Katowice - panorama
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
print as PDF
Ogłoszenie nr 140627 / 24.07.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: kadr i szkoleń w Biurze Dyrektora Generalnego i Administracji
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Realizuje działania związane z polityką szkoleniową Ministerstwa Przemysłu, w szczególności zgłasza pracowników na szkolenia powszechne, specjalistyczne oraz na szkolenia centralne i inne szkolenia organizowane przez Szefa Służby Cywilnej, a także szkolenia wskazane w Indywidualnym Programie Rozwoju Zawodowego
  • Współpracuje z firmami szkoleniowymi w zakresie organizacji szkoleń dla pracowników Ministerstwa Przemysłu
  • Dokonuje analizy wyników ewaluacji szkoleń oraz działalności szkoleniowej do celów sprawozdawczych (w ujęciu osobowym, tematycznym i finansowym)
  • Przygotowuje analizy i informacje zbiorcze dotyczące realizowanych zadań, w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski o dostęp do informacji publicznej, także dla Szefa Służby Cywilnej w ramach rocznego sprawozdania Dyrektora Generalnego
  • Bierze udział w opracowywaniu i modyfikacji funkcjonujących w Ministerstwie Przemysłu rozwiązań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz monitoruje sposób ich funkcjonowania w celu zapewnienia optymalnej polityki ZZL w Ministerstwie Przemysłu, w tym uczestniczy w opracowywaniu i realizacji programu zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Odpowiada za proces organizacji praktyk studenckich i wolontariatu w Ministerstwie Przemysłu (w tym analizuje i identyfikuje potrzeby, przygotowuje i realizuje roczny plan organizacji praktyk i wolontariatu)
  • Prowadzi sprawy wynikające z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników Ministerstwa Przemysłu
  • Planuje i na bieżąco analizuje realizację budżetu w zakresie polityki szkoleniowej
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Staż pracy co najmniej 4 lata w obszarze prawa pracy, w tym co najmniej 3 lata w zakresie organizacji i obsługi szkoleń
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych, przepisów o ochronie danych osobowych i z zakresu dostępu do informacji publicznej, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; wiedza ogólna z zakresu prawa pracy; znajomość zagadnień dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Znajomość i umiejętność obsługi programów komputerowych Ms Office (Word, Excel, Power Point, Outlook)
  • Kreatywność, orientacja na klienta, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie
  • Doświadczenie w organizacji staży lub praktyk lub wolontariatu
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Pakiet socjalny i pakiet benefitów (możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej)
  • Możliwość rozwoju zawodowego 
  • Częściowe wykonywanie pracy poza miejscem pracy - praca zdalna
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

1.   Sprawdzenie wymagań formalnych ofert – analiza złożonych dokumentów w ofercie pod kątem wymagań zawartych w ogłoszeniu o wolnym stanowisku pracy.

2. Sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji – test wiedzy w zależności od ilości złożonych ofert i rozmowa kwalifikacyjna.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 4 lata stażu pracy w obszarze prawa pracy, w tym co najmniej 3 lata w zakresie organizacji i obsługi szkoleń (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 3 sierpnia 2024

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 140627"
na adres:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 433 31 35
  • Dokumenty należy złożyć do: 03.08.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    o   Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ministerstwo Przemysłu z siedzibą przy ul. Powstańców 30, 40-039 Katowice, zwany dalej „Administratorem danych”.

    o   Kontakt do inspektora ochrony danych: Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez Administratora danych może się Pani/Pan kontaktować: 1) pocztą tradycyjną na adres Ministerstwo Przemysłu z siedzibą przy ul. Powstańców 30, 40-039 Katowice, 2) pocztą elektroniczną na adres e-mail: iodo@mp.gov.pl.

    o   Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru

    o   Informacje o odbiorcach danych: Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych) w związku z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy i art. 26 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1691, z późn. zm.) oraz udzielonej przez Panią/Pana zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie, w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe niewymagane przez wskazane akty prawne, przy czym Administrator danych zastrzega, że nie oczekuje przekazywania tego typu danych. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Ponadto Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom zapewniającym na rzecz Administratora danych obsługę techniczną i informatyczną (takim jak dostawcy oprogramowania, podmioty świadczące usługi serwisowe, hostingowe) na podstawie zawartych z tymi podmiotami umów powierzenia przetwarzania danych osobowych lub podmiotom zapewniającym obsługę prawną na rzecz Administratora. Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej i zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru lub zatrudnienia wybranego w naborze kandydata. Posiada Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; 2) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; 3) cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w Ministerstwie Przemysłu. Administrator danych nie wymaga podawania przez Panią/Pana jakichkolwiek innych danych niż te wskazane bezpośrednio w przytoczonych wyżej przepisach prawa, jeżeli jednak zdecyduje się Pani/Pan podać inne dane, Administrator danych przyjmie, że są one przekazane na zasadzie dobrowolności i za wyrażoną przez Panią/Pana zgodą. Dane te nie będą jednak brane pod uwagę w prowadzonym procesie naboru. Pani/ Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

    o   Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji

    o   Uprawnienia:

    1.     prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

    2.     prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

    3.     prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

    4.     prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;

    5.     prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    o   Podstawa prawna przetwarzania danych:

    1.     art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

    2.     art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

    3.     art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

    o   Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

    o   Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Udostępnił: Aleksandra Jochemczyk

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego i Administracji

Wprowadzono: 24.07.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×