Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 24304ARCHIWALNE z dnia 21.03.2018 r.
-
Oferty do
6
kwietnia
2018
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
radca prawny
w Departamencie Prawnym, Wydział Obsługi Prawnej i Legislacji
Warszawa
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Uczestnictwo w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, w tym sporządzanie odpowiedzi na skargi do sądu administracyjnego i skargi kasacyjne, a także przygotowywanie skarg kasacyjnych
- Prowadzenie spraw z zakresu uprawnienia Rzecznika Praw Pacjenta określonego w art. 55 ustawy, zgodnie z którym w sprawach cywilnych dotyczących naruszenia praw pacjenta, określonych w ustawie oraz w przepisach odrębnych, Rzecznik może z urzędu lub na wniosek strony: a) żądać wszczęcia postępowania, b) brać udział w toczącym się postępowaniu – na prawach przysługujących prokuratorowi
- Zapewnienie obsługi prawnej Biura Rzecznika Praw Pacjenta, w tym sporządzanie – na wniosek Rzecznika, Zastępcy Rzecznika, Dyrektora Generalnego lub Dyrektora DPR – opinii prawnych
- Opiniowanie pod względem prawnym projektów upoważnień i pełnomocnictw, zarządzeń Rzecznika i Dyrektora Generalnego oraz projektów umów o udzielanie zamówień publicznych oraz innych umów cywilnoprawnych
- Tworzenie projektów aktów prawnych dotyczących ochrony praw pacjentów i przygotowywanie wystąpień Rzecznika do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjentów
- Opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawami pacjenta
- Wykonywanie innych zadań związanych z działalnością Departamentu Prawnego zleconych przez bezpośredniego przełożonego, Dyrektora Departamentu Prawnego, Dyrektora Generalnego, Zastępcę Rzecznika lub Rzecznika
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe: 2 lata doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej organu administracji publicznej lub orzecznictwie
- Wpis na listę radców prawnych
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Znajomość przepisów: ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy działalności leczniczej, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej i ustawy o ochronie zdrowia psychicznego
- Biegła znajomość procedury cywilnej, administracyjnej oraz prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Biegła znajomość prawa cywilnego
- Biegła znajomość ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych; - znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa, w tym przepisów określających kompetencje organów administracji rządowej i samorządowej
- Znajomość zasad tworzenia prawa oraz ogłaszania aktów prawnych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej, ustawy o pracownikach urzędów państwowych oraz Kodeksu pracy
- Umiejętność zrozumiałego tłumaczenia przepisów prawa
- Bardzo dobra organizacja pracy własnej, terminowość, odporność na stres, asertywność
- Umiejętność prezentacji
- Umiejętność argumentowania (przekonywania)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Dokument potwierdzający wpis na listę radców prawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 06.04.2018
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
w zamkniętej kopercie koniecznie z dopiskiem: „Nabór nr 19/2018 - DPR radca prawny"
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
UWAGA! Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres kadry@rpp.gov.pl
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów.
Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne oferty to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Za ofertę złożoną w terminie uznaje się ofertę nadaną w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze (liczy się data nadania). Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 532-82-57, a także na stronie internetowej: www.rpp.gov.pl w zakładce: ”praca”.
Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Rzecznika Praw Pacjenta, z siedzibą przy ul. Młynarskiej 46 w Warszawie, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) w celach realizacji procesu naboru.
Każdy ma prawo do dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
Podanie danych jest dobrowolne. W przypadku ich niepodania aplikacja nie będzie rozpatrywana.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od upływu czasu składania ofert zostaną komisyjnie zniszczone.
Do składania dokumentów zapraszamy również osoby niepełnosprawne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.