Olsztyn - panorama
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
print as PDF
Ogłoszenie nr 117227 / 09.03.2023
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: obsługi finansowo-księgowej dysponenta III stopnia w Wydziale Finansów i Kontroli
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Dostępne także dla
cudzoziemców
available for foreigners

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Sprawuje kontrolę formalno-rachunkowo i księguje, a w szczegółowości: przyjmuje i kompletuje dokumentację finansową dotyczącą dysponenta III stopnia; przeprowadza bieżącą kontrolę dokumentów finansowych pod względem formalno-rachunkowym, w celu zapewnienia prawidłowej ewidencji księgowej oraz/lub prowadzi ewidencję syntetyczną i analityczną zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami rachunkowości oraz z wykorzystaniem programu finansowo-księgowego w zakresie dysponenta III stopnia. Przygotowuje dowody źródłowe do księgowania analitycznego, dekretuje, wczytuje dane do komputera, nadaje dowodom odpowiednią pozycję księgową oraz księguje w porządku chronologicznym; na bieżąco kontroluje i analizuje rozrachunki w zakresie prowadzonych spraw; uzgadnia i analizuje na koniec każdego miesiąca zapisy analityczne, według podziałek klasyfikacji budżetowej i innych kryteriów w zakresie realizowanych zadań, z zapisami na kontach przeciwstawnych oraz sporządza zestawienie obrotów i sald kont syntetycznych dla każdego z prowadzonych rejestrów (dzienników cząstkowych) -w celu dostarczenia aktualnej, dokładnej i rzetelnej informacji finansowej;
  • Prowadzi sprawy związane z obsługą kasy oraz/lub przygotowuje przelewy z rachunku wydatków dysponenta III stopnia w programie bankowości elektronicznej NBE, po zatwierdzeniu do wypłaty dokumentów finansowych przez Głównego Księgowego i Dyrektora Wydziału oraz/lub kontroluje wyciągi bankowe, ciągłość sald i uzgadnia polecenia przelewów z właściwymi dokumentami finansowymi w zakresie wyciągu bankowego, w celu rzetelnej i terminowej realizacji zobowiązań Urzędu;
  • Sporządza w systemie TREZOR miesięczne, kwartalne i roczne sprawozdania budżetowe z wykonania planu wydatków dysponenta III stopnia, rozlicza podatek VAT i sporządza deklarację VAT-7 do urzędu skarbowego, a także na koniec roku, po rozliczeniu i zamknięciu ksiąg rachunkowych ustala wynik finansowy, poprzez zestawienie zmian w funduszu, obejmujących informacje o zmianach poszczególnych składników funduszu za bieżący i poprzedni rok budżetowy, sporządza rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym i bilans z wydatków dysponenta III stopnia, w celu zapewnienia prawidłowej, rzetelnej i terminowej sprawozdawczości budżetowej i finansowej Urzędu;
  • Sporządza Wieloletni Plan Finansowy dla dysponenta III stopnia i plan finansowy Urzędu w układzie tradycyjnym i zadaniowym w zakresie pochodnych od wynagrodzenia, świadczeń na rzecz osób fizycznych, wydatków rzeczowych, majątkowych, w celu dostarczenia informacji do zbiorczego Wieloletniego Planu Finansowego i planu finansowego w części 85/28;
  • Analizuje na bieżąco i kontroluje terminową realizację wpływów z należności (wznowienia wydatków) na rzecz dysponenta III stopnia. Na bieżąco i terminowo podejmuje działania windykacyjne poprzez wysyłanie do dłużników wezwań do zapłaty i upomnień, a w przypadku negatywnych skutków podejmowanych działań, niezwłocznie po upływie terminu wyznaczonego w upomnieniu lub wezwaniu do zapłaty, przygotowuje stosowne dokumenty do Wydziału Prawnego i Nadzoru, w celu podjęcia przez ten Wydział kolejnych czynności windykacyjnych, zmierzających do ściągnięcia należności od dłużników;
  • Analizuje realizację budżetu dysponenta III stopnia (z ustawy budżetowej i rezerw celowych budżetu państwa) w układzie tradycyjnym i zadaniowym, jak również wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego realizowanych przez Urzędu, w celu prawidłowej ich realizacji, zgodnie z planem finansowym wydatków dysponenta III stopnia.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe: co najmniej do 1 roku w obszarze finansów
  • znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.);
  • znajomość ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 120);
  • znajomość ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.);
  • znajomość ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.);
  • znajomość ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 289 z późn. zm.)
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
  • wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe lub podyplomowe z zakresu ekonomii
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansów w administracji
  • przeszkolenie z rachunkowości budżetowej, obsługi programów finansowo-księgowych
Co oferujemy

·      „trzynaste wynagrodzenie”

·      ruchomy czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00 a 8.30

·      pakiet szkoleń

·      możliwość dofinansowania innych form rozwoju zawodowego związanych ze stanowiskiem pracy

·      pakiet socjalny (dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika, karty sportowe)

·      stabilność zatrudnienia

·      miłą atmosferę pracy

·      regularnie wypłacane wynagrodzenie

Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia
calendar icon

Aplikuj

do 14 marca 2023

na adres:
•   W wersji papierowej
•   Decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu
•   Miejsce składania dokumentów: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn   
z dopiskiem "ogłoszenie nr (właściwy dla danego ogłoszenia oraz miejsce pracy)" na liście motywacyjnym

  • Dokumenty należy złożyć do: 14.03.2023
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Udostępnił: Anna Klepacka

Komórka organizacyjna: Wydział Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 09.03.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×