Biuro - zdjęcie 2
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31
print as PDF
Ogłoszenie nr 133751 / 16.02.2024
Dołącz do nas jako:

inspektor zakładów górniczych

Do spraw: górnictwa odkrywkowego Okręgowy Urząd Górniczy w Kielcach
#administracja publiczna #gospodarka złożami kopalin #środowisko
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Dążymy do poprawy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia górników, optymalnego zagospodarowania złóż kopalin oraz ograniczenia uciążliwości oddziaływania górnictwa na ludzi i środowisko quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Przeprowadza kontrole, w zakresie wnikającym z posiadanej specjalności technicznej, w tym dokonuje analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki, kontroli zgodności prowadzenia ruchu zakładu górniczego z planem ruchu i koncesją oraz wydaje decyzje z upoważnienia dyrektora w powyższym zakresie, w celu sprawdzenia zgodności prowadzenia ruchu zakładu górniczego z wymaganymi dokumentami i przepisami.
  • Rozpatruje wnioski dotyczące: zaopiniowania koncesji wydawanych przez starostę w zakresie prowadzenia ruchu zakładu górniczego, projektów zagospodarowania złóż i dodatków do tych projektów, jak również wnioski dotyczące uzgadniania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji wydawanych przez starostę w aspekcie zakresu i sposobu likwidacji zakładu górniczego, celem przygotowania stanowiska dyrektora Urzędu.
  • Opracowuje projekty opinii dotyczących potencjalnego przewidywanego wpływu robót górniczych zakładu górniczego na położone w granicach terenu górniczego nieruchomości będące przedmiotem sprzedaży przez Skarb Państwa i jednostki samorządu terytorialnego, celem przygotowania stanowiska dyrektora Urzędu w tym zakresie.
  • Analizuje plany ruchu, dodatki do tych planów z uwzględnieniem tytułu prawnego do nieruchomości na których realizowana jest działalność górnicza, w celu przygotowania projektów decyzji lub stanowisk dyrektora Urzędu
  • Uczestniczy w oględzinach miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz dokonuje analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości wraz z przygotowaniem stosownych orzeczeń i projektów decyzji w tym zakresie oraz nadzorowaniu prowadzonych akcji ratowniczych w celu zapewnienia ich właściwego przebiegu.
  • W przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji inicjuje postępowanie oraz przeprowadza postępowanie wyjaśniające, w celu przygotowania decyzji dyrektora Urzędu w powyższym zakresie
  • Opracowuje projekty rocznych planów pracy, sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki, odpowiednią ewidencję oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności Urzędu, właściwego dokumentowania pracy Urzędu. w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, celem właściwego dokumentowania pracy Urzędu.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne o profilu górnictwo odkrywkowe, podziemne lub wyższe o profilu geologicznym
  • Staż pracy co najmniej 2 lata w ruchu zakładu górniczego jako: osoba dozoru ruchu w specjalności górniczej lub geologicznej w odkrywkowych lub podziemnych zakładach górniczych lub w podmiotach wykonujących powierzone im czynności w ruchu zakładu górniczego lub w urzędach organów nadzoru górniczego w specjalności górniczej lub geologicznej lub organach administracji publicznej w specjalności geologicznej
  • Stwierdzone kwalifikacjedo wykonywania czynności w dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności górniczej lub geologicznej w odkrywkowych lub podziemnych zakładach górniczych lub wykonywanie czynności w dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności górniczej lub geologicznej w odkrywkowych lub podziemnych zakładach górniczych
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa.
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wrazz przepisami wykonawczymi.
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw: o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego, o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych.
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie edytora tekstu Word i arkusza kalkulacyjnego.
  • Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lutracyjne, jeżli urodziła sie przed 1 sierpnia 1972r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne magisterskie o profilu górnictwo odkrywkowe, podziemne lub o profilu geologicznym kurs specjalistyczny w zakresie techniki strzelniczej
  • Staż pracy co najmniej 1 rok w ruchu zakładu górniczego jako osoba wyższego dozoru ruchu o specjalności górniczej stwierdzone kwalifikacje osoby wyższego dozoru ruchu o specjalności górniczej w odkrywkowych lub podziemnych zakładach górniczych lub stwierdzone kwalifikacje osoby wyższego dozoru ruchu o specjalności geologicznej
Co oferujemy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

 

  • Stabilną pracę
  • Dostęp do szkoleń, konferencji, sympozjów i seminariów pozwalających napodwyższanie kompetencji
  • Dostęp do świadczeń pozapłacowych
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca w terenie
  • Nietypowe godziny pracy
  • Szkodliwe i uciążliwe czynniki pracy (hałas, wibracje, zapylenie)
  • Zagrożenie korupcją
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)
  • Narażenie na zagrożenia techniczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów
    znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą
  • Częste podróże do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób mających trudności w poruszaniu się, szczególnie
    dla osób poruszających się na wózkach
  • Pomieszczenia zakładów górniczych i rejony objęte kontrolą niedostosowane do poruszania się osób mających trudności
    w poruszaniu się, szczególnie dla osób poruszających się na wózkach
  • Obsługa monitorów ekranowych komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • Praca na tym stanowisku wymaga przeprowadzenia kontroli na powierzchni
  • Praca na wysokości  do 3 m
  • Budynek urzędu posiada udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością
    ruchową, zgodnie z Deklaracją dostępności Okręgowego Urzędu Górniczego w Kielcach:
    -wszystkie wejścia do budynku są z poziomu gruntu,
    -przy wejściach głównych zainstalowane są systemy przywoławcze dla osób niepełnosprawnych,
    -budynek wyposażony jest w ogólnodostępne windy wyposażone w przyciski z oznaczeniem w języku Braill’a,
    -na parkingu wydzielone są miejsca dla niepełnosprawnych,
    -w budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej oraz usługi tłumacza polskiego języka migowego online (PJM)
    -do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikie
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • w ofercie należy podać dane kontaktowe -adres do korespondencji,adres - email, numer telefonu
  • oferty otrzymane po terminie ( decyduje data stempla pocztowego)lub ofery, które nie spełniają wymagań niezbędnych zostana komisyjnie zniszczone bez informowania o tym kandydatów kandydatów
  • dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane
  • kandydaci zakalifikowani zostana powiadomiewni pisemnie. Dopuszcza się możliowść  powiadomienia drogą elektroniczną.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Analiza złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu
  • Sprawdzenie wymagań dodatkowych - analiza dokumentów
  • Sprawdzenie wiedzy- test wiedzy
  • Sprawdzenie umiejętności obsługi komputera - wykonanie zestawu zadań na komputerze w zakresie edytora tekstu Word i
    arkusza kalkulacyjnego
  • Sprawdzenie kompetencji - wywiad kompetencyjny w zakresie kompetencji: skuteczna komunikacja, asertywność,
    samodzielność i inicjatywa
  • Sprawdzenie doświadczenia zawodowego - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających szczególne uprawnienia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających szczególne uprawnienia takie jak: stwierdzone kwalifikacje osoby wyższego dozoru ruchu o specjalności górniczej w odkrywkowych zakładach górniczych lub podziemnych zakładach górniczych lub stwierdzone kwalifikacje osoby wyższego dozoru ruchu o specjalności geologicznej
  • Kopie dokumentów potwierdzajacych przeszkolenie -kurs specjalistyczny w zakresie techniki strzelniczej
calendar icon

Aplikuj

do 8 marca 2024

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 133751"
na adres:
Okręgowy Urząd
Górniczy w Kielcach
ul. Wrzosowa 44
25-211 Kielce
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
041 344 44 86, 041 200 17 75
  • Dokumenty należy złożyć do: 08.03.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Okręgowego Urzędu Górniczego w Kielcach ougkielce@wug.gov.pl, tel.: 041 344 44 86
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@wug.gov.pl, tel.: 032 736 18 57
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Wyższy Urząd Górniczy, ul.Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Udostępnił: Małgorzata Szymczyk

Komórka organizacyjna: Okręgowy Urząd Górniczy w Kielcach

Wprowadzono: 16.02.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×