Katowice - panorama
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
print as PDF
Ogłoszenie nr 144789 / 09.11.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa w Departamencie Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Opracowuje raporty związane z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa
  • Monitoruje bieżącą działalność spółek oraz ich Rad Nadzorczych, analizuje zagrożenia, opracowuje stosowne materiały i wystąpienia w tym zakresie
  • Zapewnia obsługę członków Rad Nadzorczych spółek oraz Zgromadzenia Wspólników albo Walnego Zgromadzenia w zakresie prawidłowej działalności organów statutowych tych spółek, w tym przygotowuje dokumenty na Zgromadzenie Wspólników/Walne Zgromadzenie w celu np. zmiany składu osobowego organów spółki, zaakceptowania rocznego sprawozdania z działalności spółki, zaakceptowania sprawozdania finansowego, zmiany statutu spółki, wyrażania zgód dla spółek wynikających z przepisów prawa i regulacji wiążących spółki
  • Opiniuje dokumenty przedstawiane przez spółki, wynikające z umów zawartych z ministrem albo związane z wykonywaniem przez nie zadań statutowych, w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na spółki, w tym w zakresie spraw związanych z realizacją planów finansowych oraz ich zgodności z postanowieniami umów albo statutów
  • Przygotowuje wnioski do Departamentu Prawnego o interpretacje prawne w celu zapewnienia prawidłowej obsługi prawnej ministra lub ministerstwa, w zakresie nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa
  • Przygotowuje we współpracy z Departamentem Prawnym projekty umów cywilnoprawnych, porozumień lub inne dokumenty
  • Opiniuje dokumenty, w tym projekty aktów prawnych, kierowane do Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych w ramach uzgodnień międzyresortowych
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na informacje publiczne, interpelacje i zapytania poselskie oraz oświadczenia senatorskie
  • Współpracuje z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych w sporządzaniu okresowych dokumentów sprawozdawczych dla kierownictwa resortu
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe o kierunku prawo lub ekonomia lub finanse lub zarządzanie
  • Staż pracy co najmniej 2 lata w obszarze prawa lub finansów
  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie B2 lub wyższym
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy kodeks spółek handlowych
  • Znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
  • Znajomość polityki spójności UE oraz Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji
  • Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność, terminowość
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”; weryfikacja na podstawie oświadczenia
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w obszarze nadzoru właścicielskiego spółek Skarbu Państwa lub spółek samorządowych lub w obszarze obsługi prawnej organów administracji publicznej lub podmiotów gospodarczych
  • studia podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo spółek handlowych lub finanse lub rachunkowość
  • Znajomość systemu EZD
  • Znajomość ustawy o rachunkowości oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Pakiet socjalny i pakiet benefitów 
  • Możliwość rozwoju zawodowego 
  • Częściowe wykonywanie pracy poza miejscem pracy - praca zdalna
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Weryfikacja wymagań niezbędnych:
· Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia lub finanse lub zarządzanie; weryfikacja
na podstawie dołączonych dokumentów.
· Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w obszarze prawa lub finansów; weryfikacja na podstawie
dołączonych dokumentów.
· Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie B2 lub wyższym; weryfikacja na podstawie
dołączonych dokumentów - konieczne jest złożenie dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego i
pozostawiamy Tobie wybór rodzaju dokumentu, który złożysz - np. certyfikat językowy, dylom ukończenia studiów,
dyplom ukończenia szkoły językowej na poziomie min. B2, zaświadczenie/informacja z innych miejsc zatrudnienia o
realizacji zadań w języku angielskim z podaniem zakresu zadań oraz podaniem danych kontaktowych do
przełożonego w tym nr telefonu w celu umożliwienia weryfikacji informacji (informacja ta może zostać podana w CV)
lub inne dokumenty, które mogą potwierdzić znajomość języka angielskiego; weryfikacja na etapie rozmowy
kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Znajomość ustawy o finansach publicznych; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Znajomość ustawy kodeks spółek handlowych; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym; weryfikacja na etapie rozmowy
kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami; weryfikacja na
etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Znajomość polityki spójności UE oraz Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji; weryfikacja na etapie rozmowy
kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy,
umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność,
terminowość; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu
do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie
bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”,
„confidential UE”; weryfikacja na podstawie oświadczenia.
Weryfikacja wymagań dodatkowych:
· Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w obszarze nadzoru właścicielskiego spółek Skarbu Państwa lub
spółek samorządowych lub w obszarze obsługi prawnej organów administracji publicznej lub podmiotów
gospodarczych; weryfikacja na podstawie informacji w CV i na podstawie dołączonych dokumentów.
· Studia podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo spółek handlowych lub finanse lub rachunkowość;
weryfikacja na podstawie informacji w CV i na podstawie dołączonych dokumentów.
· Znajomość ustawy o rachunkowości; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu.
· Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub
egzaminu.
· Znajomość systemu EZD; weryfikacja na podstawie informacji w CV.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 2 lata stażu pracy w obszarze prawa lub finansów (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym; weryfikacja na podstawie dołączonych dokumentów - konieczne jest złożenie dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego, np. certyfikat językowy, dylom ukończenia studiów, dyplom ukończenia szkoły językowej na poziomie min. B2, zaświadczenie/informacja z innych miejsc zatrudnienia o realizacji zadań w języku angielskim z podaniem zakresu zadań oraz podaniem danych kontaktowych do przełożonego w tym nr telefonu w celu umożliwienia weryfikacji informacji (informacja ta może zostać podana w CV) lub inne dokumenty, które mogą potwierdzić znajomość języka angielskiego
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub kopia poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w obszarze nadzoru właścicielskiego spółek Skarbu Państwa lub spółek samorządowych lub w obszarze obsługi prawnej organów administracji publicznej lub podmiotów gospodarczych
calendar icon

Aplikuj

do 19 listopada 2024

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 144789"
na adres:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 433 41 35
  • Dokumenty należy złożyć do: 19.11.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Klauzula informacyjna z art. 13 – nabór na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.

    Administrator Danych Osobowych:

            
    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Przemysłu, 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.


    Inspektor Ochrony Danych:


    W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@mp.gov.pl lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Przemysłu,
    40-039 Katowice, ul. Powstańców 30.


    Cel przetwarzania:


    Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu.


    Podstawa prawna przetwarzania:

     
    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 221 § 1, 2, 4, 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) w związku z art. 4, 4a, 26, 29, 30, 31, 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 10 RODO* w związku z art. 4 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zakresie odebrania oświadczenia o niekaralności oraz, w przypadku kandydatów wybranych w naborze, którzy wyrazili zgodę na zatrudnienie, art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z art. 229 § 1 pkt 1 i § 4a Kodeksu pracy w związku z załącznikiem 3a rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy. W przypadku złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zamiaru skorzystania przez Panią/Pana z uprawnień w pierwszeństwie w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej) w związku z art. 28 ust. 2b i 29a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409).

    Podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych w zakresie danych niewymaganych w ogłoszeniu o naborze zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO*). Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Następnie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO* (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j.
    z dnia 2020.02.03).


    Odbiorcy danych:

    Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych, ponadto dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom do tego uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi wymagające dostępu do danych osobowych.  

      
    Przekazywanie danych poza EOG:
    Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.


    Okres przechowywania:

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny ministerstwa ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

    Przysługuje Pani/Panu prawo:

    • dostępu do dotyczących Pani/Pana danych osobowych;
    • sprostowania swoich danych osobowych;
    • usunięcia danych osobowych;
    • ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*;
    • do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych.


    Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:


    Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO*.


    Informacja o wymogu podania danych:


    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji. Podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie, jednak jej wycofanie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na tej podstawie przed wycofaniem zgody.


    Profilowanie

    Pani/Pana dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

     

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), (RODO).

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Udostępnił: Aleksandra Jochemczyk

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego i Administracji

Wprowadzono: 09.11.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×