Ministerstwo Finansów w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 51827ARCHIWALNE z dnia 31.07.2019 r.
-
Oferty do
14
sierpnia
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny księgowy
do spraw: obsługi subwencji ogólnej i wpłat jednostek samorządu terytorialnego (kierujący zespołem)
w Zespole do Spraw Księgowości, Departament Finansów Samorządu Terytorialnego
Warszawa
Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Wykonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów księgowych, w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości dokonywania przez jednostki samorządu terytorialnego wpłat do budżetu państwa oraz zwrotów nienależnie otrzymanej kwoty poszczególnych części subwencji ogólnej.
- Wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym części 82 budżetu państwa w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej w tej części.
- Nadzorowanie dokonywania dyspozycji środków pieniężnych w zakresie części 82 budżetu państwa, wykonywanych przy wykorzystaniu programu bankowości elektronicznej NBE, w celu realizacji obowiązku przekazywania środków poszczególnych części subwencji ogólnej do jednostek samorządu terytorialnego oraz wpłat z tytułu dochodów do budżetu państwa.
- Kontrolowanie prawidłowości dekretacji dokumentów księgowych, księgowanych przy wykorzystaniu programu finansowo - księgowego Eurobudżet. Sprawdzanie oraz podpisywanie sprawozdania budżetowego i sprawozdania finansowego, w zakresie realizacji dochodów i wydatków części 82 budżetu państwa, w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej części 82 budżetu państwa.
- Nadzorowanie przekazywania dochodów, dotyczących części 82 – Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego do budżetu państwa, w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej części 82 budżetu państwa.
- Nadzorowanie pod względem merytorycznym systemów sieciowych Eurobudżet i NBE oraz pełnienie funkcji Administratora Informacji, w celu zapewnienia prawidłowego i terminowego przekazywania środków budżetowych do poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego
- Nadzorowanie przygotowywania wezwań do zapłaty, postanowień Ministra Finansów o zaliczeniu wpłaty na poczet należności głównej i odsetek, tytułów wykonawczych, wniosków do sądów o ustanowienie hipoteki przymusowej na nieruchomościach należących do jednostki samorządu terytorialnego, w celu wyegzekwowania otrzymanej przez jednostkę samorządu terytorialnego nienależnej kwoty subwencji ogólnej lub zaległej wpłaty do budżetu państwa.
- Nadzorowanie i kontrola przygotowywania wyjaśnień oraz zestawień dla Najwyższej Izby Kontroli w zakresie corocznej kontroli realizacji budżetu części 82 budżetu państwa, w celu przekazania prawidłowej informacji o realizacji tej ustawy na dany rok.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie - stosownie do przypadków określonych w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych
- doświadczenie zawodowe: stosownie do przypadków określonych w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych
- Szczególne uprawnienia: stosownie do przypadków określonych w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości
- Znajomość przepisów ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- Znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
- Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa
- Znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość zasad rachunkowości i sprawozdawczości jednostek budżetowych
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: studia podyplomowe w zakresie rachunkowości lub postępowania podatkowego
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres i obszar zatrudnienia)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 14.08.2019
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2019/146/ST
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Finansów z siedzibą w Ministerstwie Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
- Kontakt do inspektora ochrony danych: informujemy, że możecie się Państwo kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną na adresem e-mail: iod@mf.gov.pl lub listownie na adres korespondencyjny: Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych: informujemy, że Państwa dane osobowe mogą być udostępniane tylko i wyłącznie uprawnionym organom na podstawie odpowiednich przepisów prawa
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 694-55-57.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.