Biuro - zdjęcie 2
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
02-362 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920r 3
print as PDF
Ogłoszenie nr 72193 / 14.12.2020
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: związanych z nadzorem nad przestrzeganiem przepisów dotyczących chemikaliów i współpracy z innymi organami nadzoru w tym zakresie w Wydziale Przeciwdziałania Poważnym Awariom w Departamencie Inspekcji
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Współpraca przy realizacji zadań natury merytorycznej i organizacyjnej związanych z egzekwowaniem przez Inspekcję Ochrony Środowiska rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzeń wykonawczych do nich Komisji Europejskiej regulujących: a) rejestrację, ocenę, udzielanie zezwoleń i stosowanie ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), b) klasyfikację, oznakowanie i pakowanie substancji i mieszanin (CLP) , c) sposoby postępowania z substancjami kontrolowanymi i fluorowanymi gazami cieplarnianymi.
  • Współpraca z innymi organami, w tym Krajowej Administracji Skarbowej, w zakresie nadzoru nad obrotem F-gazami i substancjami zubożającymi warstwę ozonową w celu zapobiegania nielegalnemu wprowadzaniu czynników chłodniczych na obszar celny UE.
  • Udział w prowadzeniu nadzoru nad obrotem F-gazami i substancjami zubożającymi warstwę ozonową w sieci Internet.
  • Współprowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących rozpatrywania odwołań od decyzji i zażaleń na postanowienia wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska, w sprawach dotyczących wymierzania administracyjnych kar pieniężnych za naruszenia wymogów dotyczących F-gazów i substancji zubożających warstwę ozonową oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi wnoszone do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na rozstrzygnięcia wydawane przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska oraz udział w postępowaniach sądowo-administracyjnych.
  • Udział w kontrolach prowadzonych przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska i podejmowaniu w jego imieniu działań pokontrolnych w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów oraz decyzji administracyjnych dotyczących ochrony środowiska lub udział w kontrolach prowadzonych przez wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska w zakresie postępowania z chemikaliami.
  • Przygotowanie wkładu merytorycznego do odpowiedzi na skargi na działania wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska w zakresie postępowania z chemikaliami, w sprawach prowadzonych przez inne komórki GIOŚ.
  • Przygotowywanie wytycznych do kontroli prowadzonych przez wioś oraz opracowywanie analiz i zbiorczych raportów dotyczących F-gazów i substancji zubożających warstwę ozonową.
  • Udział w nadzorze nad kontrolami zakładów lub grup zakładów, prowadzonymi przez wioś, ze względu na wagę i złożoność problemu wywołanego ich funkcjonowaniem lub wskazanymi przez inne organy i ocenie sprawowanej przez wioś kontroli zakładów stosujących F-gazy i substancje zubożające warstwę ozonową.
  • Monitorowanie zmian w zakresie regulacji prawnych i wytycznych unijnych dotyczących obrotu czynnikami chłodniczymi.
  • Współpraca przy pozyskiwaniu środków z NFOŚiGW oraz wykonywaniu zadań związanych z realizacją i rozliczaniem zawartych umów z NFOŚiGW.
  • Przygotowanie i aktualizowanie wykazu zakładów eksploatujących instalacje objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia zintegrowanego.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony środowiska lub nauk przyrodniczych
  • Doświadczenie zawodowe
  • znajomość polskich i unijnych przepisów dotyczących postępowania z chemikaliami, w tym w szczególności ustawy o SZWO i F-gazach, ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, rozporządzeń UE dotyczących REACH, CLP, F-gazów i substancji zubożających warstwę ozonową
  • znajomość ustawowych zadań i kompetencji Inspekcji Ochrony Środowiska
  • znajomość zadań organów administracji publicznej;
  • znajomość przepisów Kpa
  • biegła znajomość obsługi komputera środowisko Windows (Microsoft Word, Excel, PowerPoint) oraz poruszania się w Internecie, szczególnie po stronach urzędowych organów UE i RP;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe w obszarze ochrony środowiska lub w administracji publicznej,
  • Kursy i szkolenia z zakresu ochrony środowiska, postepowania z chemikaliami,
  • Znajomość ustawy Prawo przedsiębiorców,
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawnych i stosowania prawa w praktyce,
  • Znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko
Dostępność
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

- praca przy komputerze.

- wyjazdy służbowe krajowe i zagraniczne.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

- budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich

- podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości.

- w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy są zróżnicowane, mogą nie być dostosowane do wymagań osób niepełnosprawnych.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dokumenty można składać: - w formie papierowej na adres urzędu lub osobiście w kancelarii GIOŚ - w formie elektronicznej za pośrednictwem :Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacje@gios.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń Kandydatki/kandydaci , którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczenie do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony. UWAGA: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w rekrutacji również osoby niepełnosprawne.Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.22 369-22-21.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających kursy i szkolenia z zakresu ochrony środowiska, postępowania z chemikaliami.
calendar icon

Aplikuj

do 28 grudnia 2020

na adres:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
z dopiskiem: „192/DI/2020”
lub drogą elektroniczną na adres rekrutacje@gios.gov.pl wpisując w tytule wiadomości „192/DI/2020.


  • Dokumenty należy złożyć do: 28.12.2020
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego:
    • Kontakt do inspektora ochrony danych:
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych:
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

Udostępnił: Patrycja Antczak

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego/Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 14.12.2020

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×