Warszawa - panorama
Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6
print as PDF
Ogłoszenie nr 145534 / 30.11.2024
Dołącz do nas jako:

radca prawny

w Departamencie Nadzoru II
#administracja publiczna #aktywa państwowe
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Wykonuje zadania związane ze świadczeniem pomocy prawnej w sprawach będących w zakresie właściwości Departamentu, w tym: udziela porad i konsultacji prawnych kierownictwu oraz pracownikom Departamentu, również w sprawach dotyczących współpracy z organami nadzorowanych spółek Skarbu Państwa; opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników (w tym statutów i umów spółek); opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty umów, decyzji administracyjnych, postanowień wydawanych w postępowaniach administracyjnych, porozumień i innych aktów zawierających oświadczenia woli Ministra;
  • Opiniuje stanowiska i propozycje rozstrzygnięć związanych z prowadzonymi w Departamencie sprawami (w tym m.in.: przekształcenia własnościowe, zbycie aktywów trwałych, tworzenie nowych podmiotów); sporządza opinie prawne w zakresie wątpliwości dotyczących spraw pozostających we właściwości Departamentu; przygotowuje i aktualizuje projekty pełnomocnictw i upoważnień, w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu lub opiniuje takie projekty pod względem formalnoprawnym.
  • Prowadzi, na wniosek dyrektora, sprawy sądowe, w szczególności: przygotowuje, do akceptacji przełożonych, propozycje kierunkowego stanowiska w sprawie procesowej (toczącej się z udziałem Skarbu Państwa – Ministra Aktywów Państwowych), opracowuje strategię procesową; wykonuje zastępstwo procesowe Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi i administracyjnymi; przygotowuje i składa pisma procesowe oraz wykonuje inne czynności w toku postępowania; udziela wsparcia pracownikom Departamentu poprzez konsultacje prawne w sprawach, w których zastępstwo procesowe zostało przekazane Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej;
  • Wykonuje zadania z obszaru legislacji, w szczególności: opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu; opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów przygotowanych w ramach instytucji i organów Unii Europejskiej, w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu; opiniuje projekty wewnętrznych aktów prawnych; udziela konsultacji prawnych przy redagowaniu projektów aktów prawnych i innych dokumentów rządowych z zakresu zadań Departamentu; opiniuje projekt wewnętrznego regulaminu organizacyjnego Departamentu oraz wkład do projektu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa w zakresie zadań Departamentu; współpracuje z komórkami wewnętrznymi Departamentu w prowadzeniu procesu legislacyjnego;
  • Występuje do właściwych organów o interpretację przepisów w sprawach budzących wątpliwości.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata co najmniej 2 lata w zakresie obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych lub podmiotów gospodarczych;
  • Uprawnienia zawodowe radcy prawnego
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej;
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa gospodarczego, w szczególności prawa spółek (m.in. Kodeks spółek handlowych);
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym;
  • Znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami;
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej;
  • Umiejętności: obsługi systemu informacji prawnej, organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, pracy w zespole, komunikatywność, myślenie analityczne, kreatywność, rzetelność.
  • [nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Co oferujemy

Czas i organizacja pracy

  • Ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy między 7.30 a 9.00)
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość obniżenia wymiaru czasu pracy w trudnym okresie dla pracownika
  • Praca zdalna – po uzgodnieniu zakresu i wymiaru

Wypoczynek

  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników, którzy są rodzicami/opiekunami dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych

Sport, rekreacja i czas wolny

  • Karty sportowe – FitProfit lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Miejsce do ćwiczeń
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne

Benefity finansowe

  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Nagroda jubileuszowa
  • „Trzynaste” wynagrodzenie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość przystąpienia do PPK
  • Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki na cele mieszkaniowe
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej

Dojazd do pracy

  • Pomieszczenie na rowery na terenie urzędu
  • Możliwość wykupienia legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką
  • Dogodna lokalizacja w centrum Warszawy z rozbudowaną siecią połączeń komunikacyjnych

Inne

  • Bufet
  • Bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
  • Dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień zawodowych radcy prawnego;
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Kopię poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgodę na poddanie się procedurze sprawdzającej;
  • [Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopię dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego.
calendar icon

Aplikuj

do 13 grudnia 2024

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 145534"
na adres:
Ministerstwo Aktywów Państwowych
ul. Krucza 36/Wspólna 6
00-522 Warszawa

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(22) 695-84-40
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 13.12.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Udostępnił: Magdalena Eilmes-Klasińska

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 30.11.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×