Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie
00-529 Warszawa ul. Wspólna 1/3
print as PDF
Ogłoszenie nr 90794 / 12.01.2022
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: profilaktyki i promocji zdrowia w Wydziale Wychowania, Profilaktyki i Bezpieczeństwa, Departament Wychowania i Edukacji Włączającej
#administracja publiczna #oświata i wychowanie
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • W celu realizacji polityki oświatowej państwa projektuje rozwiązania prawne i organizacyjne dotyczące warunków realizacji profilaktyki w szkołach i placówkach, w szczególności zagadnienia dotyczące przeciwdziałania przemocy, uzależnień od substancji (m.in. narkotyków, dopalaczy, napojów energetycznych, substancji wzmacniająco-pobudzających, leków, nikotyny, alkoholu, sterydów), oraz zdrowia, w tym psychicznego (np. HIV, AIDS, kryzysu suicydalnego). Monitoruje ich funkcjonowanie i przygotowuje w tym zakresie analizy, opinie oraz projekty nowych rozwiązań w celu wdrożenia działań w szkołach i placówkach.
  • W celu poprawy zdrowia publicznego realizuje zadania wynikające z krajowych i międzynarodowych programów profilaktycznych i zdrowotnych, obejmujących zagadnienia dotyczące zdrowia, w tym psychicznego, przemocy, w tym w rodzinie, , alienacji rodzicielskiej, narkomanii, HIV i AIDS (m.in. realizuje zadania wynikające z Narodowego Programu Zdrowia, Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych, z Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie ). Przygotowuje działania, realizuje je w oznaczonym zakresie, monitoruje ich wykonanie merytoryczne i finansowe, współpracuje z jednostkami zewnętrznymi, bierze udział w grupach roboczych, nadzoruje i przygotowuje sprawozdania z programów w celu poprawy skuteczności ich oddziaływań na postawy oraz zachowania dzieci i młodzieży.
  • W celu umożliwienia szkołom i placówkom efektywnego diagnozowania potrzeb uczniów przygotowuje zawartość merytoryczną i rozwiązania techniczne związane z funkcjonowaniem ogólnokrajowej platformy do diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka oraz poradni on-line. Udziela odpowiedzi na pytania merytoryczne oraz techniczne związane z obsługą tych narzędzi informatycznych, diagnozuje konieczne zmiany w ich działaniu, koryguje błędy. Przygotowuje analizy, w tym statystyczne, na podstawie wyników z poziomu gmin, powiatów i województw w celu monitorowania procesu zmian wdrażania profilaktyki uniwersalnej.
  • Współpracuje z pracownikami Departamentu Kształcenia Ogólnego w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań. Przygotowuje propozycje priorytetów Ministra Edukacji i Nauki w zakresie nadzoru pedagogicznego, tworzy arkusze kontroli i monitorowania zagadnień dotyczących profilaktyki, zdrowia i bezpieczeństwa w szkołach i placówkach, monitoruje wyniki nadzoru, w tym sporządza analizy.
  • Przygotowuje dokumentację konkursową oraz zawartość merytoryczną w ramach otwartych konkursów ofert o tematyce zdrowia publicznego, w tym zdrowia psychicznego, wychowania i bezpieczeństwa. Bierze udział w ocenie ofert, przygotowywaniu i realizowaniu umów oraz rozliczaniu sprawozdań. Opiniuje zawartość merytoryczną dokumentacji związanej z procedurą zamówień publicznych (np. SIWZ, OPZ). Udziela odpowiedzi na pytania dotyczące regulaminów realizowanych konkursów.
  • Współpracuje z koordynatorami ds. profilaktyki, zdrowia i bezpieczeństwa w kuratoriach oświaty oraz organizacjami pozarządowymi, w realizacji zadań wydziału dotyczących działań wychowawczych i oddziaływań profilaktycznych zdiagnozowanych oraz realizowanych w szkołach i placówkach, oraz zadań mających na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach (praktyka profilaktyki w szkole i placówce na podstawie diagnozy potrzeb).
  • Bierze udział w prowadzeniu kontroli zewnętrznych w podmiotach realizujących zadania publiczne w zakresie właściwości wydziału. Monitoruje realizację ogólnopolskich badań profilaktycznych w ramach programów krajowych i międzynarodowych, zwłaszcza w zakresie realizowanych zadań, (m.in. Program Szkoła Promująca Zdrowie rozwijany w Polsce w ramach Europejskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, Health Behaviour In School-Aged Children, HBSC, WHO).
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w realizacji zadań z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia lub oświaty i wychowania lub w administracji publicznej
  • wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym z nadzoru pedagogicznego
  • wiedza z zakresu zdrowia publicznego, w tym profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • argumentowanie
  • umiejętność współpracy
  • znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe z zakresu zdrowia publicznego lub pedagogiki lub psychologii lub socjologii
  • lub studia podyplomowe z zakresu zdrowia publicznego lub pedagogiki lub psychologii lub socjologii
  • przygotowanie pedagogiczne
  • znajomość języka angielskiego na poziomie C1
  • znajomość skutecznych działań profilaktycznych w zakresie: przeciwdziałania używania substancji psychoaktywnych agresji i przemocy rówieśniczej, euzależnień, uzależnień behawioralnych, ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży
  • wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
  • znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publicznej
  • odporność na stres
  • samodzielność
Co oferujemy
  • ruchomy czas pracy
  • indywidualny rozkład czasu pracy
  • częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)    
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  •  „trzynaste” wynagrodzenie
  • pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,  wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
  • stołówka pracownicza
  • karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • możliwość rozwoju zawodowego (studia, szkolenia)
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • dobrą lokalizację
  • pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • miłą atmosferę pracy
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

Możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.

 

Dodatkowe informacje

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEiN w zakładce: Praca: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/praca

Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo wypełnione i podpisane).

Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.

Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.

Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wzory-oswiadczen-do-naboru W  tej samej zakładce dostępne są wzory oświadczeń do naboru.

W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.

W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.

Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.

W związku z zagrożeniem wywołanym przez SARS-CoV-2 (COVID-19), możliwe jest przeprowadzenie kolejnych etapów naboru w sposób zdalny (online) w ramach wideokonferencji. Aplikowanie na ww. stanowisko oznacza akceptację takiej formy selekcji kandydatów.

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.

Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).

 

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

weryfikacja formalna

zadanie praktyczne

rozmowa kwalifikacyjna

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie lub kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu potwierdzającego przygotowanie pedagogiczne
  • kopie dokumentów potwierdzających studia podyplomowe z zakresu zdrowia publicznego lub pedagogiki lub psychologii lub socjologiitwierdzającego przygotowanie pedagogiczne
  • oświadczenie lub kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie C1
calendar icon

Aplikuj

do 28 stycznia 2022

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Biuro Dyrektora Generalnego
Al. Szucha 25
00-918 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - starszy specjalista DWEW/WWPB/StS/5"

Polecamy aplikowanie przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej)
lub na adres: nabory@mein.gov.pl

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
+48 22 34 74 852
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 28.01.2022
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia

    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie

    swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Każdy kandydat przystępujący do naboru

    podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

    Administrator danych i kontakt do niego:

    Minister Edukacji i Nauki ul. Wspólna 1/3 00-529 Warszawa

    Kontakt do inspektora ochrony danych:

    Z inspektorem możesz się skontaktować przesyłając informacje na adres mailowy: inspektorMEiN@mein.gov.pl

    Cel przetwarzania danych:

    Przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.

    Informacje o odbiorcach danych: Podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.

    Okres przechowywania danych:

    Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy (w tym na stanowisko pracy w służbie cywilnej - z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

    Uprawnienia:

    Masz prawo do:

    1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

    2) do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

    3) do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

    4) do usunięcia danych osobowych;

    – w zakresie określonym przepisami prawa.

    Żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;

    5) w zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

    6) wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    Podstawa prawna przetwarzania danych:

    1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO,

    2) art. 221 Kodeksu pracy, art. 26 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,

    art. 1 ust. 2 pkt 2 i art. 3 b ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

    3) art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO;

    Informacje o wymogu podania danych:

    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

    Podanie danych osobowych innych niż szczególne kategorie danych osobowych, w zakresie szerszym, niż jest to wymagane przepisami prawa, zostanie potraktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie.

    Podanie danych osobowych obejmujących szczególne kategorie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, będzie wiązało się z koniecznością wyrażenia wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, w formie oświadczenia.

    Inne informacje:

    Podane dane osobowe nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

    Fakt przekazania dodatkowych danych, niewymaganych w ogłoszeniu, uznajemy za wyrażenie zgody na przetwarzanie podanych danych.

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie

Udostępnił: Małgorzata Orłowicz

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 12.01.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×