Ministerstwo Rozwoju w Warszawie

Ogłoszenie o naborze nr 67649ARCHIWALNE z dnia 25.08.2020 r.

  • Oferty do
    4

    września

    2020

  • Wymiar etatu
    1
  • Stanowiska
    1
  • Status
    koniec naboru
  • Dodatkowe
    Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki

    • złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
    • spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
    • po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
    Zastępstwo

    Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że urząd poszukuje kandydatów do pracy na czas przewidywanej nieobecności swojego pracownika. Jeśli w ogłoszeniu nie wskazano okresu zastępstwa, możesz o to spytać w urzędzie. Osoba zatrudniona na zastępstwo jest członkiem korpusu służby cywilnej.

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ


Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko

radca prawny

w Wydziale Obsługi Prawnej i Procesowej w Departamencie Prawnym



Miejsce wykonywania pracy:

Warszawa

Adres urzędu:

Ministerstwo Rozwoju
pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa

WARUNKI PRACY

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań  obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe  reprezentowanie urzędu  występowanie przed sądami w ramach zastępstwa procesowego i związane z tym wyjazdy służbowe - kilka razy na kwartał Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy  węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób niepełnosprawnych (na parterze - 2 szt., na I piętrze - 2 szt.)  winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych  wejście do obiektu od strony pl. Trzech Krzyży przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo  ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych  praca w pokoju wieloosobowym  praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner

ZAKRES ZADAŃ

  • Zadanie 1: Dokonywanie analiz prawnych w sprawach należących do działu administracji rządowej gospodarka, w szczególności dotyczących udzielanych przez Ministra dotacji, realizacji inwestycji, specjalnych stref ekonomicznych, prawa przedsiębiorców i warunków prowadzenia działalności gospodarczej, a także w sprawach międzynarodowych, w tym: – przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny – opracowywanie/ opiniowanie projektów umów, porozumień, dokumentów – sporządzanie opinii prawnych – udzielanie porad prawnych – opracowywanie/ opiniowanie wzorów umów, porozumień, dokumentów – przygotowywanie merytoryczne lub prowadzenie szkoleń z zakresu kwestii prawnych
  • Zadanie 2: Wykonywanie zastępstwa procesowego, w sprawach należących do działu administracji rządowej - gospodarka, w szczególności dotyczących udzielanych przez Ministra dotacji, realizacji inwestycji, specjalnych stref ekonomicznych, prawa przedsiębiorców i warunków prowadzenia działalności gospodarczej, w tym: – występowanie przed sądami administracyjnymi – przygotowywanie pism procesowych – przygotowywanie pism procesowych objętych tzw. przymusem adwokackim – reprezentacja w postępowaniu egzekucyjnym – występowanie przed sądami powszechnymi – występowanie przed Sądem Najwyższym – występowanie przed Trybunałem Konstytucyjnym – występowanie przed organami ścigania – przygotowywanie i reprezentacja przy zawieraniu ugody sądowej
  • Zadanie 3: Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc., w tym: – analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii – analizowanie planowanych zmian prawnych – przekazywanie informacji zainteresowanym
  • Zadanie 4: Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego, w sprawach należących do działu administracji rządowej – gospodarka, w szczególności dotyczących udzielanych przez Ministra dotacji, realizacji inwestycji, specjalnych stref ekonomicznych, prawa przedsiębiorców i warunków prowadzenia działalności gospodarczej, a także w sprawach międzynarodowych, w tym: – opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części – opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo – opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych – opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo – opracowywanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, pozostających we właściwości departamentu – opracowywanie/ aktualizowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych – reprezentowanie Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych – uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami
  • Zadanie 5: Prowadzenie postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych, w sprawach należących do działu administracji rządowej- gospodarka, w szczególności dotyczących udzielanych przez Ministra dotacji, realizacji inwestycji, specjalnych stref ekonomicznych, prawa przedsiębiorców i warunków prowadzenia działalności gospodarczej, w tym: – opiniowanie projektów decyzji, postanowień w postępowaniu administracyjnym – opiniowanie projektów zażaleń, odwołań w postępowaniu administracyjnym – prowadzenie cywilno-prawnych postępowań egzekucyjnych – przekazywanie tytułów egzekucyjnych opatrzonych klauzulą wykonalności komornikom sądowym – przygotowywanie wniosków o nadanie klauzuli wykonalności orzeczeniom sądów administracyjnych

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe: co najmniej 2 lata w obsłudze prawnej/opiniowaniu lub opracowywaniu projektów aktów prawnych
  • wpis na listę radców prawnych
  • znajomość: przepisów prawa cywilnego, Kodeksu postępowania cywilnego
  • znajomość ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • znajomość przepisów prawa materialnego administracyjnego i gospodarczego w sprawach należących do działu administracji rządowej – gospodarka
  • wiedza z zakresu finansów publicznych, prawa przedsiębiorców
  • znajomość procesu legislacyjnego, w tym Zasad techniki prawodawczej
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  • Dokumenty należy złożyć do: 04.09.2020
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Aplikacje można składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@mr.gov.pl
    Dokumenty można też przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Rozwoju
    Biuro Dyrektora Generalnego
    pl. Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: DP_76
    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119, str.
1) zwanego dalej RODO, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Rozwoju, z siedzibą
w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, tel.: 22 411 98 99, 22 411 98 55.
2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@mr.gov.pl
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO to
jest na podstawie art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, art. 26
i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2018 r. o służbie cywilnej oraz w związku z art. 6 ust. 1
lit. a) RODO tj. na podstawie Pani/Pana zgody – w zakresie danych nie objętych
zakresem ww. ustaw.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na
wybrane stanowisko pracy w służbie cywilnej.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom do tego uprawnionym na
podstawie odrębnych przepisów, w szczególności Pani/Pana imię i nazwisko,
w przypadku spełnienia kryteriów formalnych naboru, stanowią informację publiczną
i mogą być udostępniane w trybie przewidzianym ustawą z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 z późn. zm.).
6. Dane osobowe wybranego kandydata (imię, nazwisko i miejsce zamieszkania),
umieszczane są w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, Biuletynie
urzędu oraz w Biuletynie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
7. Pani/Pana dane osobowe, będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji
celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia naboru.
8. Dane osobowe nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów (imię, nazwisko i miejsce
zamieszkania), będą przetwarzane po zakończeniu naboru w celach sprawozdawczych,
oraz archiwizowane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym
zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r. poz. 217 z późn. zm.).
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu
decyzji w tym profilowaniu.
10. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w procesie
rekrutacji.
11. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych ich sprostowania oraz
ograniczenia przetwarzania.
12. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo
do jej wycofania, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
13. Przysługuje Pani/Panu również prawo do złożenia skargi w związku z przetwarzaniem
ww. danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00
- 193 Warszawa).

INNE INFORMACJE:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.

Zatrudnienie na czas określony – zastępstwo.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają
wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących
oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert,
sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie:
https://www.gov.pl/web/rozwoj/pracuj-z-nami
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z
uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni
zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu
przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Narodową Agencję Wymiany
Akademickiej
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich
tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych
dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane
dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie,
które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które
spełniają wymagania formalne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą
uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania
polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną
czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia o pracy w Ministerstwie, można znaleźć na
stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/pracuj-z-nami lub uzyskać pod nr tel. 22 / 411 95 89.



Liczba odwiedzin: 2985

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rozwoju w Warszawie

Udostępnił: Magdalena Tupaj

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 25.08.2020

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×