Biuro - zdjęcie 2
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31
print as PDF
Ogłoszenie nr 152264 / 27.05.2025
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: prawnych Okręgowy Urząd Górniczy w Kielcach
#administracja publiczna #dane osobowe #legislacja #prawo #sprawiedliwość
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Dążymy do poprawy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia górników, optymalnego zagospodarowania złóż kopalin oraz ograniczenia uciążliwości oddziaływania górnictwa na ludzi i środowisko quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Udziela opinii i porad prawnych, w tym opiniuje pod względem prawnym projekty decyzji, postanowień oraz innych dokumentów wydawanych przez dyrektora Urzędu, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzonych w Urzędzie postępowań administracyjnych.
  • Przygotowuje stanowisko Urzędu w sprawie odwołań od decyzji oraz zażaleń na postanowienia wydawane przez dyrektora Urzędu, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzonych postępowań administracyjnych,
  • Współuczestniczy w badaniach powypadkowych i niebezpiecznych zdarzeń oraz w opracowaniu orzeczeń powypadkowych, celem ustalenia stanu faktycznego i naruszonych przepisów
  • Wykonuje czynności związane z kierowaniem do sądów wniosków o ukaranie w odniesieniu do wykroczeń popełnionych w związku z ruchem zakładu górniczego oraz wystąpień do przedsiębiorców o zastosowanie wobec sprawców wykroczeń, środków oddziaływania wychowawczego, celem realizacji zadań Urzędu w tym zakresie
  • Na podstawie udzielonego pełnomocnictwa reprezentuje dyrektora Urzędu i pełni zastępstwo procesowe przed sądami, urzędami i instytucjami, a także w sprawach roszczeń o naprawienie szkody związanej z ruchem zakładu górniczego w przypadku braku przedsiębiorcy odpowiedzialnego za szkodę albo jego następcy prawnego, w celu zapewnienia właściwego toku postępowania
  • Prowadzi statystyki dotyczące działalności prawnej, w celu zapewnienia aktualnych informacji.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata przy obsłudze prawnej
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi,
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego
  • Wiedza z zakresu ustawy o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych,
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie systemu informacji prawnej, arkusza kalkulacyjnego i edytora tekstu
  • Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w administracji publicznej w zakresie spraw związanych z prawem administracyjnym i prowadzeniem postępowań administracyjnych
Co oferujemy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów
    wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Stabilną pracę
  • Dostęp do szkoleń, konferencji, sympozjów i seminariów pozwalajacych na podwyższanie kompetencji
  • Dostęp do świadczeń pozapłacowych
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

 

  • Budynek biurowy posiada wejście główne od ulicy Robotniczej . Wejście z poziomu parteru - schodami lub podjazdem. Drzwi otwierają się automatycznie.
  • W holu znajduje się całodobowa recepcja zarządcy budynku. System bramek dostępu obsługiwany przez pracowników ochrony.
  • Budynek wyposażony jest w ogólnodostępne windy : 2 osobowe oraz 1 techniczną. Windy posiadają przyciski w języku Braille'a.
  • Urząd znajduje się na trzecim piętrze. Po wyjściu z windy do urzędu prowadzą szklane drzwi, otwierane przez pracowników po uprzedniej sygnalizacji dzwonkiem umieszczonym obok drzwi.
  • Sekretariat oraz Kancelaria znajdują się po lewej stronie głównego wejścia do urzędu, (lub po prawej stronie używając windy technicznej).
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
  • Urząd nie posiada własnego parkingu, ale osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą zaparkować bezpośrednio przed budynkiem.
  • Urząd posiada pętlę indukcyjną oraz usługę tłumacza języka migowego.
  • Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Warunki pracy
  • Zagrożenie korupcją
  • Permamentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np; obywatele, przedsiębiorstwa)
  • Obsługa monitorów ekranowych powyżej 4 godziny dziennie
  • Wyjazdy do sądów i instytucji w obszarze właściwości OUG w Kielcach
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • W ofercie należy podać dane kontaktowe -adres do korespondencji, adres e-mail, numr telefonu
  • oferty otrzymane po termnie (decyduje data stempla pocztowego lub oferty które nie spełniają wymagań
    niezbędnych zostaną komisyjnie zniszczone bez informowania o tym kandydatów
  • dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane
  • kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni pisemnie. Dopuszcza się możliwość powiadomienia drogą
    elektroniczną
  • Wewnetrzna procedura dokonywania złoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w urzędach
    górniczych jest dostępna pod adresem: https://wug.bip.info.pl/index,idmp,59,r,r".
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Analiza złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu
  • Sprawdzenie wymagań dodatkowych - analiza dokumentów
  • Sprawdzenie wiedzy- test wiedzy
  • Sprawdzenie umiejętności obsługi komputera - wykonanie zestawu zadań na komputerze w zakresie znajomości systemu i informacji prawnej,edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego
  • Sprawdzenie kompetencji - wywiad kompetencyjny w zakresie kompetencji: skuteczna komunikacja, asertywność,
    samodzielność i inicjatywa
  • Sprawdzenie doświadczenia zawodowego - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałem/łam lub nie pełniłem/łam służby w organach bezpieczeństwa państwa lub nie byłem/łam współpracownikiem tych organów w wy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 27 czerwca 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 152264"
na adres:
Okręgowy Urząd Górniczy w Kielcach ul. Zagnańska 61,25-528 Kielce
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
41 200 30 60 , 41 200 30 61 ,41 344 44 86
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 27.06.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Okręgowego Urzędu Górniczego w Kielcach ougkielce@wug.gov.pl, tel.: 041 344 44 86
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@wug.gov.pl, tel.: 032 736 18 57
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Wyższy Urząd Górniczy, ul.Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Udostępnił: Małgorzata Szymczyk

Komórka organizacyjna: Okręgowy Urząd Górniczy w Kielcach

Wprowadzono: 27.05.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×