Biuro - zdjęcie 2
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31
print as PDF
Ogłoszenie nr 103448 / 29.07.2022
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: kierowania kancelarią tajną, obronności i zarządzania kryzysowego Samodzielne Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Obronności i Zarządzania Kryzysowego
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Rejestruje i przechowuje materiały niejawne, udostępnia materiały niejawne osobom do tego uprawnionym, przestrzega właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów, zapewnia ochronę systemów teleinformatycznych w których są przetwarzane informacje niejawne, prowadzi rejestry: dzienników ewidencyjnych, książek doręczeń, wykazów przesyłek nadanych oraz innych wymaganych przepisami o ochronie informacji niejawnych oraz prowadzi okresowe kontrole ewidencji materiałów niejawnych pozostające na stanie kancelarii tajnej WUG w celu zapewnienia właściwego postępowania z dokumentacją niejawną.
  • Prowadzi sprawy związane z realizacją zadań obronnych w WUG oraz w urzędach górniczych, współpracując w tym zakresie z Ministerstwem Aktywów Państwowych i Ministerstwem Obrony Narodowej, sporządza niezbędną dokumentację, w tym opracowuje „Plan operacyjny funkcjonowania WUG” oraz wytyczne do sporządzania tych planów w urzędach górniczych, programy, instrukcje postępowania i sprawozdania, uczestniczy w przygotowywaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz koordynuje wykonywanie tych zadań w urzędach górniczych w celu przygotowania Urzędu do wykonywania zadań w ramach podwyższonej gotowości obronnej państwa lub w sytuacjach kryzysowych.
  • Prowadzi sprawy z zakresu zarządzania kryzysowego w WUG, w tym współdziała z Ministerstwem Aktywów Państwowych, sporządza niezbędną dokumentację, uczestniczy w przygotowywaniu wewnętrznych aktów prawnych oraz koordynuje prowadzenie tych spraw w urzędach górniczych w celu zapewnienia sprawnej i skutecznej realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych.
  • Planuje i organizuje proces szkolenia w zakresie zarządzania kryzysowego oraz spraw obronnych, w tym opracowuje roczny Plan Szkolenia Obronnego w WUG oraz w pozostałych urzędach górniczych, prowadzi cykliczne szkolenia, współdziała z Ministerstwem Aktywów Państwowych i Ministerstwem Obrony Narodowej w realizacji szkoleń w celu przygotowania wyznaczonych grup pracowników do sprawnego wykonywania zadań w sytuacjach kryzysowych lub podwyższenia gotowości obronnej państwa.
  • Prowadzi sprawy dotyczące reklamowania – na wniosek – od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, w stosunku do pracowników nadzoru górniczego, wyznaczonych do realizacji zadań obronnych w swoich jednostkach organizacyjnych, a także prowadzi wykaz osób reklamowanych - z urzędu i na wniosek w celu zabezpieczenia potrzeb urzędów górniczych w przypadku podwyższenia gotowości obronnej państwa i na wypadek wojny.
  • Przeprowadza kontrole stanu ewidencji i postępowania z dokumentacją niejawną w urzędach górniczych, a także dotyczącą prowadzenia spraw obronnych i z zakresu zarządzania kryzysowego celem oceny ich działalności w tym zakresie.
  • Uczestniczy w procesie tworzenia wewnętrznych aktów prawnych dotyczących prowadzenia w urzędach górniczych spraw obronnych i zarządzania kryzysowego w celu zapewnienia właściwej i jednolitej realizacji tych zadań przez urzędy górnicze, a także sporządza sprawozdania w tym zakresie.
  • Sporządza niezbędną dokumentację związaną z uruchamianiem i funkcjonowaniem "Stałego Dyżuru" w WUG oraz w urzędach górniczych w celu przygotowania funkcjonowania urzędów górniczych na wypadek podwyższonej gotowości obronnej państwa.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat pracy na stanowisku związanym z prowadzeniem spraw obronnych lub zarządzaniem kryzysowym lub w kancelarii tajnej
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu informacji niejawnych o klauzuli "tajne"
  • Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych i przepisów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o obronie Ojczyzny
  • Znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym
  • Znajomość ustawy o działaniach antyterrrorystycznych
  • Znajomość ustawy o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom RP oraz przepisów wydanych na ich podstawie
  • Znajomość ogólnych zasad funkcjonowania administracji publicznej i stosowania procedur administracyjnych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie edytora tekstu oraz obsługi poczty elektronicznej
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Myślenie analityczne
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Rzetelność i terminowość
  • Umiejętność współpracy
  • Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe studia podyplomowe w zakresie ochrony informacji niejawnych, obronności państwa, zarządzania kryzysowego
  • Przeszkolenie w zakresie obronności państwa
  • Przeszkolenie w zakresie zarządzania kryzysowego
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Rozpoczynanie pracy, na wniosek pracownicy karmiącej dziecko piersią, po wykorzystaniu dodatkowej przerwy w czasie pracy lub kończenie pracy przed rozpoczęciem dodatkowej przerwy w czasie pracy (z wyjątkiem 15 minutowej przerwy przysługującej pracownikowi na podstawie art. 134 Kp)
  • Udzielanie pożyczek mieszkaniowych
  • Udzielanie zapomóg
  • Stwarzanie komfortowych warunków pracy w pomieszczeniach
  • Spotkania integracyjne
  • Możliwość przystąpienia pracownika do grupowego ubezpieczenia na życie
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Charakter stanowiska i sposób wykonywania zadań:

  • duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych
  • częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne
  • wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji, w tym umieszczonych w szafach z koniecznością użycia drabiny
  • praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego
  • podróże służbowe do miejsc, które mogą być niedostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych

W budynku znajdują się miedzy innymi: udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących – kontrastowe oznakowania, beacon systemu YourWay, oznakowania pomieszczeń z możliwością głosowego odczytu, dla osób mających problemy ze słuchem -przenośna pętla indukcyjna, można również skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego online.

Wejście do budynku oraz komunikacja pomiędzy kondygnacjami, odbywa się wyłącznie po schodach, brak udogodnień dla osób mających trudności w poruszaniu się, szczególnie dla osób poruszających się na wózkach.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • sprawdzenie wymagań formalnych i dodatkowych - analiza dokumentów
  • sprawdzenie wiedzy - test wiedzy
  • sprawdzenie umiejętności obsługi komputera - w zakresie edytora tekstu,  obsługi poczty elektronicznej - zadanie do wykonania
  • sprawdzenie kompetencji: samodzielność i inicjatywa, radzenie sobie w systuacjach kryzysowych, rzetelność i terminowość, myślenie analityczne, umiejętność współpracy - wywiad
  • sprawdzenie doświadczenia zawodowego - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany

 

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
  • Kopia dokumentu poświadczającego bezpieczeństwo upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "tajne"
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
calendar icon

Aplikuj

do 8 sierpnia 2022

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 103448"
na adres:
Wyższy Urząd Górniczy
ul. Ks, J. Poniatowskiego 31
40-055 Katowice
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
32 736 1761
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 08.08.2022
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Prezes Wyższego Urzędu Górniczego z siedzibą w Katowicach, ul. Ks. J. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: Wyższy Urząd Górniczy, ul. Ks. J. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice, e-mail: iod@wug.gov.pl
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe nie będą podlegały udostępnianiu podmiotom trzecim, z wyjątkiem instytucji upoważnionych do tego z mocy prawa
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Udostępnił: Iwona Sosińska

Komórka organizacyjna: Biuro Budżetowo-Finansowe, Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 29.07.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×