Urząd Morski w Gdyni
Ogłoszenie o naborze nr 57629ARCHIWALNE z dnia 20.11.2019 r.
-
Oferty do
2
grudnia
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
operator służby kontroli ruchu statków
do spraw: bezpieczeństwa ruchu morskiego i łączności radiowej
Inspektorat Nadzoru i Monitorowania Bezpieczeństwa Ruchu Morskiego
Gdynia
ul. Polska 2, 81-339 Gdynia
Urząd Morski w Gdyni
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- zarządzanie ruchem statków zmierzających do portów Zatoki Gdańskiej zgodnie z postanowieniami prawidła 10 przepisów konwencji COLREG 1972 oraz Przepisów Służby Kontroli Ruchu Statków
- prowadzenie serwisu informacji nautycznej, hydrologiczno-meteorologicznej, stanu zalodzenia dla obszarów objętych systemem monitorowania z uwzględnieniem dostępnych prognoz pogody, informacji ze stacji hydrometeorologicznych
- koordynowanie procesu obsługi statku, w ramach serwisu organizacji ruchu statków zmierzających do portów Zatoki Gdańskiej, przy uwzględnieniu dostępności nabrzeża, jednostek pomocniczych, usług pilotowych
- prowadzenie całodobowej łączności i nasłuchu na międzynarodowych częstotliwościach radiowych przeznaczonych do alarmowania i bezpieczeństwa w systemie łączności GMDSS oraz utrzymywanie stałej łączności operacyjnej pomiędzy Centrum Bezpieczeństwa Morskiego a MRCK
- współpraca z Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa, Biurem Hydrograficznym Marynarki Wojennej, Morskim Oddziałem Straży Granicznej, Centrum Operacji Morskich Marynarki Wojennej RP lub z innymi instytucjami opisanymi w „Planie udzielenia miejsca schronienia statkom potrzebującym pomocy” w przypadkach zaistnienia bądź wysokiego ryzyka wystąpienia zdarzeń związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa statków, ludzi, infrastruktury, środowiska morskiego
- wypełnianie zadań przypisanych Regionalnemu Punktowi Kontaktowemu
- zarządzanie informacjami z zakresu wykrytych lub potencjalnych zanieczyszczeń zgłaszanych za pośrednictwem europejskiego systemu wykrywania zanieczyszczeń CleanSeaNet, przez kapitanów statków, załogi lotów patrolowych
- udział w ćwiczeniach operacyjnych z zakresu ochrony żeglugi i portów, zwalczania zanieczyszczeń, skażeń chemicznych, współdziałania z okrętami MW
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe i dyplom na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym albo wykształcenie wyższe i kurs odpowiedniej specjalności albo wykształcenie wyższe o specjalności inżynieria ruchu morskiego
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (A2 wg ESOKJ)
- świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym
- świadectwo operatora GMDSS (GOC) lub świadectwo operatora stacji nadbrzeżnej
- znajomość Nawigacyjnego Słownika Frazeologicznego IMO oraz Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej
- znajomość przepisów krajowych i międzynarodowych dotyczących bezpieczeństwa i monitorowania ruchu morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- znajomość systemów monitorowania ruchu morskiego, ze szczególnym uwzględnieniem systemów: AIS, SAT-AIS, LRIT
- podstawowa znajomość Regulaminu Radiokomunikacyjnego w zakresie łączności morskiej
- bardzo dobra obsługa komputera, diagnozowanie napotykanych nieprawidłowości w działaniu systemów i aplikacji
- umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 1 rok praktyki morskiej na stanowisku oficera wachtowego lub/i doświadczenia w pracy w charakterze operatora radiostacji brzegowej
- kurs Operatora VTS oraz obsługi ECDIS, SWIBŻ
- posiadanie certyfikatów PFSO lub SSO lub CSO
- dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
- znajomość przepisów Służby VTS, przepisów portowych oraz dotyczących ochrony środowiska morskiego w zakresie wykonywanych zadań
- znajomość działania i obsługi systemów i aplikacji: ECDIS, baza danych VTS, morskie systemy wymiany informacji
- znajomość logistyki w zakresie obrotu portowego oraz składania formalności sprawozdawczych
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 02.12.2019
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Urząd Morski w Gdyni
Kancelaria Ogólna
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia
z dopiskiem: Nr ogłoszenia o naborze - …………………
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – Artur Bojarski, iod@umgdy.gov.pl;
- Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy 1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego2, natomiast podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na ich przetwarzanie3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (potocznie dane wrażliwe np. stan zdrowia, pochodzenie itp.) konieczna będzie Państwa wyraźna zgoda na ich przetwarzanie4, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
1. Art. 22 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej;
2. Art. 6 ust. 1 lit. b RODO
3. Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
4. Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata lub – w przypadku niewybrania żadnego kandydata – od daty publikacji wyniku naboru;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, z którymi Dyrektor Urzędu Morskiego zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych w celu obsługi IT;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych oraz uzyskania ich kopii, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- podanie danych osobowych w oparciu o przepisy prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym, podanie innych danych jest dobrowolne.
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
• oferty niekompletne, w tym brak własnoręcznie podpisanych listu motywacyjnego i wymaganych oświadczeń oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego),
• Urząd poinformuje osoby, które zakwalifikowały się do poszczególnych etapów naboru telefonicznie lub drogą elektroniczną, a brak kontaktu jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata do dalszych etapów naboru,
• aplikacje odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone,
• proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto 3 768,70 zł,
• do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu,
• dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: 58 355 36 00 lub 58 355 31 75.