Katowice - panorama
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25
print as PDF
Ogłoszenie nr 88063 / 26.11.2021
Dołącz do nas jako:

inspektor wojewódzki

Do spraw: przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nadzoru i kontroli środowiskowej pomocy społecznej w Wydziale Rodziny i Polityki Społecznej
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Przeprowadza kontrole celem oceny poprawności, zgodności z prawem oraz wymaganym standardem realizowania zadań dotyczących przeciwdziałania przemocy w rodzinie przez jednostki samorządu gminnego, powiatowego i województwa oraz podmioty niepubliczne oraz celem zapewnienia ich wymaganej jakości.
  • Przeprowadza kontrole celem oceny jakości działalności oraz jakości świadczonych usług przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej a także oceny zgodności zatrudniania w tych jednostkach pracowników z kwalifikacjami wymaganymi przepisami prawa.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interwencje związane z udzielaniem pomocy społecznej oraz przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie.
  • Przygotowuje opinie dotyczące zasadności skarg i wniosków w sprawach z zakresu środowiskowej pomocy społecznej oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
  • Udziela klientom informacji o przysługujących świadczeniach i formach pomocy, dostępnych w ramach systemu pomocy społecznej oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, udzielanych przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe.
  • Sporządza analizy, sprawozdania i opracowania z zakresu działań obejmujących system pomocy społecznej oraz system przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
  • Uczestniczy w przeprowadzaniu konkursów ofert na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie w ramach programów rządowych.
  • Uczestniczy w działaniach związanych z obszarem pomocy humanitarnej.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe mgr na kierunku: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne lub wyższe mgr na kierunku: administracja, ekonomia, praca socjalna, zarządzanie lub marketing oraz studia podyplomowe w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji
  • Staż pracy co najmniej 3 lata stażu pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie funkcjonujących w ramach systemu pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej lub co najmniej 3 lata stażu pracy w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej i 3 lata stażu pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub co najmniej 3 lata stażu pracy w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej oraz ukończone szkolenia w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin lub co najmniej 3 lata stażu pracy w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej oraz ukończona specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie
  • przeszkolenie: ukończone szkolenia w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin lub ukończona specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie w przypadku nieposiadania 3 lat stażu pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie
  • znajomość ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie wraz z rozporządzeniami do tej ustawy w sprawie: procedury "Niebieskie Karty" oraz wzorów formularzy "Niebieska Karta", nadzoru i kontroli nad realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, procedury postępowania przy wykonywaniu czynności odebrania dziecka z rodziny w razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w związku z przemocą w rodzinie, standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne
  • znajomość ustawy o pomocy społecznej wraz z rozporządzeniami do tej ustawy w sprawie: rodzinnego wywiadu środowiskowego, nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • szczególne uprawnienia: ukończona specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • myślenie analityczne, orientacja na klienta
Co oferujemy
  • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
  • dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”
  • możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • perspektywę rozwoju zawodowego i awansu stanowiskowego
  • udział w szkoleniach/kursach, dofinansowanie do studiów i nauki języków obcych
  • pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej
  • możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • dofinansowanie do zakupu okularów
  • siedziba Urzędu w bliskim sąsiedztwie przystanków autobusowych, linii tramwajowej oraz dworca kolejowego a także w niewielkiej odległości od autostrady A-4 oraz drogi krajowej E-75
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Budynek bez barier architektonicznych, wyposażony w windę osobową, toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko biurowe usytuowane na II piętrze. Wejście do budynku wyposażone w podjazd. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Praca w terenie – kontrole w jednostkach, których siedziby mogą posiadać bariery architektoniczne. Dojazd komunikacją publiczną. Obsługa klientów zewnętrznych. Dyżury i dyspozycyjność w sytuacjach zdarzeń kryzysowych i klęsk poza wyznaczonymi godzinami pracy i w dni wolne.

Dodatkowe informacje
  • w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów
  • wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
    https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html
  • do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego
  • nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
  • zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
  • oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)
  • w przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do urzędu
  • załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane
  • informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane
  • oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone
  • dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, możesz uzyskać telefonicznie
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie szczególnych uprawnień
  • CV i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nadzoru i kontroli środowiskowej pomocy społecznej w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej
calendar icon

Aplikuj

do 27 grudnia 2021

na adres:
Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25, 40 - 032 Katowice
z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nadzoru i kontroli środowiskowej pomocy społecznej”. Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP. Dodatkowo przy wejściu do budynku udostępniono skrzynkę podawczą.


Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 20-77-246 lub 32 20-77-796
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 27.12.2021
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Administratorem Pana/Pani danych jest: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice

    Kontakt do inspektora ochrony danych: 32 20 77 975 lub iod@katowice.uw.gov.pl

    Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nadzoru i kontroli środowiskowej pomocy społecznej

    Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa

    Okres przechowywania danych: czas realizacji procedury naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz nadzoru i kontroli środowiskowej pomocy społecznej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata/wyłonionej kandydatki, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji w zakresie danych obejmujących imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania kandydata/kandydatki

    Uprawnienia:

    • prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
    • prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania - żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

    Podstawa prawna przetwarzania danych: Kodeks pracy oraz ustawa o służbie cywilnej

    Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowane

    Każdy kandydat/każda kandydatka przystępujący/przystępująca do naboru podaje swoje dane dobrowolnie.

    Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Udostępnił: Agnieszka Mrożek

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacyjno-Budżetowe

Wprowadzono: 26.11.2021

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×