Biuro - zdjęcie 2
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie
14-500 Braniewo Pl. Strażacki 2
print as PDF
Ogłoszenie nr 104008 / 09.08.2022
Dołącz do nas jako:

główny księgowy

Samodzielne stanowisko pracy ds. finansów
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Umowa na czas
określony (np. projektu)
available for project time

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Sprawuje nadzór w imieniu Komendanta Powiatowego PSP nad gospodarką finansową komendy.
  • Opracowuje przy współudziale komórek organizacyjnych plan budżetu. Realizuje i rozlicza budżet Komendy Powiatowej PSP.
  • Prowadzi rachunkowość Komendy Powiatowej PSP oraz wykonuje inne zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami finansowo- księgowymi.
  • Wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi.
  • Prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
  • Realizuje zadania związane z wykorzystaniem środków z budżetu i innych będących w dyspozycji Komendy Powiatowej PSP.
  • Prowadzi wewnętrzną kontrolę finansową w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych.
  • Nadzoruje prawidłowość przebiegu inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej PSP.
  • Nadzoruje prawidłowość przesyłanych dokumentów rozliczeniowych ZUS DRA,RCA,RSA.
  • Dokonuje wstępnej kontroli: a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • Sporządza sprawozdania statystyczne dotyczące zatrudnienia i wynagrodzeń. Obsługuje sprawozdawczość statystyczną w ramach portalu sprawozdawczego GUS.
  • Sporządza sprawozdania finansowe z wykonania budżetu i je analizuje.
  • Opracowuje i na bieżąco aktualizuje projekty przepisów wewnętrznych Komendanta Powiatowego PSP z zakresu prowadzenia rachunkowości oraz spraw finansowych.
  • Współdziała z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań.
  • Sporządza analizy wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej.
  • Realizuje zadania związane z gospodarką finansową w ramach Funduszu Wsparcia PSP.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie lub wyższe ekonomiczne
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata Głównym księgowym może być osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków ( zgodnie z art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych t.j. z 2021 roku poz.305 ze zm):
  • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 letnią praktykę w księgowości,
  • ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  • jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
  • Zna obowiązujące przepisy z zakresu: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o zamówieniach publicznych, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o służbie cywilnej.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • umiejętność obsługi komputerowych programów biurowych i finansowo- księgowych,
  • umiejętność analitycznego myślenia i pracy w zespole, dokładność, samodzielność,
  • komunikatywność,
  • prawo jazdy kategorii "B",
  • znajomość zasad prowadzenia księgowości budżetowej w jednostkach sektora finansów publicznych,
  • znajomość zasad finansowania i rozliczania dotacji pochodzących z funduszy europejskich,
  • znajomość przepisów prawa w zakresie archiwizacji dokumentów.
Co oferujemy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak windy i podjazd tylko do parteru. Toalety nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Warunki pracy

Praca administracyjno- biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie, w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na parterze budynku.

Praca w systemie codziennym od poniedziałku do piatku w godzinach 7:30 - 15:30 z możliwością zmiany godzin pracy wg odrębnych ustaleń.

Wyjazdy służbowe krajowe, załatwianie spraw poza jednostką, praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych (narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, skaner, drukarka, telefon, faks, niszczarka)

Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.

Oświetlenie sztuczne i naturalne.

Praca z bazami danych i programami specjalistycznymi (Płatnik, Sjo Bestia, programy finansowe, bankowy system obsługi przelewów, portal sprawozdawczy GUS).

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Wymagane oświadczenia, życiorys i list motywacyjny muszą być własnoręcznie podpisane. Dokumenty należy składać w zamknietej kopercie, podpisanej imieniem i nazwiskiem, z dopiskiem "Nabór na stanowisko głównego księgowego w KP PSP w Braniewie".

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

a) ocena złożonych dokumentów oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Tylko osoby spełniające wymogi przechodzą do dalszych etapów naboru,

b)rozmowa kwalifikacyjna, która będzie przeprowadzona indywidualnie - punktowana w skali od 1-10 przez każdą z osób wchodzących w skład komisji kwalifikacyjnej,

c) wyłonienie trzech najlepszych kandydatur, które zostaną przedstawione Komendantowi,

d) wybór kandydata spośród przedstawionych kandydatur.

Każdemu z kandydatów komisja nadaje numer identyfikacyjny. Informacja o nadanym numerze identyfikacyjnym, zostanie przekazana telefonicznie lub wiadomością SMS. 

Informacja dla kandydatów o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Komendy, w zakładce "Nabór", na stronie BIP Komendy Powiatowej PSP w Braniewie oraz tablicy ogłoszeń w siedzibie komendy.

Przed rozpoczęciem poszczególnych etapów postępowania kandydat okazuje ważny dokument potwierdzający jego tożsamość. Brak dokumentu stwierdzającego tożsamość powoduje wykluczenie z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

Nieprzystąpienie kandydata w wyznaczonym terminie do któregokolwiek z etapów naboru powoduje wykluczenie z dalszego postępowania.

Komisja kwalifikacyjna nie dokona wyłonienia kandydata, jeżeli żaden kandydat nie spełni warunków zawartych w ogłoszeniu o naborze.

Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia kandydata na stanowisko głównego księgowego podejmuje Komendant Powiatowy PSP w Braniewie.

Prosimy o skorzystanie ze wzoru oświadczenia, które dostępne jest na stronie internetowej komendy w zakładce "Nabór"

Uwaga!

Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów w części "dokumenty i oświadczenia niezbędne i dodatkowe".

W związku z tym podkreślamy, że kompletne oferty to takie, które zawierają wszystkie dokumenty i własnoręcznnie podpisane oświadczenia.

Pracę możesz rozpocząć od: 2022-09-28
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 9 września 2022

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 104008"
na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie, Pl. Strażacki 2, 14-500 Braniewo, Sekretariat, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
55 620 55 04 lub 55 620 55 03
  • Dokumenty należy złożyć do: 09.09.2022
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

    1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej, z siedzibą w Braniewie, ul. Plac Strażacki 2.

    2. Inspektorem Ochrony Danych jest bryg. Andrzej Jankowski, e-mail: iod@kwpsp.olsztyn.pl (10-045 Olsztyn, ul. Niepodległości 16, tel. 89 522 9500, fax. 89 522 9505)

    3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej na podstawie wymagań określonych w art. 4 ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 (Dz. U. z 2020 r., poz. 265).

    4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych są komórki realizujące proces naboru w Komendzie Powiatowej PSP w Braniewie.

    5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Komendant Powiatowy PSP w Braniewie ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska).

    7. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, można odebrać w sekretariacie KP PSP w Braniewie do 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Dokumenty nieodebrane zostaną zniszczone komisyjnie.

    8. Przysługuje Pani/Panu prawo do:

    a. żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    b. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

    9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie wyłączenie z procesu naboru.

    10. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej

Jednostka organizacyjna: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie

Udostępnił: Marzena Urbanowicz

Komórka organizacyjna: Samodzielne stanowisko ds. organizacyjno-kadrowych

Wprowadzono: 09.08.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×