Ministerstwo Rozwoju w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 61721ARCHIWALNE z dnia 27.02.2020 r.
-
Oferty do
16
marca
2020
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny specjalista
w Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych w Departamencie Bezpieczeństwa i Obsługi Administracyjnej
Warszawa
Ministerstwo Rozwoju
pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Zadanie 1: Organizowanie i realizowanie planowania operacyjnego i programowania obronnego, w tym: • analizowanie potrzeb rzeczowo-finansowych w zakresie zabezpieczenia przygotowań obronnych w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra • analizowanie potrzeb i ustawowych obowiązków w zakresie realizacji zadań operacyjnych koniecznych do wykonywania w ramach przygotowań obronnych działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra • opracowywanie i aneksowanie planu operacyjnego funkcjonowania działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra, wykonywanie zadań związanych z ich uzgadnianiem i wdrażaniem • koordynowanie przygotowań do realizacji zadań operacyjnych: tworzenie procedur i wykonywanie kart realizacji zadań operacyjnych w Ministerstwie • organizowanie warunków oraz przygotowywanie osób (zespołów zadaniowych) do realizacji zadań operacyjnych • analizowanie i ocena stanu przygotowań obronnych w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra, • opracowywanie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra
- Zadanie 2: Organizowanie i utrzymywanie systemu stałych dyżurów, w tym: • tworzenie warunków organizacyjno-prawnych do wykonywania zadań w ramach systemu stałych dyżurów Ministra • opracowywanie i bieżące aktualizowanie dokumentacji stałego dyżuru w Ministerstwie • powoływanie składów osobowych zespołu stałego dyżuru i punktów kontaktowych w komórkach organizacyjnych, organizowanie przygotowania pracowników do wykonywania zadania • zapewnianie warunków organizacyjnych w tym zabezpieczenia teleinformatycznego do funkcjonowania stałego dyżuru (zapewnianie pomieszczenia, sprzętu telefonicznego, informatycznego, organizowanie zmian dyżurnych) • nadzorowanie wykonywania stałego dyżuru • pełnienie dyżuru w ramach systemu stałych dyżurów/ punktu kontaktowego
- Zadanie 3: Przygotowywanie elementów systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym, w tym: • analizowanie potrzeb w zakresie zabezpieczenia przygotowania elementów systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym • występowanie do właściwych terytorialnie organów administracji publicznej o nakładanie obowiązków w zakresie zapewnienia świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz stanowiska kierowania • planowanie i organizowanie pozyskiwania środków rzeczowo-finansowych na potrzeby wyposażenia i funkcjonowania stanowiska kierowania w stałej siedzibie i zapasowym miejscu pracy • organizowanie współdziałania z właścicielami obiektów i innych przedmiotów w zakresie przystosowania tych świadczeń do potrzeb Ministerstwa, w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa państwa • przygotowywanie warunków do objęcia ochroną obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa • udział w procesie militaryzacji jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa • aktualizowanie baz danych świadczeniodawców i przedmiotów świadczenia przyznanych Ministerstwu na potrzeby realizacji zadań obronnych
- Zadanie 4: Organizowanie współpracy cywilno-wojskowej, w tym: • uczestniczenie w pracach międzyresortowych grup roboczych ds. zaangażowania resortów cywilnych w przedsięwzięcia i operacje wojskowe • prowadzenie uzgodnień z urzędem obsługującym Ministra Obrony Narodowej dotyczących dokumentów planistycznych i organizacyjnych związanych z przygotowaniami obronnymi • tworzenie warunków organizacyjnych i utrzymywanie punktu kontaktowego do realizacji zadań państwa gospodarza (Host Nation Support - HNS) wykonywanych na rzecz Sił Zbrojnych RP oraz wojsk sojuszniczych przebywających na terytorium Polski
- Zadanie 5: Organizowanie i prowadzenie szkolenia obronnego, m.in.: • nadzór nad realizacją polityki szkoleniowej z zakresu planowania operacyjnego, stałego dyżuru, systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym • analizowanie i identyfikowanie potrzeb szkoleniowych grup docelowych • analizowanie i wybór grup docelowych • tworzenie i uzgadnianie planów szkoleń dla grup docelowych • definiowanie celów, określanie komunikatów oraz docelowych efektów działań • wybór trenerów/ prelegentów oraz bieżąca współpraca i nadzór nad wykonawcami • zapewnianie logistyki wydarzenia • ocena efektywności szkolenia/przygotowanie sprawozdania/raportu • prowadzenie szkoleń/ konferencji/ treningów/ ćwiczeń w tym realizacja przedsięwzięć związanych z udziałem ministerstwa w ćwiczeniach krajowych i regionalnych oraz organizowanie ćwiczeń działowych i kompleksowych
- Zadanie 6: Przeprowadzanie kontroli realizacji zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony, w tym: • przygotowywanie kontroli (w szczególności: przygotowywanie dokumentacji, analizowanie niezbędnych materiałów, przeprowadzanie analizy ryzyka/ wybór próby do kontroli, sporządzenie planu kontroli) • przeprowadzanie kontroli problemowych i doraźnych w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra oraz udział w kontrolach kompleksowych Prezesa Rady Ministrów • koordynowanie procesu przeprowadzania kontroli • sporządzanie projektów protokołów pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli • rozpatrywanie zastrzeżeń do projektów protokołów pokontrolnych • sporządzanie zaleceń pokontrolnych • monitorowanie wdrożenia zaleceń pokontrolnych • ewidencjonowanie danych z przeprowadzonych kontroli • przygotowywanie analiz i zestawień w zakresie realizowanych zadań kontrolnych
- Zadanie 7: Przygotowywanie Ministerstwa do funkcjonowania w systemie zarządzania kryzysowego państwa: • analizowanie zagrożeń kryzysowych mogących mieć wpływ na realizację zadań oraz funkcjonowanie Ministra • opracowywania procedur oraz dokumentów wykonawczych do realizacji zadań określonych w wykazie przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego państwa • tworzenie warunków organizacyjnych do realizacji zadań określonych w wykazie przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego państwa
- Zadanie 8: Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego • opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • opracowywanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • opracowywanie/ aktualizowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów/ grup roboczych • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 lata w obszarze bezpieczeństwa i obronności państwa
- przeszkolenie wojskowe
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Tajne”, SECRET UE/EU SECRET oraz NATO SECRET
- znajomość problematyki bezpieczeństwa i obronności państwa
- znajomość ustawy o powszechnym obowiązku obrony wraz z aktami wykonawczymi
- znajomość ustawy o organizowaniu zadań na rzecz obronności państwa realizowanych przez przedsiębiorców
- wiedza z zakresu funkcjonowania sił zbrojnych
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Dokument poświadczający odbycie przeszkolenia wojskowego
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Tajne”, SECRET UE/EU SECRET oraz NATO SECRET
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 16.03.2020
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Aplikacje można składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@mr.gov.pl
Dokumenty można też przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Rozwoju
Biuro Dyrektora Generalnego
pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: DBA_26
Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe - klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119, str. 1) zwanego dalej RODO, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Rozwoju, z siedzibą w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, tel.: 22 411 98 99, 22 411 98 55.
2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@mr.gov.pl
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO to jest na podstawie art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2018 r. o służbie cywilnej oraz w związku z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie Pani/Pana zgody – w zakresie danych nie objętych zakresem ww. ustaw.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na wybrane stanowisko pracy w służbie cywilnej.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom do tego uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności Pani/Pana imię i nazwisko, w przypadku spełnienia kryteriów formalnych naboru, stanowią informację publiczną i mogą być udostępniane w trybie przewidzianym ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 z późn. zm.).
6. Dane osobowe wybranego kandydata (imię, nazwisko i miejsce zamieszkania), umieszczane są w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, Biuletynie urzędu oraz w Biuletynie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
7. Pani/Pana dane osobowe, będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia naboru.
8. Dane osobowe nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów (imię, nazwisko i miejsce zamieszkania), będą przetwarzane po zakończeniu naboru w celach sprawozdawczych, oraz archiwizowane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r. poz. 217 z późn. zm.).
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.
10. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacji.
11. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
12. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
13. Przysługuje Pani/Panu również prawo do złożenia skargi w związku z przetwarzaniem ww. danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/pracuj-z-nami
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia o pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/pracuj-z-nami, lub uzyskać pod nr tel. 411 98 31.