Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim
Ogłoszenie o naborze nr 65338ARCHIWALNE z dnia 08.07.2020 r.
-
Oferty do
24
lipca
2020
-
Wymiar etatu
0,5
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny księgowy
Samodzielne stanowisko pracy ds. finansów
Nowy Dwór Mazowiecki
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim
ul. Gospodarcza 1
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Sprawowanie nadzoru w imieniu Komendanta Powiatowego PSP nad gospodarką finansową.
- Planowanie i realizacja budżetu Komendy Powiatowej PSP.
- Prowadzenie rachunkowości Komendy Powiatowej PSP.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych, będących w dyspozycji Komendy Powiatowej PSP.
- Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych.
- Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej PSP.
- Dokonywanie wstępnej kontroli: a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
- Opracowywanie i bieżąca aktualizacja projektów przepisów wewnętrznych Komendanta Powiatowego PSP z zakresu prowadzenia rachunkowości oraz spraw finansowych.
- Sporządzanie programów działania oraz planów pracy Komendy Powiatowej PSP, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań, w tym do Głównego Urzędu Statystycznego i jednostek samorządowych.
- Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań.
- Naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.
- Prowadzenie spraw z zakresu ZUS i ubezpieczeń pracowniczych.
- Zatwierdzanie pod względem finansowym rozliczeń dotacji finansowych dla jednostek OSP pochodzących ze środków MSWiA.
- Sporządzanie analiz wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej.
- Realizacja zadań związanych z gospodarką finansową w ramach Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej.
- Uzgadnianie wartościowe sald kont magazynowych oraz ilościowo-wartościowe kont środkó trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niemalerialnych i prawnych z Sekcją Logistyki.
- Przestrzeganie dyscypliny budżetowej
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie (ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej)
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 6 lat na stanowisku o podobnym zakresie zadań (posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości)
- Znajomość ustaw: o rachunkowości i finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o zamówieniach publicznych, o Państwowej Straży Pożarnej, o ochronie przeciwpożarowej, o służbie cywilnej, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ubezpieczeniu społecznym, o ubezpieczeniu zdrowotnym, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość przepisów płacowych i rozliczeń związanych z uposażeniem pracowników.
- Umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi, obsługi komputera, w tym pakietu MS Office oraz programów finansowo-księgowych.
- Znajomość przepisów prawa w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków w jednostkach budżetowych oraz archiwizacji dokumentów.
- Kryteria dla kandydatów mogących zajmować stanowisko głównego księgowego w jednostce sektora finansów publicznych określonym w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869) .
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: wyższe (ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych)
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 lata na stanowisku o podobnym zakresie zadań ( posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości)
- o LUB spełnienie jednego z innych warunków wynikających z art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych: wpisanie do rejestru biegłych rewidentów,
- o LUB spełnienie jednego z innych warunków wynikających z art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych: posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 24.07.2020
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Komenda Powiatowa PSP w Nowym Dworze Mazowieckim ul. Gospodarcza 1, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, Sekretariat I piętro
W związku z podjętymi działaniami w celu ograniczenia transmisji koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19, prosimy o stosowanie zasad obowiązujących w naszym obiekcie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu : 22 765 81 30 wew. 146
Komenda Powiatowa godziny pracy w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30 . W przypadku złożenia dokumentów listownie - decyduje data wpływu do komendy w terminie do dnia 24.07.2020 godz.15:30
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Gospodarcza 1, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki tel. 0-22 765-81-30 e-mail: ndwormaz@mazowsze.straz.pl , zwany dalej Komendantem Powiatowym PSP.
- Kontakt do inspektora ochrony danych: W Komendzie Powiatowej PSP w Nowym Dworze Mazowieckim wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, kontakt e-mail : ochrona.danych@mazowsze.straz.pl
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych: Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z zatrudnianiem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a,c )przytoczonego wcześniej Rozporządzania, art. 4 i rozdział 3 ustawy o służbie cywilnej (tj. DZ. Z 2020 r. poz. 265) oraz ustawy Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (tj. Dz.U. 2019 poz. 1040 ze zm).
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
1. Planowane zatrudnienie : 01.10.2020 r. umowa o pracę na czas określony, zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 20 grudnia 2019 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. 2020 r., poz. 265 ) z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony;
2. Proponowane wynagrodzenie zasadnicze według mnożnika 2,336 oraz dodatek z tytułu wysługi lat.
3. REGULAMIN NABORU Nabór na stanowisko Główny Księgowy w KSC w tutejszej komendzie będzie przeprowadzony w następujących etapach: I etap - wstępna ocena ofert oraz ustalenie listy kandydatek/kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Tylko osoby spełniające wymogi przechodzą do dalszych etapów naboru. Po złożeniu przez kandydatkę/kandydata dokumentów komisja nadaje numer identyfikacyjny. Nadanym numerem identyfikacyjnym każda z kandydatek/kandydatów posługiwać się będzie do końca procesu rekrutacji. II etap - test sprawdzający wiedzę merytoryczną z zakresu prawa, administracji, znajomości ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, o służbie cywilnej, ochronie danych osobowych, ustawy o rachunkowości i o finansach publicznych w formie pisemnej. Test składa się z 30 pytań punktowanych 1 pkt za odpowiedź prawidłową i 0 pkt. za odpowiedź błędną. Do dalszych etapów naboru przechodzą osoby, które uzyskały min. 23 pkt. z testu. III etap - przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej - warunkiem zaliczenia rozmowy kwalifikacyjnej jest uzyskanie minimum 10 pkt.
Po trzech etapach komisja wyłania osoby, które zostają przedstawione Komendantowi. Wybór kandydatki/kandydata spośród nie więcej niż pięć przedstawionych kandydatur. Nieprzystąpienie kandydatki/kandydata w wyznaczonym terminie do któregokolwiek z etapów naboru powoduje wykluczenie z dalszego postępowania. Listy kandydatek/kandydatów (zawierające nr identyfikacyjny ) po kolejnych etapach będą umieszczane na tablicy ogłoszeń w siedzibie tutejszej Komendy, stronie internetowej KP PSP w Nowym Dworze Mazowieckim (www.ndm-straz.pl), Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej www.kppspnowydwormaz.nbip.pl. Informacja o końcowym wyniku naboru dodatkowo będzie umieszczona na stronie Urzędu Służby Cywilnej (www.dsc.kprm.gov.pl). Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia kandydatki/kandydata na stanowisko główny księgowy podejmie Komendant Powiatowy PSP w Nowym Dworze Mazowieckim. Nad całością naboru czuwa Komisja Kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Powiatowego PSP w Nowym Dworze Mazowieckim.
4. Inne informacje: Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie, podpisanej imieniem i nazwiskiem, z dopiskiem „Nabór na stanowisko główny księgowy w KP PSP w Nowym Dworze Mazowieckim”. Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailem o ich terminie. Wyniki naboru ogłoszone zostaną na tablicy ogłoszeń w budynku Komendy Powiatowej PSP w Nowym Dworze Mazowieckim, na stronie internetowej KP PSP w Nowym Dworze Mazowieckim (www.ndm-straz.pl), Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej www.kppspnowydwormaz.nbip.pl oraz na stronie Urzędu Służby Cywilnej (www.dsc.kprm.gov.pl).
Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi
w ogłoszeniu o naborze. Imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania
w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego umieszcza się w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Urzędu oraz w Biuletynie KPRM.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 0 22 765 81 30 wew. 146