Klauzule informacyjne
Zgodnie z art. 13 (zbieranie danych od osoby, której dane dotyczą) oraz art. 14 (pozyskanie danych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – zwane dalej w skrócie RODO) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Zamościu z siedzibą w Zamościu, ul. Partyzantów 3, 22-400 Zamość
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: biuro@zamojski.pinb.gov.pl
- telefonicznie: 84 627 28 41
- pisemnie na adres: ul. Partyzantów 3, 22-400 Zamość
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji ustawowych zadań Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Zamościu określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j. t. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), do których w szczególności należą nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego oraz wydawanie decyzji w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane
4. Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią przepisy: ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j. t. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.), ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j. t. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania zadania publicznego realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi) oraz ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (j. t. Dz. U. z 2022 r., poz. 479 ze zm.)
5. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu, w jakim zostały pierwotnie zebrane
6. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą jednostki samorządowe i państwowe
7. Pani/Pana dane osobowe mogą być powierzone do przetwarzania podmiotom realizującym obsługę poczty elektronicznej Administratora
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (poza obszar EOG)
9. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działań archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
10. Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora: dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
11. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj UODO, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
12. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne, a ich zakres określają obowiązujące przepisy prawa.
13. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.