Ministerstwo Obrony Narodowej w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 42160ARCHIWALNE z dnia 04.02.2019 r.
-
Oferty do
18
lutego
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
2
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
starszy specjalista
w Wydziale Nadzoru Właścicielskiego Departamentu Polityki Zbrojeniowej
Warszawa
Ministerstwo Obrony Narodowej
Al.Niepodległości 218
00-911 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Monitorowanie bieżącej działalności finansowej i sprawozdawczej w zakresie ekonomiczno-finansowym nadzorowanych podmiotów, tj. spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz instytutów badawczych nadzorownych przez Ministra Obrony Narodowej, z wyłączeniem instytutów badawczych uczestniczących w systemie ochrony zdrowia. Opracowywanie zagadnień związanych z oceną kondycji finansowej podmiotów (spółek kapitałowych i instytutów badawczych) dla potrzeb komórek i jednostek organizacyjnych MON, Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów lub innych uprawnionych organów.
- Wykonywanie czynności wynikających z uprawnień majątkowych Skarbu Państwa, w szczególności analizowanie i weryfikowanie pod względem merytorycznym i formalno-prawnym uchwał organów spółek (zarządów i rad nadzorczych) oraz przygotowywanie materiałów informacyjnych na tematy poruszane na walnych zgromadzeniach akcjonariuszy/wspólników w celu realizacji ustawowych obowiązków spoczywających na Ministrze Obrony Narodowej. Sporządzanie stosownych wniosków do właściwych instytucji i organów.
- Wykonywanie, w odniesieniu do instytutów badawczych, oprócz instytutów badawczych uczestniczących w systemie ochrony zdrowia, czynności związanych z nadzorem, w tym: analizowanie rocznych sprawozdań finansowych i propozycji podziału zysku oraz sporządzanie notatki decyzyjnej celem ich zatwierdzenia; analizowanie wniosków o przyznanie nagrody rocznej dyrektorom instytutów oraz sporządzanie notatki decyzyjnej w sprawie rekomendowanych nagród; analizowanie składanych przez firmy audytorskie ofert na badanie sprawozdań finansowych instytutów badawczych oraz sporządzanie notatki decyzyjnej w sprawie wyboru firmy; przygotowywanie dokumentów związanych z powołaniem i odwoływaniem przez Ministra dyrektorów instytutów badawczych i ich zastępców; monitorowanie posiadanych atestów dotyczących profilu działalności instytutów oraz prowadzenie bazy danych posiadanych przez nich atestów.
- Opracowywanie projektów rozwiązań systemowych z obszaru nadzoru właścicielskiego, w tym: projektów założeń i zasad prowadzenia nadzoru właścicielskiego, dobrych praktyk dotyczących wybranych obszarów ładu korporacyjnego nadzorowanych spółkach oraz planów w zakresie przekształceń własnościowych.
- Analizowanie pod względem merytorycznym wniosków o udzielenie pomocy publicznej oraz wniosków o udzielenie wsparcia niebędącego pomocą publiczną, a także weryfikowanie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców korzystających z pomocy publicznej lub ze wsparcia niebędącego pomocą publiczną.
- Monitorowanie certyfikacji dotyczących profilu działalności instytutów oraz prowadzenie bazy danych posiadanych certyfikatów. Monitorowanie sposobu gospodarowania przez instytuty materiałami niebezpiecznymi oraz przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska.
- Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje poselskie, zapytania dziennikarskie i obywatelskie, stanowiska związków zawodowych.
- Udział w doraźnych i problemowych kontrolach nadzorowanych podmiotów w pełnym zakresie merytorycznej odpowiedzialności wydziału.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- Powyżej 1 roku doświadczenia w obszarze nadzoru właścicielskiego lub w organach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa lub na stanowiskach ekonomiczno-finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych albo w instytutach badawczych albo w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
- Poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli „tajne” lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli „tajne”
- Znajomość: ustawy o finansach publicznych, ustawy Kodeks spółek handlowych, ustawy o instytutach badawczych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych wraz z ich podporządkowaniem, struktury organizacyjnej MON
- Umiejętności: organizacji pracy własnej, współpracy z innymi, dążenia do rezultatu, poszukiwania rozwiązań, komunikacji, w tym komunikacji pisemnej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "tajne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 ze zm.)
- Kopie dokumentów potwierdzających powyżej 1 roku doświadczenia w obszarze nadzoru właścicielskiego lub w organach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa lub na stanowiskach ekonomiczno-finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych albo w instytutach badawczych albo w spółkach z udziałem Skarbu Państwa (np. kopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 18.02.2019
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Obrony Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Niepodległości 218
00-911 Warszawa
Dokumenty można składać osobiście - Punkt podawczy MON, Al. Niepodległości 218 - wejście od ul. Filtrowej (pn-pt, w godz.8.15-16.15.) Na kopercie należy zamieścić nr oferty z BIP KPRM.
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
- Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem danych osobowych jest Ministerstwo Obrony Narodowej z siedzibą w Warszawie przy Al. Niepodległości 218
- Kontakt do inspektora ochrony danych: we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem można kontaktować się z administratorem danych na ww. adres
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej
- Informacje o odbiorcach danych: Komisja ds. naboru (aplikacje kandydatów) oraz BIP KPRM, BIP MON, miejsce ogólnie dostępne w urzędzie (w zakresie publikacji wyniku naboru)
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska)
- Uprawnienia:
- prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wynagrodzenie na ww. stanowisku wynosi około 4100 zł brutto (według mnożnika kwoty bazowej 2,2) plus dodatek za wysługę lat. Wynagrodzenie nie podlega negocjacji. Pracownikowi może być nadany przez właściwego wojskowego komendanta uzupełnień pracowniczy przydział mobilizacyjny - na podstawie art. 59a ust. 2 i 5 ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części "dokumenty i oświadczenia niezbędne". W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Procedura naboru do korpusu służby cywilnej w MON nie dopuszcza możliwości uzupełniania aplikacji.
Niezbędnym elementem ofert kandydatów jest adres e-mailowy. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni wyłącznie pocztą elektroniczną o terminie kolejnego etapu naboru.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenia tych dokumentów, sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Oferty otrzymane po terminie zostaną uznane za nie spełniające wymagań formalnych (decyduje data wpływu).
Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno - technicznego stanowiska pracy).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 261 840 515, 261 840 034.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonanie polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.