Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 53171ARCHIWALNE z dnia 29.08.2019 r.
-
Oferty do
8
września
2019
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny specjalista
w Sekretariacie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Warszawa
ul. Chałubińskiego 4/6
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Prowadzenie działalności legislacyjnej komórki organizacyjnej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce zgodnie z zakresem właściwości stanowiska wynikającym z Regulaminu wewnętrznego komórki organizacyjnej
- Programowanie i realizacja celów polityki poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce w zakresie udziału w tworzeniu oraz aktualizacji programów dotyczących poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce i ich dokumentów wykonawczych w obszarze spraw prawno-legislacyjnych oraz opracowywanie koncepcji zmian instytucjonalnych w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także instytucjonalna koordynacja oraz monitorowanie realizacji celów polityki poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, wynikających z Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020 i jego dokumentów wykonawczych, w zakresie spraw prawno-legislacyjnych, poprzez nadzór nad przebiegiem prac nad projektami aktów normatywnych
- Prowadzenie spraw lub udział w prowadzeniu spraw projektów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego realizowanych przez Ministra, w szczególności realizacja lub udział w realizacji projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach polityki spójności i innych instrumentów finansowych
- Przygotowywanie i przeprowadzanie lub udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych/zakupów komórki organizacyjnej z zakresu spraw prawno-legislacyjnych (m.in. ekspertyz prawnych, kampanii dotyczących zmian przepisów prawnych), w tym przeprowadzanie rozeznań rynku, szacowań wartości zamówienia/zakupu, sporządzanie opisów przedmiotu zamówienia/zakupu, opracowywanie projektów umów oraz uczestniczenie w postępowaniach jako członek komisji przetargowej oraz kontrola lub udział w kontroli realizacji udzielonych zamówień publicznych/zakupów
- Obsługa prawna komórki organizacyjnej w celu wspomagania i zapewnienia realizacji jej zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, poprzez m.in.: koordynację dokonywania wyjaśnień lub dokonywanie wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym obowiązujących przepisów prawnych należących do właściwości Ministra/Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a w przypadku, gdy wyjaśnienia dotyczą zagadnienia prawnego o charakterze systemowym konsultowanie ich z Departamentem Prawnym; udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie analiz i opinii prawnych pozostałym samodzielnym stanowiskom z zakresu realizowanych przez nich zadań; sporządzanie analiz i opinii prawnych, materiałów informacyjno-tezowych, rekomendacji, wytycznych z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego na potrzeby kierującego komórką organizacyjną, członków kierownictwa Ministerstwa, członków kierownictwa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wojewódzkich Rad Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, właściwych instytucji społecznych i organizacji pozarządowych, na podstawie analizy dostępnych dokumentów, jak również we współpracy z właściwymi podmiotami; monitorowanie stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego na poziomie krajowym, wspólnotowym i międzynarodowym
- Koordynacja opracowywania przez komórkę organizacyjną projektów odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie, dezyderaty, opinie i wystąpienia komisji parlamentarnych oraz wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego
- Prowadzenie spraw organizacyjnych komórki organizacyjnej w zakresie: opracowywania projektu regulaminu wewnętrznego, w tym jego aktualizacji; opracowywania projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez właściwych członków kierownictwa Ministerstwa lub dyrektora komórki organizacyjnej; przedkładania propozycji zmian i usprawnień w zakresie procedur i sposobów realizacji zadań będących we właściwości komórki organizacyjnej
- Zapewnienie merytorycznej obsługi Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jej organów i zespołów roboczych oraz nadzorowanie realizacji rozstrzygnięć i uzgodnień wynikających z jej prac
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe na kierunku prawo
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 lata pracy w administracji publicznej w obszarze legislacji lub obsługi prawnej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Bardzo dobra znajomość systemu prawa, w tym procedury administracyjnej oraz prawa zamówień publicznych
- Bardzo dobra znajomość zasad techniki prawodawczej i procesu legislacyjnego
- Znajomość zadań i struktury Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
- Znajomość problematyki obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Umiejętności analityczne, w tym umiejętność interpretacji i stosowania prawa w praktyce
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 08.09.2019
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy SKR-62/19”, należy złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30– 16:00 lub przesłać mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Infrastruktury z siedzibą w Warszawie, przy ul. Chałubińskiego 4/6, zwany dalej „Administratorem danych”; 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej; 3) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks pracy oraz udzielona przez Panią/Pana zgoda w zakresie w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe (nadmiarowe) niewymagane przez wskazane akty prawne; 4) administrator danych przewiduje możliwość powierzenia przetwarzania danych innym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora danych usługi z zakresu IT; 5) zgodnie z art. 29 ww. ustawy o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze; 6) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych, które są wymagane przepisami ww. ustaw, lub brak zgody na przetwarzanie danych podanych dodatkowo, będzie skutkowało odrzuceniem oferty kandydata; 7) posiada Pani/Pan prawo do: • żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, • cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne; 8) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu; 9) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, zgodnie z regulacjami wewnętrznymi wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r. poz. 217, z późn. zm.) w zakresie: imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania (miasto). Pozostałe dane zawarte w Pani/Pana aplikacji zostaną usunięte po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru lub zatrudnienia wybranego w naborze kandydata. 10) dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Infrastruktury: Inspektor ochrony danych, Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, adres e-mail: inspektor.RODO@mi.gov.pl
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).
Dokumenty załączane przez kandydatów/kandydatki do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów/kandydatki, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 522 59 01