Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 51618ARCHIWALNE z dnia 29.07.2019 r.
-
Oferty do
9
sierpnia
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
referendarz
w Wydziale Spraw Międzynarodowych w Departamencie Współpracy Międzynarodowej
Warszawa
Warszawa ul. Nowy Świat 6/12
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- organizacja spotkań i wizyt zagranicznych w zakresie merytorycznego i protokolarnego przygotowania zagranicznych podróży służbowych członków kierownictwa Ministerstwa oraz oficjalnych wizyt gości zagranicznych na szczeblu kierownictwa Ministerstwa, w tym: zapewnienie obsługi oficjalnych wizyt zagranicznych członków Kierownictwa, zapewnienie obsługi oficjalnych wizyt zagranicznych gości, kontakty z placówkami dyplomatycznymi i podmiotami zewnętrznymi, przygotowanie merytoryczne członków Kierownictwa, organizacja wizyt studyjnych, przyjmowanie wizyt studyjnych, zapewnienie obsługi logistycznej przyjazdu i pobytu we współpracy z właściwą komórką resortu oraz podmiotami zewnętrznymi
- organizowanie spotkań i wydarzeń krajowych/ międzynarodowych Ministerstwa w obszarze nawiązywania i prowadzenia kontaktów z administracją rządową partnerów zagranicznych w tym: tworzenie harmonogramu spotkań i wydarzeń, przygotowywanie merytoryczne spotkań i wydarzeń (w tym: opracowywanie prezentacji, materiałów, publikacji, etc.), zapewnienie przestrzegania zasad protokołu dyplomatycznego, prowadzenie lub udział w spotkaniach i wydarzeniach, przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących
- opracowywanie analiz dotyczących współpracy zagranicznej w zakresie przygotowania strategii międzynarodowej Ministerstwa, wyznaczającej, uzgodnione z Kierownictwem Ministerstwa, priorytety polityki zagranicznej, w tym: zbieranie, weryfikacja i przetwarzanie informacji na podstawie wkładów wewnętrznych i zewnętrznych, monitorowanie aktualnego stanu polskich stosunków międzynarodowych, w szczególności w zakresie kompetencji komórki, opracowywanie analiz porównawczych w zakresie działalności innych państw i organizacji międzynarodowych
- prowadzenie procesu negocjowania i podpisywania umów i innych dokumentów międzynarodowych w zakresie wspólnych przedsięwzięć i deklaracji w ramach kompetencji Ministerstwa, w tym: opracowywanie projektów umów i innych dokumentów bi- i multilateralnych (MoU), negocjowanie treści aktów i dokumentów, opiniowanie projektów umów i innych dokumentów bi- i multilateralnych (MoU), zapewnienie oprawy protokolarnej procesu podpisania dokumentów, kontakty z Departamentem Prawo-Traktatowym MSZ – czuwanie nad dopełnieniem obowiązków informacyjnych resortu
- prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych/ międzynarodowych w zakresie przygotowania merytorycznego członków Kierownictwa, w tym: przygotowywanie lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa, przygotowywanie instrukcji/ materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa, prowadzenie lub udział w spotkaniach i posiedzeniach, przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach, prowadzenie i aktualizowanie wykazu gremiów z udziałem przedstawicieli Ministerstwa
- zapewnienie obsługi ciał kolegialnych (w tym m.in. komisje, rady, komitety, zespoły, grupy robocze, etc.) lub innych organów pomocniczych w obszarze gremiów właściwych ds. współpracy dwu- i wielostronnej, w tym: obsługa merytoryczna posiedzeń ciał kolegialnych, udział w posiedzeniach ciał kolegialnych, przygotowywanie spotkań ciał kolegialnych lub innych organów pomocniczych pod względem organizacyjnym
- praca w językach obcych w zakresie monitorowania branżowych informacji zagranicznych, prowadzenia korespondencji bieżącej oraz negocjowania dokumentów z partnerami zagranicznymi, w tym: zapoznawanie się i analiza treści w językach obcych, sporządzanie treści w językach obcych, tłumaczenia doraźne na potrzeby własne i kierownictwa
- udział w procesie uzgodnień projektów dokumentów rządowych, w tym projektów aktów normatywnych, przekazywanych Ministrowi przez pozostałych członków Rady Ministrów oraz kierowników naczelnych i centralnych urzędów administracji rządowej w zakresie dokumentów dotyczących polityki międzynarodowej, w tym: analiza wpływających z Biura Ministra do konsultacji projektów dokumentów rządowych, w tym aktów normatywnych, pod kątem ich wpływu na obszar działania Ministerstwa, zbieranie i analizowanie wkładów otrzymanych od innych komórek Ministerstwa (gdy komórka jest komórką wiodąca w sprawie), opracowywanie stanowiska w oparciu o wniesione wkłady, sporządzanie notatek informacyjnych dla Ministra dotyczących opiniowanych dokumentów przewidzianych do rozpatrzenia na posiedzeniach Rady Ministrów
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- znajomość problematyki z zakresu stosunków międzynarodowych
- znajomość zakresu działania Ministerstwa, w szczególności jego priorytetowych założeń
- podstawowa znajomość konstrukcji umów międzynarodowych i interpretacji aktów prawnych
- znajomość zasad protokołu dyplomatycznego
- umiejętność prowadzenia oficjalnej korespondencji pisemnej
- umiejętność negocjowania (w tym umów i porozumień międzynarodowych)
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1
- rzetelność
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- współpraca
- komunikacja
- kreatywność
- odporność na stres
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru (wzór oświadczeń dostępny na stronie: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl/praca-w-ministerstwie/ogloszenia-o-wolnych-stanowiskach-w-sluzbie-cywilnej.html)
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie C1 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie C1
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 09.08.2019
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
lub składać w kancelarii w zamkniętej kopercie, ul. Nowy Świat 6/12
z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz na kopercie: DWM-6/19
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa: http: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska w zakładce Ministerstwo oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa: https://gospodarkamorska.bip.gov.pl w zakładce Praca lub uzyskać pod nr tel.(0-22) 583 88 49