Biuro - zdjęcie 2
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
61-716 Poznań Kościuszki 93
print as PDF
Ogłoszenie nr 136777 / 24.04.2024
Dołącz do nas jako:

dyrektor wydziału

Wydział Nauczycieli i Sieci Szkół; WAF.210.6.2024

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Zadanie 1:
  • Planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy Wydziału, w szczególności:
  • prowadzenie spraw dotyczących sieci szkół, zakładania przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną szkół publicznych oraz zakładania szkół niepublicznych; wykonywanie zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego w sprawach szkół publicznych i niepublicznych
  • prowadzenie spraw dotyczących uznawania świadectw i dokumentów wydanych przez szkoły lub instytucje edukacyjne za granicą za dokument potwierdzający w Rzeczypospolitej Polskiej odpowiedni poziom wykształcenia, prawo do kontynuacji nauki, w tym ubieganie się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczpospolitej Polskiej
  • uwierzytelnianie dokumentów urzędowych przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą
  • prowadzenie spraw dotyczących wykonywania zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do dyrektorów szkół w sprawach z zakresu obowiązku szkolnego, obowiązku nauki, skreślenia ucznia z listy uczniów oraz dotyczących przeniesienia ucznia objętego obowiązkiem szkolnym do innej szkoły
  • prowadzenie spraw dotyczących wykonywania zadań organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do zespołów orzekających działających w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
  • prowadzenie spraw dotyczących wypoczynku dzieci i młodzieży, turystyki i krajoznawstwa oraz wydawanie zgód na prowadzenie kursów na kierowników wypoczynku oraz kursów na wychowawców wypoczynku
  • prowadzenie spraw dotyczących wypadków uczniowskich
  • prowadzenie spraw dotyczących kursów pedagogicznych dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
  • realizacja kontroli w zakresie prowadzonych spraw, we współpracy z Wydziałem Nadzoru Pedagogicznego i delegaturami kuratorium
  • prowadzenie spraw dotyczących rekrutacji kandydatów do szkół ponadpodstawowych
  • prowadzenie spraw dotyczących nauczycieli, w szczególności:
  • z zakresu awansu zawodowego, postępowań kwalifikacyjnych o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego nauczycieli szkół objętych działaniem Wydziału Nadzoru Pedagogicznego, w tym udział w komisjach kwalifikacyjnych
  • odwołań nauczycieli od ustalonej oceny pracy oraz wniosków o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora
  • kwalifikacji zawodowych, w tym wyrażania zgody przez Kuratora na zatrudnienie nauczyciela niemającego wymaganych kwalifikacji do zajmowania danego stanowiska oraz osób niebędących nauczycielami do realizacji zajęć edukacyjnych w szkołach
  • nadania orderu i odznaczeń, przyznawania nagród oraz nadania tytułu honorowego profesora oświaty
  • wydawania opinii kuratora oświaty w zakresie odwołania nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia, w przypadkach szczególnie uzasadnionych
  • obsługa administracyjno-biurowa Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wielkopolskim
  • obsługa administracyjno-biurowa Rzecznika Dyscyplinarnego dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wielkopolskim
  • prowadzenie spraw lustracji kandydatów ubiegających się o stanowisko dyrektorów szkół publicznych
  • publikowanie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego
  • Zadanie 2:
  • Wykonuje funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do pracowników Wydziału, w szczególności:
  • zapewnia skuteczny przepływ informacji pomiędzy podległymi pracownikami oraz innymi komórkami organizacyjnymi
  • sporządza opisy stanowisk pracy i ustala zakresy zadań, uprawnień i odpowiedzialności zastępcy dyrektora wydziału i podległych pracowników
  • dokonuje oceny pracy podległych pracowników
  • diagnozuje potrzeby podległych pracowników zakresie szkolenia i rozwoju
  • ustala indywidualne programy rozwoju zawodowego podległych pracowników
  • zgłasza do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty wnioski w sprawach pracowniczych
  • Zadanie 3:
  • Wykonuje inne zadania zlecone przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Wicekuratora nadzorującego jego pracę oraz inne działania doraźne w celu przygotowania rzetelnej i aktualnej informacji związanej z podejmowanym działaniem
  • Zadanie 4:
  • Określa potrzeby w zakresie środków materialnych i finansowych niezbędnych do realizacji zadań Wydziału
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie
  • Doświadczenie zawodowe praca na stanowisku kierowniczym w szkole/placówce/ zakładzie kształcenia nauczycieli lub praca w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami/placówkami lub praca w urzędzie organu prowadzącego szkołę/placówkę.
  • W przypadku nauczyciela: status nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania, lub co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli, lub co najmniej dwuletni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku związanym z organizacją pracy szkół i placówek
  • W przypadku nauczyciela akademickiego: co najmniej pięcioletni staż pracy w szkole wyższej i ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania
  • Znajomość przepisów prawa oświatowego i umiejętność ich interpretacji
  • Znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem w oświacie oraz dotyczących nadzoru pedagogicznego
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz służby cywilnej
  • Umiejętność zarządzania zespołem
  • Komunikatywność
  • Umiejętność podejmowania decyzji
  • Umiejętność organizacji pracy
  • Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (Pakiet Office, poczta e-mail, system informacji prawnej LEX).
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata na stanowisku kierowniczym lub staż pracy co najmniej 3 lata w organach administracji publicznej
Co oferujemy
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatek stażowy
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne
  • Nagrody wypłacane z funduszu nagród, uzależnione od osiąganych wyników pracy
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • Zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą urzędu
  • Wyjazdy służbowe związane z realizowanymi zadaniami
  • Wystąpienia publiczne związane z reprezentowaniem urzędu
  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • Stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze budynku biurowego
  • Budynek wyposażony jest w windy osobowe i nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Umożliwiamy składanie dokumentów również w formie elektronicznej:
    - dokumenty można składać za pośrednictwem platformy ePUAP
    - link do strony: https://epuap.gov.pl/wps/portal
    adres skrzynki ePUAP Kuratorium Oświaty w Poznaniu: /ko_poznan/SkrytkaESP
    - Dołączone oświadczenia oraz kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie podpisz elektronicznie (podpis
    zaufany lub podpis kwalifikowany)
  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością
  • Oferty kandydatów, z którymi nie można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    możliwe są do odebrania w ciągu 1 miesiąca od dnia opublikowania wyniku naboru. Po tym terminie oferty te
    podlegają komisyjnemu zniszczeniu
  • Oferty kandydatów, z którymi można nawiązać stosunek pracy na podstawie art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
    zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia objęcia stanowiska przez wybranego kandydata
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert
  • Rozmowa kwalifikacyjna
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • List motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie form doskonalenia w zakresie zarządzania lub administracji
  • Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 6 maja 2024

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 136777"
na adres:
ul. Kościuszki 93
61-716 Poznań
pok. 339 - budynek B - Kancelaria
  • Dokumenty należy złożyć do: 06.05.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Wielkopolski Kurator Oświaty, ul. Kościuszki 93, 61-716 Poznań przez e-mail: sekretariat.wko@ko.poznan.pl; skrytka ePUAP: /ko_poznan/SkrytkaESP
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: przez e-mail: iod@ko.poznan.pl; listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, ul. Kościuszki 93, 61-716 Poznań
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: administrator danych nie przewiduje możliwości powierzania danych innemu podmiotowi
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Wielkopolski Kurator Oświaty

Jednostka organizacyjna: Kuratorium Oświaty w Poznaniu

Udostępnił: Mariola Robaszyńska

Komórka organizacyjna: Wydział Administracyjno-Finansowy

Wprowadzono: 24.04.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×