Biuro - zdjęcie 2
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu
41-800 Zabrze ul. Stalmacha 22
print as PDF
Ogłoszenie nr 155056 / 13.08.2025
Dołącz do nas jako:

starszy księgowy

w Sekcji finansów
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
quote-up #finanse publiczne quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Sporządzanie list płac i przelewów z wynagrodzeń i uposażeń i innych świadczeń z tytułu umów o pracę, umów zleceń i umów o dzieło w programie Symfonia,
  • Prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu naliczania wynagrodzeń, zasiłków, rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
  • Wydawanie zaświadczeń o uzyskanych dochodach na prośbę funkcjonariuszy i pracowników,
  • Sprawozdawczość GUS,
  • Sporządzanie rozliczeń podatkowych pracowników (PIT 11, Pit 4R, PIT 8AR),
  • Ochrona danych osobowych pracowników zgodnie z odrębnymi przepisami.
  • Prowadzenie ewidencji faktur oraz regulowanie zobowiązań (przelewy) wobec dostawców zgodnie z obowiązującymi zasadami,
  • Archiwizowanie dokumentów Sekcji Finansów,
  • Prowadzenie kasy podręcznej komendy zgodnie z „Instrukcją Kasową„,
  • Wykonanie innych poleceń przełożonego związanych ze stosunkiem służbowym,
  • terminowe wykonywanie zadań,
  • rzetelne wywiązywanie się z obowiązków,
  • czystość na stanowisku,
  • przestrzeganie tajemnicy służbowej.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie 1) posiadanie co najmniej 2-letniej praktyki w księgowości, 2) mile widziana znajomość programów finansowo – księgowych grupy „Symfonia”, 3) mile widziana znajomość zasad naliczania zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń, 4) znajomość ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości, 5) dyspozycyjność, terminowość, dokładność, 6) komunikatywność i umiejętność pracy w zespole, 7) kreatywność i umiejętność analitycznego myślenia, 8) umiejętność samodzielnej pracy, 9) umiejętność pracy pod presją czasu.
  • Doświadczenie zawodowe Starszym księgowym może być osoba, która: 1) ma obywatelstwo polskie; 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; 4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków starszego księgowego
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe ekonomiczne - rachunkowość i finanse
  • Doświadczenie zawodowe w finansach publicznych
  • znajomość ustaw o finansach publicznych, o rachunkowości, o ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o Państwowej Straży Pożarnej, • znajomość przepisów resortowych w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków, • biegła znajomość narzędzi informatycznych, w tym obsługi komputera, pakietu MS Office, systemu EZD RP (elektronicznego zarządzania dokumentacją), bankowości internetowej oraz programów finansowych, kadrowo-płacowych i magazynowych.
Co oferujemy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

- praca w siedzibie Komendy, w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30,

- praca administracyjno-biurowa,

- praca pod presją czasu,

- obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych powyżej 4 godzin dziennie, praca przy komputerze wymagająca wysiłku statycznego, oświetlenie naturalne/sztuczne,

- praca wykonywana jest w większości w pozycji siędzącej i związana z dokumentam, obsługą urządzeń biurowych, znajomością programów komputerowych,

- budynek KM PSP w Zabrzu jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków, brak windy.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

Postępowanie rekrutacyjne będzie składało się z następujących etapów:

- Analiza złożonych dokumentów związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym,

- Test/sprawdzenie wiedzy z zakresu czynności wykonywanych na danym stanowisku,

- Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona będzie indywidualnie z kandydatami - punktowana w skali 1-10 przez każdą z osób wchodzących w skład komisji rekrutacyjnej,

- Podjęcie decyzji przez Komendanta Miejskiego PSP w Zabrzu o nawiązaniu stosunku pracy.

Lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz informacje na temat terminu i miejsca kolejnego etapu będą dostępne na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie KM PSP w Zabrzu w terminie od dnia wpływu wszystkich aplikacji.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

- ocena złożonych dokumentów,

- test wiedzy,

- rozmowa kwalifikacyjna,

- druki obowiązujacych oświadczeń dostępne są na naszej stronie internetowej w zakładce Służba i praca - ogłoszenia o naborze, jako załącznik nr 1 i 2.

Pracę możesz rozpocząć od: 2025-09-08
Przewidywany czas zastępstwa do: 2026-08-31
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenia o posiadaniu obywatelstwa polskiego; - o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych; - o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; - o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; - oświadczenie. że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. kandydat nie pracował, nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Załącznik Nr 1)
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru, (Załącznik Nr 2)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
calendar icon

Aplikuj

do 27 sierpnia 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
KM PSP Zabrze, ul. Stalmacha 22,
41-800 Zabrze
na kopercie i w liście motywacyjnym dopisek "Nabór na zastępstwo na stanowisku starszego księgowego".
UWAGA: w przypadku składania dokumentów listem poleconym lub za pośrednictwem kuriera należy wziąć pod uwagę wydłużony termin doręczenia, gdyż dokumenty, które wpłyną do KM PSP w Zabrzu po oznaczonym terminie zostaną odesłane na adres nadawcy, jeżeli będzie podany. Jeżeli brak będzie na kopercie adresu danych nadawcy - spóźniona przesyłka będzie zdeponowana w KM PSP w Zabrzu do czasu rozstrzygnięcia naboru, po czym zostanie komisyjnie zniszczona.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
478517800
  • Dokumenty należy złożyć do: 27.08.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Wzory oświadczeń znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Służba i praca jako załącznik 1 i 2 do ogłoszenia o naborze.

     Wzory oświadczeń

    załącznik nr 1

    załącznik nr 2

Wytworzył/odpowiada: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej

Jednostka organizacyjna: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu

Udostępnił: Sandra Golańska

Komórka organizacyjna: Sekcja Organizacyjno-Kadrowa

Wprowadzono: 13.08.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×