Ministerstwo Środowiska w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 36257ARCHIWALNE z dnia 18.10.2018 r.
-
Oferty do
9
listopada
2018
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
starszy specjalista
do spraw: przepływów finansowych
w Wydziale Zarządzania Finansowego w Departamencie Funduszy Ekologicznych
Warszawa
Ministerstwo Środowiska
Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Weryfikowanie deklaracji wydatków od Instytucji Wdrażających (IW) do Instytucji Pośredniczącej (IP) w zakresie II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020 oraz udział w przygotowywaniu deklaracji wydatków od IP do Instytucji Zarządzającej/Instytucji Certyfikującej (IZ/IC), a także w kontrolach systemowych w IW
- Monitorowanie, we współpracy z IW, procesu składania przez beneficjentów wniosków o płatność w ramach II osi priorytetowej POIiŚ 2014-2020
- Przygotowywanie, we współpracy z IW, prognoz certyfikacji IP oraz nadzorowanie realizacji prognoz płatności przez IW w ramach II osi priorytetowej POIiŚ 2014-2020
- Koordynowanie zbierania informacji finansowych z instytucji zaangażowanych we wdrażanie programów europejskich, a także wykonywanie zadań związanych z planowaniem i realizacją oraz przepływem środków finansowych w ramach budżetu środków europejskich w zakresie ochrony środowiska, w tym w szczególności w zakresie wnioskowania do Ministra Finansów o zapewnienie i uruchomienie środków z rezerwy celowej budżetu państwa
- Analizowanie i weryfikowanie informacji finansowych i statystycznych dotyczących działań i projektów realizowanych w ramach II osi priorytetowej POIiŚ 2014-2020 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego (NMF) i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG)
- Koordynowanie zbierania informacji i przygotowywanie wkładu do materiałów informacyjnych w zakresie wydatkowania środków z funduszy europejskich
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji o ustaleniu kwoty odsetek do zapłaty przez beneficjentów z tytułu nieterminowego rozliczenia zaliczki oraz zwrotu środków, a także zastosowaniu ulg w spłacie należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym
- Opiniowanie projektów aktów prawnych, planów, założeń, programów, opracowań studialnych i innych dokumentów związanych z wykorzystaniem funduszy europejskich w sektorze środowiska oraz treści wytycznych, wzorów wniosków i umów oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji POIiŚ 2014-2020, NMF i MF EOG, w szczególności w zakresie przepływów finansowych
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe: 2 lata w obszarze wdrażania lub zarządzania funduszami europejskimi lub projektami lub w obszarze finansów
- Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tzw. ustawa wdrożeniowa), Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość Programu Operacyjnego POIiŚ 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych POIiŚ 2014-2020 w zakresie II osi priorytetowej
- Znajomość wytycznych i zaleceń dla POIiŚ 2014-2020 w zakresie przepływów i rozliczeń finansowych, nieprawidłowości oraz sprawozdawczości (w szczególności Zalecenia w zakresie systemu deklarowania wydatków i prognoz płatności w ramach POIiŚ 2014-2020, Zalecenia w zakresie wzoru wniosku o płatność beneficjenta w ramach POIiŚ 2014-2020, Zalecenia w zakresie przeciwdziałania i korygowania nieprawidłowości, w tym nadużyć finansowych, w ramach POIiŚ 2014-2020)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym (B2)
- Umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
- Umiejętność obsługi programu MS Word na poziomie podstawowym
- Myślenie analityczne
- Komunikacja
- Współpraca
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
- Kopie dokumentów potwierdzających 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze wdrażania lub zarządzania funduszami europejskimi lub projektami lub w obszarze finansów (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu - wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
- W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
- Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 09.11.2018
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Środowiska
Biuro Dyrektora Generalnego
Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym DFEstsp72/2018.
W aplikacji należy podać adres e-mail, numer telefonu i adres do korespondencji.
Aplikacje złożone po terminie nie są rozpatrywane.
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
* Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Środowiska z siedzibą w Warszawie, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa.
* Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem e-mail inspektor.ochrony.danych@mos.gov.pl.
* Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji naboru na wolne stanowiska pracy w Ministerstwie Środowiska. (1)
* Pani/Pana dane osobowe będziemy przechowywać:
a. przez okres realizacji naboru,
b. przez 3 miesiące od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru lub od dnia publikacji wyniku w przypadku, gdy nie został nawiązany stosunek pracy (dotyczy dokumentów aplikacyjnych),
c. przez 3 lata od zatwierdzenia protokołu z naboru (dotyczy dokumentacji z naboru).
* Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
* Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa (m.in. imię, nazwisko, adres zamieszkania, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, wymagania dla członków korpusu służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak konieczne do wzięcia udziału w naborze.
* Podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa (m.in. wizerunek, informacje dotyczące życia prywatnego) jest dobrowolne, jednak nieobowiązkowe. Przesłanie takich danych będziemy traktować jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie.
* W przypadku danych osobowych, których podanie jest konieczne posiada Pani/Pan prawo do:
a. dostępu do danych osobowych,
b. żądania od administratora sprostowania danych osobowych.
* W przypadku danych osobowych, których podanie jest nieobowiązkowe posiada Pani/Pan prawo do:
a. dostępu do danych osobowych,
b. żądania od administratora:
I. sprostowania danych osobowych,
II. usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
III. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail rekrutacja@mos.gov.pl.
* Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
(1) Na podstawie art. 22¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w związku z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Etapy naboru, czyli jak wygląda proces selekcji:
1. weryfikacja formalna
2. test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych
3. zadanie praktyczne typu case study
4. rozmowa kwalifikacyjna obejmująca elementy wywiadu behawioralnego i weryfikację znajomości języka angielskiego
Weryfikacja wymagań formalnych zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptowane są jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne i zakwalifikują się do dalszych etapów naboru, zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu.
Dokumenty wymienione w części „Dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie są obowiązkowe, ale są jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych.
Więcej informacji na temat procedury naboru do Ministerstwa Środowiska znajdziesz na stronie www.mos.gov.pl/kariera-w-ministerstwie
Dlaczego warto pracować w Ministerstwie Środowiska
• umowa o pracę
• dodatek stażowy od 5% do 20%
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
• elastyczny czas pracy
• indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
• pakiet świadczeń socjalnych
• możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego
• zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów
• praca zgodnie z systemem ekozarządzania i audytu (EMAS)
• dogodna lokalizacja
• stojaki na rowery, blisko położona stacja Veturilo
Informacje dodatkowe
• Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
• Ministerstwo Środowiska jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
• Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa Środowiska zapraszamy do zapisania się do newslettera (regulamin i niezbędne oświadczenia do pobrania na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
• Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 847, 36 92 207, 36 92 438, 36 92 426
ZAPRASZAMY!