Biuro - zdjęcie 2
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
11-400 Kętrzyn ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
print as PDF
Ogłoszenie nr 85082 / 28.09.2021
Dołącz do nas jako:

specjalista

w Sekcji Obsługi Administracyjnej Cudzoziemców Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców w Kętrzynie
Umowa na czas
określony (np. projektu)
available for project time

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • samodzielnie analizuje aktualny stan toczących się postępowań administracyjnych w stosunku do cudzoziemca w celu ustalenia dalszego trybu postępowania z umieszczonym w Strzeżonym Ośrodku dla Cudzoziemców. Analizuje sytuację prawną cudzoziemca, sporządza projekty wniosków i postanowień w oparciu o ustawę o cudzoziemcach jak również o ustawę o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP, dokonuje sprawdzeń w zewnętrznych i wewnętrznych systemach teleinformatycznych, sporządza pisma kierowane do organów administracji publicznej oraz pisma do innych organów mających związek z pobytem cudzoziemców w ośrodku. Sporządza i wprowadza do wewnętrznego Systemu Obsługi Cudzoziemca wnioski o identyfikację cudzoziemca, wnioski o doprowadzenie cudzoziemca do granicy RP w celu zobowiązania do powrotu, przekazania w ramach readmisji lub przekazania w ramach innych umów międzynarodowych. Przygotowuje projekty postanowień o zastosowaniu środków alternatywnych do detencji. Realizacja zadania może trwać do 24 miesięcy,
  • samodzielnie przyjmuje wnioski o udzielenie ochrony międzynarodowej od cudzoziemców, od małoletnich cudzoziemców bez opieki. Przygotowuje do wydania cudzoziemcowi Tymczasowe Zaświadczenie Tożsamości Cudzoziemca. Sporządza niezbędną dokumentację oraz wprowadza dane z wniosków do zewnętrznego systemu informatycznego w celu przekazania sprawy do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców, a także wprowadza do wewnętrznego Systemu Obsługi Cudzoziemca (moduł RPU – rejestr postępowań uchodźczych) wnioski o udzielenie ochrony międzynarodowej i wydane w tej sprawie decyzje. Cała procedura uchodźcza od momentu przyjęcia wniosku, bądź od momentu złożenia wniosku o podjęcie na nowo umorzonego postępowania, do wydania decyzji ostatecznej może trwać do 6 miesięcy,
  • samodzielnie na bieżąco prowadzi całość dokumentacji związanej z umieszczeniem, pobytem i zwolnieniem cudzoziemca w Strzeżonym Ośrodku dla Cudzoziemców. Ewidencjonuje cudzoziemca, wprowadza dane do wewnętrznego Systemu Obsługi Cudzoziemca w zakresie umieszczenia, pobytu i zwolnienia. Zakłada i prowadzi teczki osobowe cudzoziemców. Zajmuje się obsługą administracyjną cudzoziemca. Wprowadza skany plików graficznych akt cudzoziemca do ww. systemu,
  • przygotowuje teczki osobowe cudzoziemców w celu przekazania ich do archiwizacji. Zadanie realizowane po zwolnieniu cudzoziemca ze Strzeżonego Ośrodka dla Cudzoziemców.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata udokumentowanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy w zakresie postępowania z cudzoziemcami
  • znajomość ustawy o cudzoziemcach,
  • znajomość ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP,
  • znajomość rozporządzeń wykonawczych do ww. ustaw,
  • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
  • znajomość kodeksu postępowania karnego (wybrane rozdziały dotyczące zatrzymania, terminów, zażaleń),
  • znajomość rozporządzenia dotyczącego pobytu w strzeżonym ośrodku dla cudzoziemców,
  • komunikatywność,
  • kreatywność
  • umiejętność argumentowania,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe administracyjne
  • znajomość języka rosyjskiego na poziomie A1,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie A1,
  • umiejętność działania w stresie i sytuacjach znacznego spiętrzenia zadań,
  • znajomość obsługi edytorów tekstowych (Word, Open Office), arkuszy kalkulacyjnych (Excel, Calc),
  • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych.
Co oferujemy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • stojaki na rowery na terenie urzędu
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka rosyjskiego na poziomie A1,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie A1.
calendar icon

Aplikuj

do 13 października 2021

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej im. gen. bryg. Stefana Pasławskiego ul. gen. Wł. Sikorskiego 78 11-400 Kętrzyn BIURO PODAWCZE – czynne całą dobę lub w formie elektronicznej przez Elektroniczną skrzynkę podawczą W-MOSG (ePUAP) dostępną na stronie BiP W-MOSG w zakładce: ePUAP. Decyduje data wpływu oferty na elektroniczną skrzynkę podawczą W-MOSG. Dokumenty wymagające podpisu należy dodać do pisma ogólnego do urzędu, a następnie całość podpisać przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. W przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona.

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(89) 750 30 83 od poniedziałku do piątku w godz. 07:30-15:30
  • Dokumenty należy złożyć do: 13.10.2021
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Komendant Oddziału Straży Granicznej

Jednostka organizacyjna: Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie

Udostępnił: Elwira Seges

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 28.09.2021

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×