Poznań - panorama
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
61-713 Poznań al. Niepodległości 16/18
print as PDF
Ogłoszenie nr 157033 / 10.10.2025
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: zagrożeń naturalnych w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego WUW w Poznaniu nr ref. 97/25
#administracja publiczna
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Misją Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu jest realizacja zadań państwa w sposób profesjonalny, bezstronny i efektywny, z otwartością na potrzeby Klientów. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • współpracuje z powiatowymi centrami zarządzania kryzysowego (PCZK), z Centrami Zarządzania Kryzysowego województw sąsiednich oraz stanowiskami dyżurnymi służb, inspekcji i straży w województwie, z centralnymi elementami systemu zarządzania kryzysowego celem monitorowania zagrożeń naturalnych, w szczególności hydrologicznych, meteorologicznych, środowiskowych oraz społecznych
  • weryfikuje raporty i meldunki z PCZK, opracowuje na ich podstawie wnikliwe analizy stanu i rodzajów zagrożeń na obszarze województwa oraz prognoz ich wystąpienia na potrzeby Wojewody, WZZK i WCZK, wykorzystując dedykowane aplikacje wspomagające system zarządzania kryzysowego (Arcus2015) oraz inne będące na wyposażeniu WCZK (QGis, ArcGis Online)
  • współpracuje z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej oraz jednostkami organizacyjnymi Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w celu monitorowania sytuacji hydrometeorologicznej
  • współpracuje ze służbami Głównego i Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii oraz Wielkopolskim Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym i innymi podmiotami w zakresie zagrożeń epidemicznych i epizootycznych na terenie województwa wielkopolskiego; w zakresie monitoringu jakości powietrza współpracuje z Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska – Regionalnym Wydziałem Monitoringu Środowiska w Poznaniu
  • dokumentuje działania podejmowane przez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego; zapewnia obsługę kancelaryjną posiedzeń Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym dokumentuje jego prace oraz dostarcza niezbędnych informacji dotyczących aktualnego stanu bezpieczeństwa dla WZZK
  • opracowuje Indywidualne Harmonogramy Czasu Pracy Służby Dyżurnej Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w celu zapewnienia ciągłości dyżurowania oraz wprowadza w razie konieczności zmiany w harmonogramach
  • współpracuje z podmiotami zdefiniowanymi w wojewódzkim planie zarządzania kryzysowego, informuje je o zdarzeniach i zagrożeniach oraz uzgadnia zakres zadań wspólnie realizowanych, wdraża procedury wojewódzkiego planu zarządzania kryzysowego i plany z nim związane
  • zapewnia wsparcie przy obsłudze dedykowanych systemów łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz podczas ćwiczeń zgrywających elementy z zakresu zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i ochrony cywilnej
  • przyjmuje, analizuje oraz przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej, petycje czy sygnały obywatelskie w zakresie realizowanych zadań
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe w obszarze nauk przyrodniczych, ścisłych lub rolniczych
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w zakresie zarządzania środowiskiem, ochrony środowiska lub zarządzania kryzysowego
  • znajomość przepisów prawnych z zakresu zarządzania kryzysowego, prawa ochrony środowiska, organizacji i funkcjonowania administracji publicznej
  • komunikatywność, umiejętność precyzyjnego formułowania wypowiedzi
  • umiejętność analitycznego myślenia oraz przeprowadzania prognoz i analiz
  • biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń techniki biurowej
  • umiejętność argumentowania
  • umiejętność pracy w zespole
  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe lub studia podyplomowe z zakresu administracji, geoinformacji
  • przeszkolenie z zakresu GIS
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresu i pod presją czasu
  • umiejętność kreatywnego i samodzielnego działania
  • umiejętność opracowania wektorowych map ryzyka
Co oferujemy
  • Dodatek stażowy (do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy)
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Nagrody wypłacane z funduszu nagród uzależnione od osiąganych wyników pracy
  • Ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00-8.30)
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników i dzieci pracowników
  • Możliwość otrzymania dofinansowania do różnych form aktywności kulturalno-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej (w tym kart sportowych)
  • Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia grupowego
  • Stołówka pracownicza
  • Stojaki na rowery na terenie Urzędu
  • Praca w siedzibie Urzędu położonej w dogodnej lokalizacji w centrum miasta
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie urzędu
  • stanowisko pracy znajduje się na poziomie -1 budynku biurowego
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
  • klatka schodowa o normatywnej ilości stopni, z poręczami
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
  • budynek nie jest wyposażony w windy osobowe, konieczność korzystania z wind w sąsiednim budynku i przemieszczanie się łącznikiem
  • budynek bezpośrednio nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami, istnieje możliwość przejazdu z sąsiedniego budynku
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja formalna ofert
  • test wiedzy
  • rozmowa kwalifikacyjna
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość wymaganego języka obcego lub pisemne oświadczenie kandydata o znajomości języka obcego w wymaganym stopniu
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
calendar icon

Aplikuj

do 24 października 2025

na adres:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Punkt Informacyjny w holu Urzędu
(z podaniem w ofercie nr ref. 97/25)

ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
61 854 19 91, 61 854 10 18, 61 854 11 87
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 24.10.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informacja o prywatności (zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.) zamieszczona została na stronie internetowej WUW pod adresem: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Udostępnił: Tomasz Mysłowski

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacyjno-Administracyjne

Wprowadzono: 10.10.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×