Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Ogłoszenie o naborze nr 58865ARCHIWALNE z dnia 18.12.2019 r.

  • Oferty do
    3

    stycznia

    2020

  • Wymiar etatu
    1
  • Stanowiska
    1
  • Status
    koniec naboru
  • Dodatkowe
    Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki

    • złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
    • spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
    • po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ


Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko

starszy specjalista

w Wydziale Rejestru TERYT



Miejsce wykonywania pracy:

Warszawa

Adres urzędu:

Główny Urząd Statystyczny
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa

WARUNKI PRACY

Praca administracyjno-biurowa. Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Praca przy komputerze.

ZAKRES ZADAŃ

  • współpraca z ośrodkiem informatycznym i departamentami koordynującymi przygotowywanie roczników statystycznych w przygotowaniu danych do roczników i tablic publikacyjnych oraz przy sporządzaniu informacji o zmianach w podziale terytorialnym kraju, opracowywanie informacji i danych do roczników statystycznych i publikacji, w celu zapewnienia poprawnego merytorycznie i aktualnego zakresu informacji
  • opracowywanie koncepcji rozwoju i doskonalenia publikacji przygotowywanych w Wydziale, sporządzanie makiet prezentujących strukturę terytorialną kraju oraz powierzchnię jednostek podziału terytorialnego, do publikacji wydziałowych i roczników statystycznych, analizowanie danych publikacyjnych i innych informacji i na ich podstawie przygotowywanie tekstów analitycznych, w celu prezentacji informacji opracowywanych w Wydziale
  • współpraca przy aktualizacji i kontroli systemów informatycznych TERC/KTS, SIMC i ULIC, zastępowanie w razie potrzeby osoby odpowiedzialnej za prowadzenie tych systemów, w celu zapewnienia ciągłości pracy Wydziału
  • gromadzenie, analizowanie i kontrolowanie poprawności wypełnienia „Zestawień danych dotyczących obszarów przekazywanych w związku z dokonaną zmianą w podziale terytorialnym; w oparciu o „Zestawienia…” przygotowywanie dla potrzeb departamentu, właściwych do spraw demografii, danych do aktualizacji stanu ludności o zmiany w podziale terytorialnym kraju w przekroju miast i gmin, w celu prowadzenia szacunków liczby ludności, obserwacji zmian oraz przeliczania danych statystycznych zależnych od liczby ludności na nowy podział terytorialny kraju
  • pozyskiwanie, analizowanie i udostępnianie ośrodkom informatycznym statystyki publicznej, prowadzącym krajowe bazy danych, przekazywany przez GUGiK zbiór powierzchni jednostek podziału terytorialnego kraju, w celu umożliwienia wykorzystania danych o powierzchni we wszystkich wymagających tego systemach i badaniach statystycznych
  • współpraca z departamentem właściwym do spraw przekazywania danych do baz międzynarodowych w zakresie opracowywania danych wymaganych przez Eurostat (m.in. informacje o zmianach w podziale terytorialnym kraju i powierzchni jednostek podziału terytorialnego), w celu uwzględnienia ich w europejskich bazach danych
  • szacowanie kosztów prac prowadzonych w Wydziale i przygotowywanie innych informacji dla potrzeb realizacji działań w układzie zadaniowym, w celu uwzględnienia rejestru TERYT w ogólnej działalności statystyki publicznej
  • opracowywanie i weryfikacja zapisów dotyczących rejestru TERYT zamieszczanych w bazie Polska Statystyka Publiczna, planie opracowań statystycznych, planie wydawniczym i innych, w tym w Repozytorium Standardów Informacyjnych (RSI), w celu uwzględnienia rejestru TERYT w ogólnej działalności statystyki publicznej

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • Wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe: 1 rok,
  • znajomość ustawy o statystyce publicznej,
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej,
  • znajomość podstaw prawnych rejestru podziału terytorialnego TERYT,
  • znajomość struktury terytorialnej państwa,
  • umiejętność obsługi komputera (MS Office),
  • wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe,
  • rzetelność,
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
  • komunikacja pisemna,
  • komunikacja interpersonalna,
  • współpraca,
  • myślenie analityczne,
  • kreatywnosć,
  • orientacja na klienta/interesanta
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

WYMAGANIA DODATKOWE

  • wykształcenie wyższe o kierunku geodezja i kartografia lub geografia lub gospodarka przestrzenna lub pokrewne
  • znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym B2
  • praca w administracji publicznej, praca przy opracowywaniu publikacji

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • CV i list motywacyjny
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego o kierunku geodezja i kartografia lub geografia lub gospodarka przestrzenna lub pokrewne
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym B2
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie pracy w administracji publicznej i/lub pracy przy opracowywaniu publikacji

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • Dokumenty należy złożyć do: 03.01.2020
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Główny Urząd Statystyczny
    al. Niepodległości 208
    00-925 Warszawa
    z dopiskiem: oferta nr 193/SR/2019

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) ( RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

I. Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Generalny Głównego Urzędu Statystycznego z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.

II. Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:
pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,
pocztą elektroniczną na adres e-mail: IODGUS@stat.gov.pl.
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) (w związku z wyrażeniem zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów), art. 6
ust. 1 lit. c) RODO (w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze), art. 22 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.), w związku z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1559, z późn. zm.).

IV. Odbiorcy danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

V. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez:
okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.
po okresie, o którym mowa w pkt a), dla celów ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji przez okres 3 lat liczonych od momentu zakończenia procesu rekrutacji.

VI. Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo:
dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
do sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 
do usunięcia danych osobowych;
do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;,
do przenoszenia danych;
do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;
do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

VII. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

 

INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.


Wynagrodzenie brutto 3 450 zł + dodatek stażowy.

Dokumenty można składać:
1)   w formie papierowej na adres Urzędu lub osobiście w skrzynce znajdującej się w holu GUS, oznaczonej „Oferty kandydatów do pracy w GUS” w godzinach pracy Urzędu 8:15-16:15 w zamkniętych kopertach lub
2)   w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń. Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.

Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne o kolejnych etapach naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i razem z ofertami rozpatrzonymi negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym informujemy, że aplikacje kompletne to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U.Nr 218, poz. 1695).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 608 32 24, 608 31 93, 449 40 52.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

WZORY OŚWIADCZEŃ:



Liczba odwiedzin: 3351

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Magdalena Urbanowicz

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 18.12.2019

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×