomość architektury aplikacji; umiejętność programowania; znajomość różnych systemów operacyjnych oraz Active Directory; znajomość zagadnień środowisk zwirtualizowanych; znajomość narzędzi do tworzenia kopii zapasowych; znajomość komunikacji i technologii sieciowych LAN i WAN; znajomość zagadnień PKI; wiedza z zakresu metodologii tworzenia oprogramowania; wiedza z zakresu zarządzania przedsięwzięciami (w szczególności IT) w tym metodyki zarządzania projektami (PRINCE2); wiedza z zakresu zarządzania usługami i organizacją utrzymania systemów IT; wiedza z zakresu stosowania biblioteki ITIL ® (Information Technology Infrastructure Library) na poziomie wyższym niż Foundation; umiejętność analizy procesów zarządzania IT wewnątrz organizacji; umiejętność opisywania, szacowania i mierzenia procesów zarządzania IT
  • Umiejętności praktyczne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska: radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, koordynowania, podejmowania decyzji

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MSZ (bip.msz.gov.pl) w zakładce Praca i Kariera – Praca w MSZ – Pliki do pobrania
  • CV
  • Oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii
  • Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388) – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Tajne”, „NATO Secret”, i „EU Secret” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228)
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończone kursy, szkolenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe. Informacje dotyczące uznawalności zamieszczone są na stronie MNiSW: http://www.nauka.gov.pl/departamenty-ministerstwa/departament-wspolpracy-miedzynarodowej-dwm.html
  • Wszelkie dokumenty załączane do oferty wystawione w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
  • kopie dokumentów potwierdzających stosowne doświadczenie
  • kopie dokumentów potwierdzających ukończone kursy, szkolenia

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • Dokumenty należy złożyć do: 22.11.2016
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Biuro Spraw Osobowych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BIT 35a/2016

INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 4 497 PLN do ok. 6 745 PLN oraz dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej
Dz. U. z 2014, poz. 1111- j.t. z późn. zm.).
Decyduje data wpływu dokumentów do MSZ – Dziennik Podawczy czynny w godzinach 8.15 – 16.15.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.

Dokumenty winny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób nie wskazanych
do zatrudnienia będą zniszczone.

W ofercie należy podać adres e-mail. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Naboru pod numerem telefonu: +48 (22) 523 7806.

Nabór jest prowadzony z uwzględnieniem równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane
z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Liczba odwiedzin: 3487

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

Udostępnił: Danuta Mokwa

Komórka organizacyjna: Biuro Spraw Osobowych

Wprowadzono: 08.11.2016

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×