Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 4588ARCHIWALNE z dnia 17.10.2016 r.
-
Oferty do
31
października
2016
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny specjalista
do spraw: analiz
w Wydziale Analiz, w Departamencie Strategii i Współpracy Międzynarodowej
Warszawa
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- wykonywanie prac analitycznych i statystycznych z obszaru oświaty, w tym opracowywanie ilościowych i jakościowych danych oraz wskaźników obrazujących warunki, procesy i efekty działań edukacyjnych, w oparciu o dane zebrane w Systemie Informacji Oświatowej, dane finansowe, pochodzące m.in. ze sprawozdań finansowych jednostek sektora finansów publicznych oraz inne dane statystyczne, pochodzące ze źródeł krajowych i zagranicznych m. in w celu modyfikacji przepisów prawa oświatowego
- prowadzenie analiz finansowych i ekonomicznych dokumentów będących przedmiotem prac MEN oraz analiz treści zawartych w ocenach skutków regulacji a także analiz ekonomicznych treści zawartych w projektach aktów prawnych w celu m. in. określenia skutków finansowych dla budżetu państwa i dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego w perspektywie wieloletniej
- wykonywanie prac dotyczących opracowywania koncepcji finansowania oświaty, w tym przygotowanie analiz dotyczących finansowania zadań oświatowych, oraz analiz wykorzystania środków budżetowych pod kątem realizacji celów strategicznych
- prowadzenie analiz w zakresie wydatków ponoszonych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego na zadania oświatowe oraz poziomu wykorzystania części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
- opracowywanie ilościowych i jakościowych danych statystycznych w celu upowszechniania, w tym przygotowanie komunikatów i raportów dotyczących problematyki edukacji w oparciu o dostępne dane statystyczne
- opracowywanie danych dotyczących polskiego systemu oświaty dla celów międzynarodowej statystyki edukacyjnej
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe: 3 lata w obszarze analiz statystycznych/finansowych
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie przepisów ogólnych
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (w zakresie podziału, zasad organizacji i działania), w tym służby cywilnej (w zakresie organizacji s.c., uprawnień i obowiązków członków korpusu służby cywilnej)
- umiejętność tworzenia analiz statystycznych z wykorzystaniem narzędzi analitycznych
- umiejętność pracy z bazami danych (łączenie, agregacja, wizualizacja danych)
- obsługa aplikacji komputerowych (arkusz kalkulacyjny na zaawansowanym poziomie, edytor tekstów, Power Point)
- umiejętności analityczne
- samodzielność
- kreatywność
- umiejętność argumentowania
- umiejętność współpracy
- odporność na stres
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- wykształcenie: matematyczne, ekonomiczne, statystyczne lub pokrewne
- 1 rok doświadczenia zawodowego pracy w administracji publicznej lub doświadczenia na stanowisku ekonomicznym lub finansowym
- znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym (B2)
- znajomość programu SAS
- znajomość programu Access
- znajomość ustawy o systemie oświaty w zakresie przepisów ogólnych, wychowania przedszkolnego, finansowania publicznych i niepublicznych szkół i placówek
- znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w zakresie finansowania zadań oświatowych
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym (B2) lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na wymaganym poziomie
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 31.10.2016
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.CH. Szucha 25, pok. 55
00-918 Warszawa
(z dopiskiem „Oferta pracy: główny specjalista, DSWM/WA/5_B 47)
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Umiejętności analityczne i obsługa aplikacji komputerowych (w tym arkusza kalkulacyjnego w zakresie tabel przestawnych, łączenia i agregacji danych) zostanie zweryfikowana podczas testu praktycznego.
Oferty złożone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”), zostaną odrzucone. Kopie dokumentów dot. stażu pracy/doświadczenia zawodowego, muszą potwierdzać zamknięty okres oraz wymagany obszar zatrudnienia.
Przekazanie kopii dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.
Zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń, które są dostępne na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca" ”wzory oświadczeń do naboru”, hiperłącze: Praca/Wzory oświadczeń do naboru.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Zachęcamy do składania cv w formacie Europass - http://europass.cedefop.europa.eu/pl/documents/curriculum-vitae Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie. Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-852, 34-74-244 lub 34-74-170.