Biuro - zdjęcie 2
Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie
10-072 Olsztyn ul. Szarych Szeregów 7
print as PDF
Ogłoszenie nr 156494 / 24.09.2025
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: bezpieczeństwa i higieny pracy oraz spraw przeciwpożarowych, samodzielne stanowisko

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • wypełnianie obowiązków służby BHP zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 1997.109.704) ze szczególnym uwzględnieniem poniższych zadań:
  • prowadzenie szkoleń wstępnych, organizacja szkoleń okresowych bhp pracowników,
  • weryfikacja skierowań na badania wstępne, okresowe i kontrolne w zakresie prawidłowej identyfikacji zagrożeń na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • systematyczna kontrola warunków bhp, przestrzeganie zasad i przepisów z tego zakresu przez pracowników, sporządzanie protokołów z kontroli i opracowanie zaleceń pokontrolnych,
  • udział w badaniach okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych, sporządzanie niezbędnej dokumentacji, opracowanie wniosków profilaktycznych, kontrola ich wykonania oraz prowadzenie dokumentacji ewidencji powypadkowej, chorób zawodowych, jednorazowych odszkodowań pokontrolnych,
  • sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  • współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
  • udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego oraz doradztwo w zakresie stosowania przepisów BHP w celu niwelowania zagrożeń mogących wystąpić na stanowisku pracy,
  • przegląd obiektów w zakresie bhp i ppoż. oraz wdrażanie nowych rozwiązań,
  • aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego oraz planów awaryjnych, oceny zagrożenia wybuchem,
  • opisywanie faktur m.in. za badania medycyny pracy, szczepienia ochronne oraz refundację okularów korekcyjnych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bhp
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata praca w służbie bhp
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Umiejętność obsługi komputera - pakiet MS Office oraz Internet
  • Aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy i osób wykonujących zadania tej służby,
  • Aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla inspektorów ochrony przeciwpożarowej,
  • Czynna umiejętnosć prowadzenia samochodu - prawo jazdy kat. B,
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa,
  • Umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej - właściwa kwalifikacja zadań wg ważności,
  • Skuteczna komunikacja interpersonalna,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Umiejętność prowadzenia szkoleń,
  • Kompetencje poznawcze:
  • umiejętność rozwiązywania złożonych problemów,
  • umiejętność identyfikacji czynników niebezpiecznych i sposobu ich niwelowania,
  • umiejętność oceniania ryzyka dla zagrożeń w pracy,
  • elastyczność poznawcza - szybkie przystosowanie się do zmian, chęć nauki i dalszego rozwoju, umiejętność prowadzenia rozmowy z pracownikami na różnym szczeblu w organizacji, z różnym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym.
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Praca 2 x w tygodniu po 5 godzin,
  • Stabilną pracę w jednostce administracji państwowej z wieloletnią tradycją, otwarte i przyjazne środowisko pracy,
  • Zatrudnienie na umowę o pracę (bez okresu próbnego), pierwsza umowa na 12 miesięcy, kolejna na czas niokreślony,
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20 wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
  • Pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci (dopłaty do kolonii i obozów), niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach - zapomogi),
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych do pracy przy komputerze,
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • Podnoszenie kwalifikacji zawodowych w ramach indywidualnych programów rozwoju zawodowego (szkolenia, kursy, studia podyplomowe),
  • Wynagrodzenie: mnożnik 0,81 tj. 2235,58 zł brutto + dodatek za wysługę lat od 5% do 20%
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy

Siedziba Inspektoratu:

  • praca siedząca wymagająca szczególnej koncentracji przy wykonywaniu czynności,
  • praca przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę,
  • praca wymagająca przemieszczania się samochodem pomiędzy dwona lokalizacjami budynków, które zajmują pracownicy WIW w obrębie miasta Olsztyn,
  • obsługa urządzeń biurowych (kserokopiarka, drukarka, skaner),
  • pokoje zlokalizowane na parterze, pierwszym oraz drugim piętrze,
  • konieczność przemieszczania się pomiędzy piętrami po schodach,

W zakresie dostępności architektonicznej:

  • przestrzenie komunikacyjne w budynku wolne od barier poziomych (ale nie pionowych), (wystarczająco szerokie korytarze, brak progów, odpowiednio szerokie wejścia i wyjścia z budynku),
  • drzwi wewnętrzne i zewnętrzne lekkie skrzydłowe, widoczne na tle fasady i ścian, odpowiednio oznaczone, o odpowiedniej przestrzeni manewrowej, brak progów i pochyłości, szerokości > 90cm,
  • schody z poręczami po jednej stronie, 
  • ciągi komunikacyjne szerokości > 90cm,
  • z tyłu budynku zakładu dostępne jest oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnoprawnościami,
  • jedno wejście usytuowane od tyłu budynku na najniższej kondygnacji, z podjazdem dla osób poruszających się na wózku,
  • do wyższych kondygnacji istnieje dostęp alternatywny (pomoc osoby ustalonej, wyznaczone miejsce do spotkań na kondygnacji z dostępem dla osób poruszających się na wózku),
  • wyznaczona osoba pełniąca funkcje koordynatora do spraw dostępności (pomoc komunikacyjna i ruchowa),

Laboratorium Zakładu Higieny Weterynaryjnej:

  • budynek wielokondygnacyjny, bez windy, bez podjazdów dla osób niepełnosprawnych,
  • pracownie diagnostyczne zlokalizowane są na parterze, przyziemiu oraz pierwszym i drugim piętrze,
  • w laboratorium wykonywane są badania w obszarze mikrobiologii klinicznej, wirusologii, anatomopatologii,
  • pracownicy laboratorium mają kontakt z materiałem zakaźnym i odczynnikami chemicznymi o działaniu drażniącym, szkodliwym, żrącym i toksycznym, praca z palnikami gazowymi, uciążliwe zapachy, narażenie na hałas.
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

CV i list motywacyjny powinien być podpisany własnoręcznym podpisem.

Sygnatura naboru: WIW-A-OS.210.02.2025

Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury złoszeń wewnętrznych reguluje Zarządzenie nr 19/2024 z dnia 19 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu zgłoszeń wewnętrznych dostępne na stronie www Inspektoratu w zakładce praca oraz w Dziale ds. pracowniczych WIW Olsztyn.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

1) weryfikacja aplikacji pod względem spełnienia wymagań niezbędnych,

2) rozmowa kwalifikacyjna, podczas której sprawdzane będą:

a) kompetencje interpersonalne,

b) zastosowanie praktyczne wiedzy wymaganej na stanowisku specjalisty ds. bhp i ppoż.

Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Olsztynie na ul. Szarych Szeregów 7.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o praktycznej umiejętności obsługi programów - pakiet MS Office lub zaświadczenie o ukończeniu szkoleń, kursów w tym zakresie
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy i osób wykonujących zadania tej służby,
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla inspektorów ochrony przeciwpożarowej,
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 6 października 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 156494"
na adres:

Wojewódzki Inspektorat Weterynarii
ul. Szarych Szeregów 7
10-072 Olsztyn
SEKRETARIAT
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
89 524 14 87 w godz. 7.30 - 15.30
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 06.10.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    1. Administrator danych i kontakt do niego: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie, ul. Szarych Szeregów 7,
    10-072 Olsztyn, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Warmińsko-Mazurski Wojewódzki
    Lekarz Weterynarii.
    2. Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie, ul. Szarych Szeregów 7, 120-072 Olsztyn, e-mail:rodo@olsztyn.wiw.gov.pl
    3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.
    Podstawa prawna:
    art. 221 Kodeksu pracy oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie
    dokumentacji pracowniczej (Dz.U. 2018, poz.2369)
    art. 221 § 1 pkt 4 -6 Kp w związku z art.6 ust.1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia
    2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO)(dz.U. UE L119 z 04.05.2016, str.1 z późn. zm.)
    4. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można
    odwołać w dowolnym czasie.
    Podstawa prawna:
    art.6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art.9 ust. 2 lit. a RODO
    5. Państwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania
    przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi Wojewódzki Inspektorat Weterynarii zwarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
    6. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacji będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
    Dane osób wyłonionych jako pięć najlepszych będą przechowywane przez okres 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska.
    7. Maja Państwo prawo do:
    · dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
    · sprostowania (poprawiania ) swoich danych osobowych,
    · ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    · usunięcia danych osobowych,
    · wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
    8. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art.221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postepowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Lekarz Weterynarii

Jednostka organizacyjna: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie

Udostępnił: Martyna Tańska

Komórka organizacyjna: Dział ds. pracowniczych/Zespół ds. administracyjnych

Wprowadzono: 24.09.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×