Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 5335ARCHIWALNE z dnia 09.11.2016 r.
-
Oferty do
22
listopada
2016
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny specjalista
do spraw: postępowań administracyjnych
Sekcja ds. kontroli w siedzibie przedsiębiorcy w Wydziale Postępowań ds. Czasu Pracy Kierowców w Biurze Prawnym
Warszawa
Główny Inspektorat Transportu Drogowego,
Aleje Jerozolimskie 94,
00-807 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Weryfikacja projektów rozstrzygnięć spraw dotyczących odwołań od decyzji dotyczących nałożenia kary pieniężnej za naruszenia obowiązków lub warunków przewozu drogowego określonych w art. 4 pkt 22 ustawy o transporcie drogowym przygotowywanych przez pracowników Sekcji ds. kontroli w siedzibie przedsiębiorcy;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w trybach nadzwyczajnych, w sprawach z zakresu naruszeń obowiązków lub warunków przewozu drogowego, o których mowa w art. 4 pkt 22 ustawy o transporcie drogowym, na zasadach określonych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Nadzór na jednolitą linią orzeczniczą organu w sprawach w o których mowa w powyższych zadaniach;
- Współpraca w opiniowaniu projektów aktów prawnych dotyczących przepisów socjalnych kierowców w przewozach drogowych;
- Przekazywanie kierownikowi Sekcji ds. kontroli w siedzibie przedsiębiorcy w Wydziale Postępowań ds. Czasu Pracy Kierowców informacji o nieprawidłowościach w pierwszoinstancyjnych postępowaniach administracyjnych dotyczących kary pieniężnej za naruszenia obowiązków lub warunków przewozu drogowego, o których mowa w art. 4 pkt. 22 ustawy o transporcie drogowym;
- Udzielanie informacji na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie transportu drogowego w sprawach dotyczących zadań Inspekcji Transportu Drogowego oraz udzielanie stronom lub ich pełnomocnikom informacji o aktualnym etapie prowadzonego postępowania administracyjnego;
- Współpraca z pozostałymi Wydziałami Biura w zakresie prowadzonych postępowań.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- znajomość przepisów: Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawa o transporcie drogowym wraz z aktami wykonawczymi;
- znajomość przepisów rozporządzenia (WE) 561 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenie Rady (EWG) NR 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85;
- znajomość Umowy Europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe AETR;
- umiejętność obsługi komputera w środowisku WINDOWS;
- komunikatywność, myślenie analityczne, odporność na stres, organizacja pracy własnej, sumienność, samodzielność;
- co najmniej 18 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji publicznej przy stosowaniu przepisów prawa z zakresu przewozów drogowych;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- studia na kierunku prawo lub administracja;
- studia podyplomowe z zakresu transportu;
- szkolenie z zakresu przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym, a także przepisów pozostałych przepisów regulujących obowiązki i warunki przewozów drogowych wskazanych w art.
- znajomość umów międzynarodowych dotyczących transportu drogowego;
- umiejętność analizy zapisów urządzenia rejestrującego czas pracy kierowcy;
- co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji publicznej przy stosowaniu przepisów prawa oraz stosowaniu praktycznym orzecznictwa sądów administracyjnych;
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie szkolenia;
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 22.11.2016
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Jerozolimskie 94 00-807 Warszawa z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym. BDG.110.80.2016.0308.
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Oferty przesłane drogą elektroniczną nie opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub dostarczone faksem lub dostarczone po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne” - za kompletne oferty uznane będą oferty, zawierające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń, które dostępne są na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Kariera pod adresem http://www.gitd.gov.pl/kariera/dokumentv-do-pobrania. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne w zakładce Kariera na stronie internetowej Inspektoratu. W zakładce tej znajduję się również formularz kontaktowy, umożliwiający bezpośredni kontakt z działem rekrutacji. Zachęcamy także do kontaktu mailowego na adres rekrutacja@gitd.gov.pl.
W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. (Urząd zastrzega sobie prawo do komunikowania się z kandydatami/kandydatkami poprzez pocztę elektroniczną.)
W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
• test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych i dodatkowych,
• rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2015 poz. 2135 z późn. zm.) jest Główny Inspektor Transportu Drogowego.