Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 23933ARCHIWALNE z dnia 14.03.2018 r.
-
Oferty do
26
marca
2018
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
specjalista
do spraw: obsługi prawnej
w Zespole ds. Analiz Prawnych i Systemowych Wydziału ds. Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach Departamentu Ocen Oddziaływania na Środowisko
Warszawa
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- interpretacja obowiązujących przepisów prawa i doradztwo w celu właściwego zastosowania przepisów prawnych przez komórki organizacyjne Departamentu Ocen Oddziaływania na Środowisko,
- udzielanie wyjaśnień organom administracji publicznej i innym zainteresowanym podmiotom w celu zapoznania ich ze stanowiskiem Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz resortu środowiska w zakresie interpretacji i stosowania obowiązujących przepisów prawa, dotyczących ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko,
- ocena prawidłowości postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prowadzonych przez organy inne niż GDOŚ, a w uzasadnionych przypadkach przygotowywanie odpowiednich wystąpień mających na celu zainicjowanie postępowania nadzorczego (najczęściej w sprawie stwierdzenia nieważności) względem analizowanych decyzji,
- opiniowanie projektów aktów prawnych w celu ich weryfikacji i zapewnienia zgodności z krajowymi i unijnymi regulacjami w zakresie ocen oddziaływania na środowisko,
- opiniowanie spraw prejudycjalnych przed TSUE oraz wyroków TSUE pod kątem skutków dla stanowienia lub stosowania prawa w Polsce w celu oceny potrzeby przyłączenia się przez Polskę do postępowań oraz w celu weryfikacji konieczności zmian w stanowieniu lub stosowaniu prawa w Polsce,
- koordynacja prac legislacyjnych dotyczących ocen oddziaływania na środowisko, udział w posiedzeniach Komisji lub Podkomisji Sejmu i Senatu w celu zapewnienia wysokiej jakości prawa w tym zakresie oraz sprawności procesu legislacyjnego,
- sporządzanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski w trybie działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz petycji w trybie ustawy o petycjach,
- sporządzanie projektów odpowiedzi na wystąpienia poselskie i senatorskie (np. interpelacje).
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe: 1 rok w doradztwie prawnym
- dobra znajomość prawa materialnego związanego z ocenami oddziaływania na środowisko
- dobra znajomość przepisów dotyczących postępowania administracyjnego i postępowania przed sądami administracyjnymi
- umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów
- umiejętność argumentowania
- znajomość zagadnień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko oraz procedur administracyjnych
- umiejętność skutecznego komunikowania się
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
- umiejętność pracy zespołowej
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- umiejętność obsługi programów pakietu Ms Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: wyższe z obszaru nauk: - przyrodniczych, - rolniczych, leśnych i weterynaryjnych w dziedzinie nauk rolniczych lub nauk leśnych, - ścisłych w dyscyplinie ochrona środowiska, - technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska.
- doświadczenie zawodowe: 1 rok w ochronie środowiska
- wpis na listę radców prawnych
- znajomość orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
- znajomość zagadnień dotyczących ochrony środowiska
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- (świadectwa pracy, zaśw. o zatrudnieniu/ odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenia o wykonywaniu/wykonaniu umowy)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- (świadectwa pracy, zaśw. o zatrudnieniu/ odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenia o wykonywaniu/wykonaniu umowy)
- kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 26.03.2018
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
z dopiskiem na kopercie
„specjalista GDOŚ/DOOŚ/3/2018”
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 472).
Planowane techniki i metody naboru:
Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy (w przypadku, gdy mniej niż 10 kandydatów spełni wymogi formalne, możliwe jest odstąpienie od przeprowadzenia tego etapu),
Etap III - rozmowa kwalifikacyjna.
W przypadku przeprowadzenia Etapu II minimum kwalifikującym do udziału w III etapie naboru jest uzyskanie przez kandydata co najmniej 60% możliwych do zdobycia w sprawdzianie pisemnym punktów (lub z poszczególnych jego części tematycznych) oraz jednocześnie uzyskanie jednego z sześciu najlepszych wyników.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.
Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną. Prosimy o sprawdzanie skrzynki e-mail.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 36 92 162.