Biuro - zdjęcie 2
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31
print as PDF
Ogłoszenie nr 151460 / 05.05.2025
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: obsługi księgowej w Biurze Budżetowo-Finansowym, Kadr i Szkolenia
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Dostępne także dla
cudzoziemców
available for foreigners

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Dążymy do poprawy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia górników, optymalnego zagospodarowania złóż kopalin oraz ograniczenia uciążliwości oddziaływania górnictwa na ludzi i środowisko quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi ewidencję księgową na kontach syntetycznych i analitycznych w programie finansowo-księgowym w układzie tradycyjnym tj. wg paragrafów klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym w celu bieżącej aktualizacji ksiąg rachunkowych Wyższego Urzędu Górniczego, niezbędną do sporządzenia sprawozdań finansowych
  • Koordynuje pracę pracowników zespołu - ZI w zakresie pozyskiwania niezbędnych danych do przygotowania sprawozdań budżetowych w okresach miesięcznych, kwartalnych i rocznych m.in. dla Ministra Finansów, Głównego Urzędu Statystycznego oraz sporządza i przekazuje comiesięczne deklaracje rozliczeniowe (w tym rozliczenie roczne) do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych wraz z odprowadzeniem określonych należności względem funduszu w celu zapewnienia prawidłowej i zgodnego z prawem realizacji zadań
  • Sporządza analizy w zakresie planowania środków finansowych na lata przyszłe niezbędne do sporządzenia projektu budżetu państwa w zakresie części budżetowej, której dysponentem jest Prezes Wyższego Urzędu Górniczego w celu prawidłowego ujęcia kwot w poszczególnych działach, rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej
  • Administruje systemami: Trezor tj. Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa; do elektronicznego przekazywania sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego; bankowości elektronicznej NBP (NBE) dotyczących rachunków bankowych Wyższego Urzędu Górniczego; - e-PFRON, w celu prawidłowego ich funkcjonowania oraz zapewnienia dostępu do tych systemów osobom upoważnionym
  • Sporządza szczegółowe analizy: z dokonywanych przez urząd wydatków budżetowych w układzie tradycyjnym tj. wg paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz w układzie zadaniowym, niezbędne dla prawidłowej kontroli wydatkowania środków budżetowych; z otrzymywanych przez urząd dochodów budżetowych; z wydatkowanych przez urząd środków finansowych w ramach zawartych umów, w celu dostarczenia kierownictwu (jako dysponentowi głównemu) wiarygodnej i rzetelnej informacji wykorzystywanej dla sprawowania nadzoru i kontroli nad wykonaniem budżetu w części – 60 Wyższy Urząd Górniczy
  • Nadzoruje i koordynuje pracę pracowników urzędów górniczych w zakresie spraw prowadzonych przez urzędy, a należących do właściwości rzeczowej zespołu - ZI (z wyłączeniem spraw socjalnych) w celu zapewnienia właściwej merytorycznie, terminowej i jednolitej realizacji obowiązków przez podległe Prezesowi WUG urzędy górnicze
  • Z upoważnienia Prezesa WUG przeprowadza kontrole urzędów górniczych w sprawach należących do właściwości Zespołu ds. finansowo-księgowych i socjalnych z uwzględnieniem kryteriów: legalności, gospodarności, celowości i rzetelności w zakresie przestrzegania przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz aktów wewnętrznych w celu dokonania oceny działalności jednostki podległej w zakresie prawidłowego wydatkowania i rozliczania środków budżetowych
  • Prowadzi, przechowuje i archiwizuje dokumentację księgową z zakresu realizowanych zadań w celu działania zgodnego z obowiązującą instrukcja kancelaryjną i procedurami
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe w zakresie rachunkowości
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat (powyżej) w prowadzeniu rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o rachunkowości
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o podatku od towarów i usług
  • Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz przepisów wykonawczych do ww ustaw
  • Ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ogólnych zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych
  • Dobra umiejętność obsługi komputera w tym Internetu i poczty elektronicznej oraz umiejętność korzystania z programów MS Word, MS Excel
  • Skuteczna komunikacja
  • Myślenie analityczne
  • Umiejętność współpracy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie w zakresie rachunkowości
  • Obsługa programu finansowo-księgowego, systemów bankowych, systemu Trezor, systemu GUS, systemu e-PFRON, EZD
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Rozpoczynanie pracy, na wniosek pracownicy karmiącej dziecko piersią, po wykorzystaniu dodatkowej przerwy w czasie pracy lub kończenie pracy przed rozpoczęciem dodatkowej przerwy w czasie pracy (z wyjątkiem 15 minutowej przerwy przysługującej pracownikowi na podstawie art. 134 Kp)
  • Pożyczki mieszkaniowe
  • Zapomogi
  • Komfortowe warunki pracy w pomieszczeniach
  • Możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Charakter stanowiska i sposób wykonywania zadań:

  • krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
  • zagrożenia korupcją
  • częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
  • duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych
  • praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego

W budynku urzędu znajdują się między innymi: udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących - kontrastowe oznakowania, beacon systemu YourWay, oznakowania pomieszczeń z możliwością głosowego odczytu, dla osób mających problemy ze słuchem - przenośna pętla indukcyjna, można również skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego online.

Wejście do budynku urzędu oraz komunikacja pomiędzy kondygnacjami, odbywa się wyłącznie po schodach, brak udogodnień dla osób mających trudności w poruszaniu się, szczególnie dla osób poruszających się na wózkach.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w urzędach górniczych dostępna jest pod adresem: https://wug.bip.info.pl/index,idmp,59,r,r
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Sprawdzenie wymagań formalnych - analiza dokumentów
  • Sprawdzenie wiedzy - test wiedzy
  • Sprawdzenie umiejętności obsługi komputera w zakresie edytora tekstu MS Word, arkusza kalkulacyjnego MS Excel, Internetu i poczty elektronicznej - zadania do wykonania 
  • Sprawdzenie kompetencji: skuteczna komunikacja, myślenie analityczne, umiejętność współpracy - wywiad kompetencyjny
  • Sprawdzenie doświadczenia zawodowego - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany
  • sprawdzenie wymagań dodatkowych - analiza dokumentów
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających obsługę programu finansowo-księgowego, systemów bankowych, systemu Trezor, systemu GUS, systemu e-PFRON, EZD
calendar icon

Aplikuj

do 16 maja 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 151460"
na adres:
Wyższy Urząd Górniczy
ul. Ks. J. Poniatowskiego 31
40-055 Katowice
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 736 1774
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 16.05.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Prezes Wyższego Urzędu Górniczego z siedzibą w Katowicach, ul. Ks. J. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach, ul. Ks. J. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice, e-mail: iod@wug.gov.pl
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe nie będą podlegały udostępnianiu podmiotom trzecim, z wyjątkiem instytucji upoważnionych do tego z mocy prawa
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Udostępnił: Aleksandra Jochemczyk

Komórka organizacyjna: Biuro Budżetowo-Finansowe, Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 05.05.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×