Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 56106ARCHIWALNE z dnia 31.10.2019 r.
-
Oferty do
10
listopada
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny specjalista
w Wydziale Dróg Płatnych w Departamencie Dróg Publicznych
Warszawa
ul. Chałubińskiego 4/6
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Wypełnianie obowiązków ministra właściwego ds. transportu wynikających z umowy dotyczącej budowy i eksploatacji autostrady płatnej, w szczególności: monitorowanie wykonywania umowy przez partnera prywatnego; opiniowanie wniosków partnera prywatnego składanych na podstawie zawartej umowy; przygotowanie instrukcji negocjacyjnych i upoważnień dla Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie zmiany ww. umowy oraz udział w negocjacjach; monitorowanie płatności umownych oraz cykliczne raportowanie do ministra właściwego ds. finansów publicznych, UOKiK oraz GUS; badanie modeli finansowych oraz weryfikacja pod kątem przyjętych założeń; analizowanie kształtowania się poziomu wpływów z opłat za przejazd oraz struktury ruchu; nadzorowanie przebiegu sporów wynikających z umowy; udzielanie informacji w zakresie umów w ramach przygotowywania odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i wnioski oraz pytania od przedstawicieli mediów, w tym w zakresie obejmującym skutki finansowe zawartych umów o budowę i eksploatację autostrad
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej, w zakresie dotyczącym umowy o budowę i eksploatację autostrady płatnej oraz dokumentów z nią powiązanych, w tym: analiza wniosków o udostępnienie informacji publicznej pod względem formalnym oraz merytorycznym; przygotowanie projektów pism udostępniających wnioskodawcy informację publiczną; przygotowanie projektów pism w postępowaniu administracyjnych, w tym projekty rozstrzygnięć; sporządzanie protokołów w toku postępowania administracyjnego; przygotowanie projektów odpowiedzi na skargi do sądów administracyjnych; współpraca z Departamentem Prawnym w przygotowaniu projektów odpowiedzi na skargę
- Realizacja zadań związanych z inteligentnymi systemami transportowymi (ITS), w szczególności: analiza dokumentów zewnętrznych będących w kompetencjach departamentu; udział w spotkaniach wewnątrzresortowych i zewnętrznych, w tym w KE; współpraca z podmiotami zewnętrznymi (GDDKiA, KE)
- Realizowanie działań związanych z wykorzystaniem formuły partnerstwa publiczno – prywatnego lub drogowych spółek specjalnego przeznaczenia (spv – ang. special purpose vehicle)
- Udzielanie wyjaśnień i opinii w sprawach dotyczących zmian w zakresie umów koncesyjnych, umów partnerstwa publiczno-prywatnego i umów z drogowymi spółkami specjalnego przeznaczenia oraz realizowanych w tym zakresie prac
- Opracowywanie informacji dotyczących wykorzystania w polskim systemie prawnym rozwiązań umownych w zakresie budowy i eksploatacji odcinków dróg krajowych na potrzeby organizacji międzynarodowych
- Reprezentowanie Ministerstwa Infrastruktury w pracach międzynarodowych grup roboczych zajmujących się zagadnieniami związanymi z umowami koncesyjnymi, partnerstwa publiczno-prywatnego lub spv (special purpose vehicle)
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub administracyjne lub ekonomiczne
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 lata pracy w administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Wiedza z zakresu krajowych zasad realizacji inwestycji drogowych, w tym w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego
- Wiedza z zakresu krajowych i unijnych regulacji prawnych dotyczących budowy dróg, w tym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
- Znajomość ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym
- Znajomość ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi
- Znajomość ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym
- Znajomość ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia
- Znajomość ustawy o drogach publicznych
- Znajomość ustawy - Prawo zamówień publicznych
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- Znajomość zasad działania systemów opłat drogowych w Polsce i innych krajach europejskich
- Znajomość krajowych i unijnych regulacji prawnych w zakresie opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej i inteligentnych systemów transportowych
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Znajomość metod, technik i podstawowych narzędzi prowadzenia analiz (MS Excel w stopniu średniozaawansowanym)
- Znajomość metod, technik i podstawowych narzędzi prezentacji wyników
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 10.11.2019
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DDP-73/19”, należy złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9.30 – 16:00 lub przesłać mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Infrastruktury z siedzibą w Warszawie, przy ul. Chałubińskiego 4/6, zwany dalej „Administratorem danych”; 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej; 3) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks pracy oraz udzielona przez Panią/Pana zgoda w zakresie w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe (nadmiarowe) niewymagane przez wskazane akty prawne; 4) administrator danych przewiduje możliwość powierzenia przetwarzania danych innym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora danych usługi z zakresu IT; 5) zgodnie z art. 29 ww. ustawy o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze; 6) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych, które są wymagane przepisami ww. ustaw, lub brak zgody na przetwarzanie danych podanych dodatkowo, będzie skutkowało odrzuceniem oferty kandydata; 7) posiada Pani/Pan prawo do: • żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, • cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne; 8) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu; 9) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, zgodnie z regulacjami wewnętrznymi wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r. poz. 217, z późn. zm.) w zakresie: imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania (miasto). Pozostałe dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) 10) dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Infrastruktury: Inspektor ochrony danych, Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, adres e-mail: inspektor.RODO@mi.gov.pl
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).
Dokumenty załączane przez kandydatów do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 522 59 01 lub (22) 6301824