Ministerstwo Środowiska w Warszawie
Ogłoszenie o naborze nr 67874ARCHIWALNE z dnia 28.08.2020 r.
-
Oferty do
10
września
2020
-
Wymiar etatu
1
-
Stanowiska
1
-
Status
koniec naboru
-
Dodatkowe
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Ogłoszenie z tym symbolem oznacza, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wszystkie następujące warunki
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie najlepszych kandydatów.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko
główny księgowy
do spraw: prowadzenia rachunkowości Ministerstwa Środowiska
w Biurze Ekonomiczno-Administracyjnym
Warszawa
Ministerstwo Środowiska
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
02-362 Warszawa
Ministerstwo Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
WARUNKI PRACY
ZAKRES ZADAŃ
- Prowadzenie rachunkowości Ministerstwa Środowiska w zakresie dysponenta III stopnia, m. in. sprawowanie nadzoru nad sporządzaniem list płac i rozliczeń z tym związanych oraz przygotowywaniem wymaganych sprawozdań budżetowych i finansowych, w tym w zakresie środków zagranicznych (m. in. z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - POIiŚ)
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, niezbędnej do zapewnienia zgodnego z prawem wydatkowania środków pieniężnych, w tym środków zagranicznych (m. in. z POIiŚ)
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, w tym pochodzącymi ze źródeł zagranicznych (m. in. z POIiŚ), w zakresie realizacji planu finansowego jednostki, z wykorzystaniem systemów bankowości elektronicznej NBP i BGK
- Kierowanie i nadzorowanie prac Wydziału Księgowości i Płac, w szczególności poprzez planowanie, organizowanie, motywowanie pracowników, w tym zapewnianie odpowiedniej jakości i terminowości realizacji zadań
- Dokumentowanie stosowanych zasad rachunkowości, w szczególności opracowywanie procedur kontroli finansowej, konstruowanie i aktualizowanie zakładowego planu kont Ministerstwa Środowiska, w tym w zakresie obsługi finansowo-księgowej projektów realizowanych w ramach POIiŚ, na rzecz zapewnienia prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz racjonalnej gospodarki finansowej
- Kontrolowanie i koordynowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych, sprawdzanie i uzgadnianie wzajemnej prawidłowości stanów księgowych przed zamknięciem okresu sprawozdawczego, zamykanie rocznych ksiąg rachunkowych dysponenta III stopnia, w tym w ramach POIiŚ
- Opiniowanie pod względem finansowym dokumentów sporządzanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Środowiska lub podmioty zewnętrzne, w tym w ramach POIiŚ, zapewnianie prawidłowej gospodarki środkami finansowymi
- Współpraca z Dyrektorem Biura w zakresie realizacji obowiązku zapewnienia kontroli zarządczej, w szczególności zapewnienia skuteczności i efektywności działania Biura, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji i zarządzania ryzykiem
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie – ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub; wyższe - ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości lub; wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub; posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów – wymagane jest spełnienie przynajmniej jednego z ww. warunków
- Znajomość ustaw i aktów wykonawczych do ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, Prawo zamówień publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych
- Znajomość prawa podatkowego
- Znajomość przepisów i wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków ze środków zagranicznych
- Myślenie analityczne
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Zarządzanie ludźmi
- Komunikacja
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Pełna zdolność do czynności prawnych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- doświadczenie zawodowe: co najmniej 3 lata w prowadzeniu rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR
- Znajomość systemu bankowości elektronicznej NBP i BGK
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
- List motywacyjny oraz CV, zawierające informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze oraz dane kontaktowe (w celu zapewnienia sprawnej komunikacji w procesie naboru prosimy o podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu)
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie przynajmniej jednego z warunków wymienionych w części wymagania niezbędne w punkcie wykształcenie
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu; w przypadku uzyskania średniego wykształcenia w zagranicznej placówce oświatowej prosimy o przesłanie kopii nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu; w przypadku potwierdzania spełniania wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego należy przesłać kopie dokumentów (np. świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów) zawierających informacje jednoznacznie potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia; w przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- Wzory wymaganych oświadczeń udostępniamy na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/srodowisko/pracuj-z-nami
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających 3 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres i obszar doświadczenia zawodowego np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
- Dokumenty należy złożyć do: 10.09.2020
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Aplikacje można:
• przesyłać za pomocą e-PUAP
• składać osobiście w siedzibie urzędu (w godz. 8.15-16.15) lub przesyłać pocztą na adres:
Ministerstwo Środowiska
Biuro Dyrektora Generalnego
Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie, ze wskazaniem na kopercie i w liście motywacyjnym numeru ref. naboru: BEAgłks12/2020
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Administrator danych osobowych: Minister Środowiska (MŚ), jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Dyrektor Generalny Ministerstwa Środowiska. Kontakt: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa.
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych w MŚ: we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem prosimy o kontakt poprzez adres e-mail: iod@srodowisko.gov.pl
Wymóg podania danych: podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa [1] (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, dane kontaktowe wskazane przez osobę ubiegającą się zatrudnienie, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania dla członków korpusu służby cywilnej [2]) jest dobrowolne, jednak konieczne do wzięcia udziału w naborze. Konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości udziału w naborze na stanowisko, którego dotyczy ogłoszenie. Podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, jednak nieobowiązkowe. Podanie takich danych zostanie potraktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie.
Cel i podstawy przetwarzania danych: dane osobowe w zakresie określonym przepisami prawa będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru [3], natomiast inne dane osobowe na podstawie zgody [4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Informacje o odbiorcach: w związku z przetwarzaniem danych osobowych dane osobowe będą udostępniane na podstawie przepisów prawa takim podmiotom jak firmy świadczące usługi informatyczne dla urzędu oraz podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
Informacje o zautomatyzowanym przetwarzaniu danych oraz profilowaniu: dane osobowe będziemy przetwarzać także w sposób zautomatyzowany w związku z funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych w MŚ. Dane osobowe nie będą profilowane.
Okres przechowywania danych: aplikacje będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, uwzględniając art. 33 ustawy o służbie cywilnej, jednakże nie później niż po upływie terminu wynikającego z przepisu art. 291 Kodeksu pracy, a w przypadku, gdy nie został nawiązany stosunek pracy – po upływie 3 miesięcy od dnia publikacji wyniku. Dokumentacja z naboru będzie przechowywana zgodnie z przepisami o archiwizacji.
Uprawnienia osoby przesyłającej aplikację:
a. prawo dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii,
b. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
c. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
d. prawo do usunięcia danych osobowych
e. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
1 Art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz §1 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej
2 Art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej
3 Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
4 Art. 6 ust. 1 lit a RODO i art. 9 ust. 2 lit. a RODO
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Planowane techniki i metody naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych aplikacji
• test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych
• pytania merytoryczne oraz analiza dokumentów w zakresie wymagań dodatkowych
• rozmowa kwalifikacyjna
Poszczególne techniki i metody naboru mogą być przeprowadzone w formie zdalnej (online).
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”.
Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty oraz oświadczenia (zgodne ze wzorem, własnoręcznie podpisane) i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze.
W przypadku składania aplikacji za pośrednictwem profilu ePUAP, oświadczenia wymagane w ogłoszeniu o naborze nie mogą być dodane jako załączniki w formie skanu. Wszystkie oświadczenia muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym ePUAP. W celu prawidłowego złożenia oświadczeń za pośrednictwem profilu zaufanego ePUAP, treść oświadczeń należy dodać do pisma ogólnego do urzędu, a następnie podpisać je swoim profilem zaufanym.
Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone. Aplikacje złożone po terminie są uznawane za niespełniające wymagań formalnych.
Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których weryfikowane jest spełnianie przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu.
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one jedyną podstawą przeprowadzenia weryfikacji spełniania wymagań dodatkowych.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, http://bip.srodowisko.gov.pl oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz informacją na temat zasad przeprowadzania naboru na wolne stanowiska w służbie cywilnej w Ministerstwie Środowiska, zamieszczoną na stronie https://www.gov.pl/web/srodowisko/pracuj-z-nami
Dodatkowych informacji udzielamy pod nr tel.: 22 369 1252.
Naszym pracownikom zapewniamy:
• zatrudnienie na umowę o pracę
• dodatek za wysługę lat, w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego (w zależności od udokumentowanego stażu pracy)
• dodatkowe „trzynaste” wynagrodzenie
• ruchomy czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy pomiędzy godziną 7.00 a 9.00
• możliwość zdobywania doświadczeń we współpracy z ekspertami
• szkolenia w ramach indywidualnego programu rozwoju zawodowego, możliwość refundacji m.in. kosztów nauki języka obcego, studiów podyplomowych
• pakiet świadczeń socjalnych
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
• dobrą lokalizację,
• parking dla rowerów
• pomoc w procesie adaptacji oraz dobrą atmosferę pracy.
ZAPRASZAMY DO SKŁADANIA APLIKACJI!