Biuro - zdjęcie 22 - skoroszyty
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25
print as PDF
Ogłoszenie nr 147913 / 06.02.2025
Dołącz do nas jako:

inspektor wojewódzki

Do spraw: uwłaszczania osób prawnych w Wydziale Nadzoru Właścicielskiego
#administracja publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi postępowania administracyjne w I instancji w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa celem przygotowania projektów decyzji deklaratoryjnych na rzecz osób prawnych.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach: uzupełnienia treści decyzji co do rozstrzygnięcia lub pouczenia, sprostowania, zmiany, uchylenia decyzji lub wznowienia postępowania uwłaszczeniowego celem przygotowania projektów decyzji i postanowień.
  • Przygotowuje projekty zawiadomień celem powiadomienia wydziałów ksiąg wieczystych właściwych sądów rejonowych oraz właściwych organów prowadzących ewidencję gruntów i budynków o zmianie właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości.
  • Obsługuje klientów Urzędu celem udzielania im informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych spraw.
  • Udziela osobom trzecim (np. osoby fizyczne, osoby prawne, spółdzielnie mieszkaniowe, sądy, prezydenci, starostowie) odpowiedzi celem dostarczenia im informacji w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa będących przedmiotem wniosków uwłaszczeniowych osób prawnych.
  • Udostępnia informacje, w trybie przewidzianym ustawą o dostępie do informacji publicznej, z zakresu uwłaszczeń osób prawnych, celem realizacji złożonych wniosków.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w celu powołania biegłego rzeczoznawcy majątkowego.
  • Przygotowuje projekty wniosków o wpis/wykreślenie hipoteki w celu zabezpieczenia wierzytelności Skarbu Państwa z tytułu odpłatnego nabycia budynków przez państwowe osoby prawne.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej
  • znajomość ustaw: kodeks postępowania administracyjnego, o gospodarce nieruchomościami, o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego ,,Polskie Koleje Państwowe” (art. 34-35 oraz 37a -37b), o transporcie kolejowym (art. 3 ust. 2 i 3, art. 4, art. 8 oraz załącznik nr 1), o systemie ubezpieczeń społecznych (art. 114), o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (art. 28-29), o radiofonii i telewizji (art. 66), o Polskiej Agencji Prasowej (art. 12), o Centralnym Ośrodku Badania Odmian Roślin Uprawnych (art. 18), o rezerwach strategicznych (art. 75), o uregulowaniu niektórych praw majątkowych Polskiej Akademii Nauk (art. 1 i 2), Prawo geodezyjne i kartograficzne (art. 23 ust. 3),o księgach wieczystych i hipotece (art. 36 ust. 1), o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, o rodzinnych ogrodach działkowych, o przedsiębiorstwach państwowych, o drogach publicznych, Kodeks cywilny (w zakresie prawa rzeczowego oraz postępowań spadkowych), o opłacie skarbowej, o dostępie do informacji publicznej
  • znajomość rozporządzeń Rady Ministrów: w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących uwłaszczania osób prawnych nieruchomościami będącymi dotychczas w ich zarządzie lub użytkowaniu, w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez przedsiębiorstwo państwowe PKP gruntów będących własnością Skarbu Państwa w tym rodzajów dokumentów stanowiących dowody w tych sprawach, w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez huty gruntów będących własnością Skarbu Państwa, w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe na kierunku administracja lub wyższe na kierunku prawo lub studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości lub/i gospodarki nieruchomościami
  • znajomość rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia metryki sprawy
  • myślenie analityczne
Co oferujemy

· stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę

· dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy

· dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”

· nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy

· elastyczny czas pracy

· perspektywę rozwoju zawodowego

· udział w szkoleniach/kursach, dofinansowanie do studiów i nauki języków obcych

· pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej

· możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

· dofinansowanie do zakupu okularów

Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • CV i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko Inspektor wojewódzki ds. uwłaszczania osób prawnych w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej
calendar icon

Aplikuj

do 27 lutego 2025

na adres:
Śląski Urząd Wojewódzki ul. Jagiellońska 25, 40 - 032 Katowice (osobiście ofertę można złożyć w Kancelarii Urzędu, p. 121 na parterze budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – Inspektor wojewódzki ds. uwłaszczania osób prawnych”
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 20-77-245 lub 32 20-77-244
  • Dokumenty należy złożyć do: 27.02.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Udostępnił: Justyna Firlit

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacyjno-Budżetowe

Wprowadzono: 06.02.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×