Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 52127ARCHIWALNE z dnia 06.08.2019 r.
-
Oferty do
20
sierpnia
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
specjalista
do spraw: implementacji prawa i polityki społecznej UE
w Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Europejskich w Departamencie Prawnym
Warszawa
ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- udział w opracowywaniu stanowisk MRPiPS wobec spraw stanowiących przedmiot postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości UE, Sądem UE oraz Trybunałem EFTA,
- realizacja zadań w ramach postępowań dotyczących zgodności prawa polskiego z prawem europejskim, prowadzonych przez Komisję Europejską oraz koordynowanie przygotowywań przez komórki organizacyjne stanowisk MRPiPS w ramach tych postępowań,
- obsługa bazy notyfikacji krajowych środków wykonawczych, bazy postępowań w sprawie naruszeń, Elektronicznego Systemu Transpozycji Prawa Europejskiego (e-step), systemu EU Pilot w zakresie właściwości MRPiPS,
- analizowanie i wskazywanie zakresu transpozycji aktów prawnych UE, badanie projektów aktów prawnych transponujących prawo UE, przygotowywanie propozycji projektów aktów prawnych transponujących prawo UE,
- opiniowanie projektów aktów prawnych wpływających do Departamentu pod kątem ich spójności z prawem UE w ramach prawa pracy i zabezpieczenia społecznego oraz monitorowanie działalności legislacyjnej instytucji UE w ww. dziedzinach prawa,
- udzielanie odpowiedzi, rozpatrywanie zapytań i skarg od obywateli i przedsiębiorców z innych państw UE w zakresie właściwości MRPiPS, w systemie UE Pilot oraz za pomocą Systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym (IMI),
- monitorowanie terminowej realizacji dostosowawczych zadań legislacyjnych wynikających dla Ministerstwa z aktów prawnych UE oraz dokumentów rządowych związanych z członkostwem Polski w UE,
- pełnienie roli punktu kontaktowego współpracującego z Centrum SOLVIT w ramach wspólnotowego systemu rozwiązywania problemów rynku wewnętrznego, a także punktu kontaktowego w Biurze Wymiany Informacji o Pomocy Technicznej TAIEX.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 1 rok w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze prawa UE
- Bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość instytucji, zasad funkcjonowania oraz procesu decyzyjnego UE
- Znajomość zasad prawa UE
- Znajomość przepisów unijnych dotyczących równego traktowania
- Znajomość procedur przed organami sądowymi UE
- Znajomość ustaw: o działach administracji rządowej, o radzie ministrów, o współpracy rady ministrów z sejmem i senatem w sprawach związanych z członkostwem Polski w UE
- Znajomość polskiego prawa pracy
- Umiejętność analizy tekstów prawnych
- Znajomość zasad techniki legislacyjnej
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS OFFICE
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 20.08.2019
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym i na kopercie: DP-1
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrpips.gov.pl
Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrpips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Etapy, metody oraz techniki naboru:
- weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych,
- sprawdzian wiedzy lub umiejętności.
Oferujemy:
- umowę o pracę, ciekawe zadania, pracę w dużej organizacji, doskonalenie zawodowe.
Proponowany mnożnik kwoty bazowej stanowiący wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska wynosi 2,1
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
- oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie:
https://www.gov.pl/web/rodzina/bip-oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow ,
- oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie,
- dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni,
- w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu,
- w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego
- spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 661-13-63, 22 661-13-14 lub 22 661-13-26.