Ministerstwo Finansów w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 58921ARCHIWALNE z dnia 19.12.2019 r.
-
Oferty do
15
stycznia
2020
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
naczelnik wydziału
do spraw: wymiany informacji podatkowych
w Wydziale Wymiany Informacji Podatkowych, Departament Systemu Podatkowego
Warszawa
Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Kierowanie i zarządzanie pracą podległych pracowników oraz nadzór merytoryczny nad realizacją zadań, sporządzanie ocen okresowych i wniosków w sprawach kadrowych, rozwoju zawodowego i dyscypliny pracy, w celu zapewnienia odpowiedniej jakości i terminowości realizowanych zadań oraz optymalnego wykorzystania wiedzy i umiejętności pracowników.
- Nadzór nad realizacją spraw z zakresu współpracy międzynarodowej dotyczącej wymiany informacji podatkowych, w tym: a) koordynacja i wyznaczanie podstaw polityki ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakresie współpracy międzynarodowej dotyczącej wymiany informacji podatkowych, b) negocjowanie i opracowywanie tekstów umów w zakresie wymiany informacji podatkowych z innymi krajami, prace związane z analizą systemów podatkowych państw obcych i terytoriów w tym zwłaszcza powszechnie uważanych za stosujących szkodliwą konkurencję podatkową, c) koordynacja procesu legislacyjnego w zakresie zapewnienia spójnych rozwiązań legislacyjnych obejmujących międzynarodową wymianę informacji podatkowych, w tym przygotowywanie tekstów umów międzynarodowych, analiza tekstów dyrektyw unijnych w tym zakresie i wdrażanie dyrektyw do polskiego porządku prawnego, d) koordynacja procesu wydawania spójnych wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym przepisów ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA oraz ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami i czuwanie nad ich odpowiednim poziomem merytorycznym.
- Koordynowanie międzynarodowej współpracy z komitetami i grupami roboczymi Unii Europejskiej (UE) i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), w zakresie wymiany informacji podatkowych z innymi państwami.
- Reprezentowanie stanowiska ministra właściwego do spraw finansów publicznych podczas konferencji, seminariów, warsztatów i innych spotkań dotyczących wymiany informacji podatkowych.
- Uczestniczenie, w posiedzeniach grup roboczych OECD oraz UE oraz opracowywanie informacji, wystąpień i innej dokumentacji związanej z wyżej wymienioną współpracą, w celu ochrony interesów Skarbu Państwa, w zakresie wymiany informacji podatkowych.
- Nadzorowanie oraz opracowywanie stanowisk, uwag, opinii do projektów aktów prawnych i innych dokumentów w tym umów międzynarodowych pod względem ich wpływu na wymianę informacji podatkowych z innymi państwami, zwłaszcza w kontekście spójności i efektywności prowadzonej polityki w tym zakresie, a także w celu weryfikacji ich poprawności merytorycznej i rzetelności.
- Upowszechnianie i popularyzacja wiedzy z zakresu podatków, poprzez przygotowywanie materiałów i informacji, w tym przeznaczonych do zamieszczenia na stronach internetowych i profilach mediów społecznościowych Ministerstwa Finansów w zakresie zadań należących do kierowanego wydziału.
- Koordynacja i współpraca w zakresie negocjowania międzynarodowych umów w zakresie wymiany informacji podatkowych z innymi jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 4 lata (w tym co najmniej 2 lata na stanowisku samodzielnym lub kierowniczym) w obszarze prawa podatkowego lub współpracy międzynarodowej lub wymiany informacji podatkowych (w tym w instytucji finansowej) lub w instytucji finansowej w obszarze zgodności (compliance)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym płynne i swobodne formułowanie pisemnych i ustnych wypowiedzi w zakresie realizowanych zadań
- Znajomość polskiego prawa podatkowego i wykorzystanie tej wiedzy w zakresie wymiany informacji podatkowych
- Znajomość problematyki wymiany informacji podatkowych (w tym FATCA, CRS)
- Znajomość międzynarodowego prawa podatkowego oraz współpracy międzynarodowej
- Umiejętność interpretacji i stosowanych przepisów prawa
- Umiejętność zarządzania zespołem
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność negocjacji
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 1 rok w instytucjach unijnych lub międzynarodowych
- Studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe
- Wpis na listę doradców podatkowych lub radców prawnych lub adwokatów lub biegłych rewidentów
- Znajomość języka francuskiego lub niemieckiego na poziomie umożliwiającym posługiwanie się językiem w typowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2186) złożone według wzoru określonego w ustawie (załącznik nr 1a lub załącznik nr 2a) - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego dotyczącego ukończenia studiów podyplomowych na kierunku prawo podatkowe
- Kopie dokumentów potwierdzających wpis na listę doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, biegłych rewidentów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 15.01.2020
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2019/265/SP
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Finansów z siedzibą w Ministerstwie Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
- Kontakt do inspektora ochrony danych: informujemy, że możecie się Państwo kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną na adresem e-mail: iod@mf.gov.pl lub listownie na adres korespondencyjny: Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych: informujemy, że Państwa dane osobowe mogą być udostępniane tylko i wyłącznie uprawnionym organom na podstawie odpowiednich przepisów prawa
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.
CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: (22) 694 38 83.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.