Katowice - panorama
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
print as PDF
Ogłoszenie nr 145877 / 07.12.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: funduszy europejskich w Departamencie Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Analizuje i monitoruje dostępne źródła finansowania projektów ze środków funduszy europejskich (FE) w ramach: polityki spójności UE, Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji (MST), programów: LIFE, Horyzont 2020.
  • Animuje/koordynuje przystępowanie i uczestnictwo w partnerstwach krajowych i międzynarodowych na potrzeby projektów realizowanych przez Ministerstwo.
  • Bierze udział w pracach komitetów monitorujących programy finansowane z FE (krajowe i regionalne programy operacyjne).
  • Bierze udział w pracach nad dokumentami programowymi, aktami prawnymi i wytycznymi dotyczącymi FE, ze szczególnym uwzględnieniem MST, w okresie programowania FE do 2027 i na kolejny okres
  • Analizuje i monitoruje możliwości realizacji projektów własnych Ministerstwa, w szczególności projekty inwestycyjne w zakresie efektywności energetycznej.
  • Przygotowuje dokumentację konkursową we współpracy z dostawcami i wykonawcami merytorycznymi.
  • Koordynuje proces aplikacyjny i koordynuje zebranie informacji i analiz i/lub udzielanie odpowiedzi w trakcie procesu aplikacyjnego, przygotowuje dokumenty do umów o dofinansowanie projektów.
  • Koordynuje realizację i rozlicza projekty własne Ministerstwa.
  • Opiniuje dokumenty, w tym projekty aktów prawnych, kierowane do Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych w ramach uzgodnień międzyresortowych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Polityki Spójności UE oraz transformacji regionów pogórniczych, pod kątem zgodności z priorytetami polityki Ministra.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na informacje publiczne, interpelacje i zapytania poselskie oraz oświadczenia senatorskie.
  • Opracowuje projekty pism lub dokumentów dotyczących problematyki funduszy Unii Europejskiej oraz transformacji regionów pogórniczych.
  • Podejmuje działania na rzecz wypracowania projektów stanowisk RP do projektów aktów prawnych i dokumentów pozalegislacyjnych Unii Europejskiej pozostających w kompetencji Ministra dotyczących problematyki funduszy Unii Europejskiej oraz transformacji regionów pogórniczych.
  • Opracowuje projekty zarządzeń, decyzji i upoważnień w sprawach pozostających w dyspozycji Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych.
  • Współpracuje z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych w sporządzaniu okresowych dokumentów sprawozdawczych dla kierownictwa resortu.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata (co najmniej) w przygotowywaniu i realizacji projektów unijnych inwestycyjnych, badawczych lub międzynarodowych, w tym min. roczne doświadczenie w administracji/spółce Skarbu Państwa/spółce samorządowej/związku międzygminnym
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym
  • Znajomość struktur i funkcjonowania organów i instytucji UE oraz procesu decyzyjnego UE w zakresie właściwości Ministra Przemysłu
  • Umiejętność komunikacji, w tym tworzenia tekstów dostosowanych do okoliczności i odbiorców, umiejętność organizacji pracy, osiągania celów i pracy zespołowej
  • Umiejętność przygotowania wniosków o dofinansowanie ze środków EFRR, EFS, MST, FS, programów: LIFE, Horyzont 2020
  • Umiejętność rozliczania projektów unijnych z EFRR, EFS, MST, FS, programów: LIFE, Horyzont 2020
  • Wiedza i umiejętność zarządzania projektami UE
  • Znajomość funkcjonowania systemu finansów publicznych i polityki spójności w UE oraz programów i funduszy UE, w tym Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji
  • Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność, terminowość; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe o kierunkach fundusze unijne, ochrona środowiska, energetyka, górnictwo lub studia podyplomowe na kierunkach fundusze unijne, ochrona środowiska, energetyka, górnictwo
  • Znajomość języka obcego roboczego UE (angielski, niemiecki, francuski) na poziomie B, potwierdzona odpowiednim certyfikatem lub innym dokumentem
  • Szkolenia z zakresu: protokołu dyplomatycznego, zamówień publicznych, służby cywilnej
  • Znajomość systemu EZD
  • Certyfikacja w zakresie zarządzania projektami (PMP, IPMA, PCM, SCRUM, AGILE)
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Pakiet socjalny i pakiet benefitów 
  • Możliwość rozwoju zawodowego 
  • Częściowe wykonywanie pracy poza miejscem pracy - praca zdalna
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Weryfikacja wymagań niezbędnych:

·       Wykształcenie: wyższe; weryfikacja na podstawie dołączonych dokumentów.

·       Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w przygotowywaniu i realizacji projektów unijnych inwestycyjnych, badawczych lub międzynarodowych, w tym min. roczne doświadczenie w administracji/spółce Skarbu Państwa/spółce samorządowej/związku międzygminnym ; weryfikacja na podstawie dołączonych dokumentów.

·      Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym; możliwa weryfikacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub krótkiego testu”.

·       Znajomość struktur i funkcjonowania organów i instytucji UE oraz procesu decyzyjnego UE w zakresie właściwości Ministra Przemysłu; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Umiejętność komunikacji, w tym tworzenia tekstów dostosowanych do okoliczności i odbiorców, umiejętność organizacji pracy, osiągania celów i pracy zespołowej; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Umiejętność przygotowania wniosków o dofinansowanie ze środków EFRR, EFS, MST, FS, programów: LIFE, Horyzont 2020; weryfikacja na podstawie załączonych dokumentów oraz na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Umiejętność rozliczania projektów unijnych z EFRR, EFS, MST, FS, programów: LIFE, Horyzont 2020; weryfikacja na podstawie załączonych dokumentów oraz na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Wiedza i umiejętność zarządzania projektami UE; weryfikacja na podstawie załączonych dokumentów (kopie świadectw ukończenia studiów lub studiów podyplomowych lub szkoleń w zakresie zarządzania projektami UE) oraz na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Znajomość funkcjonowania systemu finansów publicznych i polityki spójności w UE oraz programów i funduszy UE, w tym Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność, terminowość; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.

·       Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”; weryfikacja na podstawie oświadczenia.

Weryfikacja wymagań dodatkowych:

·       Wykształcenie: wyższe o kierunkach fundusze unijne, ochrona środowiska, energetyka, górnictwo lub studia podyplomowe na kierunkach fundusze unijne, ochrona środowiska, energetyka, górnictwo; weryfikacja na podstawie dołączonych dokumentów.

·       Znajomość innego języka roboczego UE (niemiecki, francuski) na poziomie B, weryfikacja jak w przypadku wymagań niezbędnych dotyczących języka angielskiego.

·       Szkolenia z zakresu: protokołu dyplomatycznego, zamówień publicznych, służby cywilnej; weryfikacja na podstawie dołączonych dokumentów (np. zaświadczenie ukończenia szkolenia).

·       Znajomość systemu EZD; weryfikacja na podstawie informacji w CV.

·       Certyfikacja w zakresie zarządzania projektami (PMP, IPMA, PCM, SCRUM, AGILE).

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w przygotowywaniu i realizacji projektów unijnych inwestycyjnych, badawczych lub międzynarodowych, w tym min. roczne doświadczenie w administracji/spółce Skarbu Państwa/spółce samorządowej/związku międzygminnym (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych
calendar icon

Aplikuj

do 17 grudnia 2024

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 145877"
na adres:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 433 41 35
  • Dokumenty należy złożyć do: 17.12.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Klauzula informacyjna z art. 13 – nabór na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.

    Administrator Danych Osobowych:

            
    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Przemysłu, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.


    Inspektor Ochrony Danych:


    W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@mp.gov.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Przemysłu,
    40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.


    Cel przetwarzania:


    Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.


    Podstawa prawna przetwarzania:

     
    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 221 § 1, 2, 4, 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) w związku z art. 4, 4a, 26, 29, 30, 31, 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 10 RODO* w związku z art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zakresie odebrania oświadczenia o niekaralności oraz, w przypadku kandydatów wybranych w naborze, którzy wyrazili zgodę na zatrudnienie, art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 229 § 1 pkt 1 i § 4a Kodeksu pracy w związku z załącznikiem 3a rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy. W przypadku złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zamiaru skorzystania przez Panią/Pana z uprawnień w pierwszeństwie w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej) w związku z art. 28 ust. 2b i 29a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409).

    Podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych w zakresie danych niewymaganych w ogłoszeniu o naborze zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*). Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Następnie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j.
    z dnia 2020.02.03).


    Odbiorcy danych:

    Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych, ponadto dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom do tego uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi wymagające dostępu do danych osobowych.  

      
    Przekazywanie danych poza EOG:
    Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.


    Okres przechowywania:

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny ministerstwa ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

    Przysługuje Pani/Panu prawo:

    • dostępu do dotyczących Pani/Pana danych osobowych;
    • sprostowania swoich danych osobowych;
    • usunięcia danych osobowych;
    • ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*;
    • do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych.


    Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:


    Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO*.


    Informacja o wymogu podania danych:


    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji. Podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie, jednak jej wycofanie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na tej podstawie przed wycofaniem zgody.


    Profilowanie

    Pani/Pana dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

     

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), (RODO).

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Udostępnił: Anna Biały

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego i Administracji

Wprowadzono: 07.12.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×