-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Budynek ul. Wadowicka 10
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Wadowickiej 10, w sąsiedztwie pętli tramwajowej i autobusowej Łagiewniki. Obiekt jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Droga dojścia do urzędu z najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej jest przystosowana dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wejście do budynku usytuowane jest od strony ulicy, bezpośrednio przy chodniku, który nie posiada krawężników utrudniających dotarcie do Urzędu. Przed budynkiem nie ma schodów.
Jak dojechać do budynku
Do urzędu można dojechać:
własnym środkiem transportu – przed Urzędem jestzapewniony bezpłatny parking dla klientów wraz z wydzielonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością. Przed budynkiem znajduje się również parking dla rowerów.
komunikacją miejską – w odległości 100 m od Urzędu znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa Łagiewniki. Na pętli oraz przystanku Łagiewniki można skorzystać z autobusów linii nr: 106, 133, 135, 136, 178, 196, 578 oraz tramwajów linii nr: 8, 10, 11, 17, 19, 22.
Wejścia do budynku
Do środka budynku prowadzą duże, dwuskrzydłowe, otwierane ręcznie drzwi. Osoby mające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać z zainstalowanego przy wejściu dzwonka pozwalającego przywołać pracownika ochrony, który pomoże dostać się do budynku. Wprzedsionku za drzwiami wejściowymi znajdują się kolejne dwuskrzydłowe drzwi, otwierane ręcznie. Wejście do budynku jest bezprogowe. Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas otwarcia urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. Na parterze jest również wyznaczony pokój obsługi podatnika, w którym można obsłużyć klientów potrzebujących wyciszenia.
Korytarze, schody i windy
Wejście na piętra możliwe jest po schodach oznaczonych na pierwszym i ostatnim stopniu kontrastem. Klatka schodowa posiada poręcz po jednej stronie. Można również skorzystać z windy wewnętrznej, która umożliwia dotarcie na wszystkie kondygnacje budynku. Winda jest dostępna z wizualnym i dźwiękowym potwierdzeniem dojechania na określone piętro. Przyciski są oznaczone językiem Braille'a na odpowiedniej wysokości. W windzie znajduje się również dzwonek alarmowy. Na każdej kondygnacji widoczne są oznaczenia pięter. Szerokie korytarze zapewniają swobodę poruszania się.
Sala obsługi
Realizacja usług w Urzędzie odbywa się na sali obsługi klienta, która znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Sala obsługi klienta jest duża i przestronna jednak posiada wysokie blaty w miejscu obsługi klienta, dlatego też dla osób ze szczególnymi potrzebami, dla których wysokość blatów stanowi przeszkodę w załatwieniu sprawy, umożliwiono skorzystanie ze stolika i krzesła. Przy stanowiskach obsługi jest zapewniona przestrzeń manewrowa oraz miejsce dla wózków dziecięcych. Na uwagę zasługuje zastosowanie uchwytów umożliwiających odłożenie parasola, kul lub torebki. Na sali obsługi znajduje się pętla indukcyjna oraz lupy powiększające. Zostało również zapewnione miejsce dla dzieci (z zabawkami) oraz miejsce do oczekiwania dla klientów.
Toalety
W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym po jednej na parterze oraz I piętrze. W Urzędzie znajdują się kierunkowe oznaczenia prowadzące do toalet. Toalety zapewniają odpowiednią przestrzeń manewrową. Toalety wyposażone są w oświetlenie włączane czujnikiem ruchu oraz uchwyty dla osób z niepełnosprawnością. W toalecie na pierwszym piętrze znajduje się przewijak o regulowanej wysokości.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m. in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze, ul. Wadowicka 10, Kraków 30-415,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /u3m888sul1/SkrytkaESP,
w siedzibie Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze, ul Wadowicka 10, Kraków 31-415,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.