Administrator Danych Osobowych:Dolnośląski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu
Kontakt z Administratorem Danych Osobowych:
ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław, e-mail: sekretariat@kwpsp.wroc.pl
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz ułatwienia kontaktu w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą może Pani/Pan skontaktować się z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych telefonicznie pod nr tel. 71 3682213, e-mail: iod@kwpsp.wroc.pl. lub listownie na adres: Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu, ul. Borowska 138, 50-552 Wrocław
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w prowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym, w celu „Wyłonienia kandydata do zatrudnienia w korpusie służby cywilnej,
po zweryfikowaniu wymagań zgodnie z ustawą o służbie cywilnej w zakresie niekaralności”, na podstawie: przepisów ustawy o służbie cywilnej (art. 4 i rozdz. 3)
oraz kodeksu pracy: art. 221, art. 221a, art. 221b, art. 229 §1 pkt. 1. Ich przetwarzanie jest niezbędne do:
a) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie prowadzonego postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
b) podjęcia działań na żądanie osoby której dane dotyczą, przed zawarciem umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
c) wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez Administratora, albo osobę, której dane dotyczą w dziedzinie prawa pracy, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. b RODO;
d) sprawdzenia niekaralności- zgodnie z art. 10 RODO.
Przetwarzanie danych niewymaganych przepisami prawa, przekazanych przez Panią/Pana w przesłanych dokumentach w celu uwzględnienia w procesie rekrutacji, będą przetwarzane
na podstawie zgody, za jaką zostanie potraktowane ich przekazanie Administratorowi, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a w związku z art. 4 pkt. 11 lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Obowiązek podania danych osobowych:
W zakresie informacji wskazanych w ogłoszeniu jako niezbędne, podanie danych jest wymagane do udziału w procesie rekrutacji przez wskazane w klauzuli przepisy prawa. Ich niepodanie może uniemożliwić udział w procesie rekrutacji. Podanie danych innych niż wymagane, nie ma wpływu na proces rekrutacji i nie jest niezbędne.
Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty/osoby:
1. wszystkie osoby zainteresowane wynikiem rekrutacji w związku z publikacją informacji na stronie BIP,
2. którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych np. kurierzy, placówki pocztowe;
3. wskazane przez Panią/Pana osoby udzielające referencji (w przypadku kontaktu z zapytaniem o rekomendacje);
4. w przypadku skierowania na badania wstępne: Dolnośląskie Centrum Medyczne - Przychodnia DOLMED we Wrocławiu, ul. Legnicka 40, która z chwilą pozyskania danych staje się administratorem przetwarzanych danych;
5. organy uprawnione do otrzymania Pani/Pana danych - tylko w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, a także prawo
ich sprostowania (poprawiania), żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo
do wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych. Wymienione prawa mogą być ograniczone, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego lub występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. Dla danych osobowych przetwarzanych w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a i/lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO, dodatkowo przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia tych danych osobowych.
Prawo do sprzeciwu:
Zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO: prawo do sprzeciwu nie przysługuje Pani/Panu, gdyż podstawą przetwarzania danych osobowych jest niezbędność do realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze oraz niezbędność do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy, a więc art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, Prezes UODO,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany, w tym profilowanie:
Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Okres przechowywania danych osobowych:
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Administrator ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska). Dane w formie papierowej są niszczone we własnym zakresie, zgodnie z "Jednolitym rzeczowym wykazem akt Państwowej Straży Pożarnej". Oświadczenia i dokumenty dot. danych osobowych w związku z nawiązaniem stosunku pracy kandydatów przyjętych do pracy, dołącza się do akt osobowych. Dane związane z wynikiem rekrutacji zamieszczone w BIP, są usuwane
w terminie do 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
*RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)