Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Ogłoszenie o naborze nr 1099ARCHIWALNE z dnia 01.07.2016 r.
-
Oferty do
7
lipca
2016
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
ZastępstwoOgłoszenie z tym symbolem oznacza, że urząd poszukuje kandydatów do pracy na czas przewidywanej nieobecności swojego pracownika. Jeśli w ogłoszeniu nie wskazano okresu zastępstwa, możesz o to spytać w urzędzie. Osoba zatrudniona na zastępstwo jest członkiem korpusu służby cywilnej.
Dyrektor poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
starszy referent
w Pierwszym Referacie Czynności Sprawdzających
Sosnowiec
Urząd Skarbowy w Sosnowcu,
41-200 Sosnowiec, ul. 3-go Maja 20
Izba Skarbowa
ul. Damrota 25
40-022 Katowice
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających w celu ustalenia stanu faktycznego (analizowanie zebranego materiału, sporządzanie protokołów) oraz w celu zbadania zasadności dokonywanych przez podatników odliczeń w zeznaniach podatkowych, a także w związku ze złożonymi korektami deklaracji. Pod nadzorem bezpośredniego przełożonego prowadzenie postępowań podatkowych wszczętych na wniosek podatnika, w szczególności w zakresie wniosków o stwierdzenie nadpłaty, w celu załatwienia indywidualnych spraw podatników i płatników, a także wnioskowanie o kontrolę podatników i płatników. Opracowanie projektów pism, decyzji i postanowień wynikających z prowadzonych czynności wyjaśniających i sprawdzających oraz pism urzędowych wychodzących na zewnątrz.
- Kontrolowanie pod względem merytorycznym i formalnym prawidłowości korekt deklaracji podatkowych. Anulowanie pierwszych wersji deklaracji i zeznań w celu wprowadzenia korekt, wprowadzanie i zatwierdzanie korekt oraz sporządzanie rejestrów przypisów/ odpisów deklaracji i przekazanie ich do działu rachunkowości podatkowej. Przygotowanie wezwań do podatników dotyczących nieprawidłowo wypełnionych deklaracji oraz przeprowadzanie czynności wyjaśniających w tym zakresie, sporządzanie korekt z urzędu. Kontrolowanie pod względem merytorycznym i formalnym prawidłowości nadpłat wykazanych w deklaracjach i zeznaniach podatkowych.
- Monitorowanie wywiązywania się podatników z obowiązków nałożonych na nich przez przepisy prawa podatkowego w szczególnosci składania deklaracji podatkowych, oświadczeń, zawiadomień i innych dokumentów. Sporządzanie wezwań dotyczących wyjaśnienia przyczyn niezłożenia powyższych dokumentów w określonych prawem terminach. Przekazanie notatek na stanowisko karne skarbowe w przypadku nie wywiązywania się podatników z nałożonych na nich obowiązków. Przygotowanie materiału oraz kierowanie wniosków o wszczęcie postępowań podatkowych do komórki ds postępowań podatkowych.
- Wprowadzanie do programu CZM informacji zawartych w składanych przez podatników i płatników: aktach notarialnych, deklaracjach oraz postanowieniach sądu.
- Analizowanie aktów notarialnych pod względem prawidłowości pobranego podatku i weryfikowanie deklarowanych w nich wartości przedmiotów czynności.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie
- znajomość przepisów prawa podatkowego w zakresie Ordynacji podatkowej, podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadku i darowizn oraz umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność rozwiązywania problemów,
- rzetelność, dokładność, odpowiedzialność,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: wyższe ekonomiczne, administracyjne lub prawnicze
- znajomość programów komputerowych w szczególności CZM, Poltax, Biblioteka Akt.
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- kopie świadectw pracy i dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe.
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 07.07.2016
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Urząd Skarbowy w Sosnowcu
41-200 Sosnowiec, ul. 3-go Maja 20
pokój 411
z dopiskiem: oferta pracy w OB4-1
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się w Urzędzie Skarbowym w Sosnowcu i składać się będzie z dwóch części: pisemnej (test sprawdzający wiedzę) oraz ustnej (rozmowa kwalifikacyjna).
- Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu oraz gdy nie spełniają wymagań formalnych będą odrzucone.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie o części pisemnej.
- Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone.
- Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 2.623,38 zł
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 32 36 88 680