Biuro - zdjęcie 2
Urząd Morski w Gdyni
81-338 Gdynia ul.Chrzanowskiego 10
print as PDF
Ogłoszenie nr 155336 / 21.08.2025
Dołącz do nas jako:

oficer portu

Do spraw: farm wiatrowych i ochrony środowiska morskiego w Kapitanacie Portu Łeba
#administracja publiczna #gospodarka morska

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • opiniuje projekty regulacji prawnych, wnioskuje w sprawie inwestycji, remontów i zmian sposobu użytkowania morskich budowli hydrotechnicznych w zakresie właściwości terytorialnej kapitanatu we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu. Kontroluje nabrzeża i obiekty portowe, bazy MEW oraz inne tereny portowe w celu sprawdzenia wymaganych przepisami przeglądów, atestów czystości dna, wyposażenia, ochrony obiektów portowych i zabezpieczenia ich w środki ratunkowe.
  • współpracuje ze spółkami z sektora offshore oraz morskich farm wiatrowych (MFW) w zakresie właściwości terytorialnej kapitanatu we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu.
  • przestrzega zasady ochrony żeglugi morskiej i portu, w tym ochrony życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie portu, obiektów portowych lub na statkach zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach, kontroluje stan bezpieczeństwa pożarowego na obszarach należących do właściwości terytorialnej kapitanatu oraz na statkach.
  • doraźnie kontroluje jednostki pływające w aspekcie spełniania norm międzynarodowych konwencji ochrony środowiska, zdawania odpadów. Prowadzi czynności dochodzeniowe związane z zanieczyszczeniem środowiska. Przygotowuje decyzje administracyjne, kompletuje dokumentację i ewentualnie nakłada kary finansowe. Pobiera próbki paliwa podczas bunkrowania jednostek pływających.
  • wykonuje czynności dochodzeniowe w sprawach naruszania przepisów portowych, awarii i wypadków morskich, uszkodzeń nabrzeży, urządzeń portowych, w tym na potrzeby izb morskich. Zgłasza uszkodzenia, potrzeby remontowe nabrzeży i urządzeń portowych oraz przeprowadza kontrole nad sposobem wykonywania drobnych prac remontowych na jednostkach pływających. Nadzoruje we współpracy z Inspektoratem Ochrony Środowiska Morskiego złomowania jednostek na terenie portu pod względem przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
  • opracowuje i wydaje decyzje administracyjne, nakłada grzywny w przypadku łamania obowiązujących przepisów, nakazów i zakazów, zgłasza wypadki do Komisji Badania Wypadków Morskich oraz Izb Morskich. Przeprowadza i nadzoruje prowadzenie dochodzeń w sprawach wypadków morskich.
  • nadzoruje akcje zimowe, kontroluje i wydaje polecenia osobom odpowiedzialnym, wydaje doraźnie polecenia nieunormowane przepisami w celu eliminacji zagrożeń życia i zdrowia.
  • doraźnie weryfikuje zgłoszenia dotyczącege deklaracji odpadów znajdujących się na statku. Kontroluje port i podmioty gospodarcze znajdujące się na terenie portu pod względem zapewnienia ochrony środowiska. Przygotowuje warunki dotyczące wydania zgody dla statków na bunkrowanie, zdawanie wód zaolejonych oraz zgody dla jednostek pływających na malowanie w celu zachowania czystości wód i zapewnienia ochrony środowiska. Pomaga przy opiniowaniu aktów prawnych, analizie oraz redakcji opracowań dotyczących ochrony środowiska.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze: praca na statku w dziale pokładowym na poziomie operacyjnym
  • Dyplom na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego (A2 wg ESOKJ)
  • Znajomość przepisów prawa morskiego, konwencji międzynarodowych w zakresie bezpieczeństwa żeglugi lub zapobiegania zanieczyszczeniom morza przez statki
  • Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa morskiego w zakresie wykonywanych zadań
  • znajomość przepisów dotyczących ochrony żeglugi i portów morskich oraz przepisów portowych w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących ochrony środowiska w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących morskiej energetyki wiatrowej
  • Umiejętność komunikacji
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe o profilu morskim
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w obszarze: praca na statku w dziale pokładowym na poziomie zarządzania i praca w obszarze ochrona środowiska
  • Dyplom na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
  • Świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym
  • Świadectwo ogólne lub ograniczone operatora GMDSS (GOC, ROC)
  • Świadectwo przeszkolenia w zakresie obsługi i wykorzystania ECDIS
  • Świadectwo przeszkolenia oficera ochrony obiektu portowego (PFSO)
  • Znajomość przepisów dotyczących prawa budowlanego w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość wytycznych dotyczących eksploatacji nabrzeży
  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
Co oferujemy
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dopłaty do żłobka, przedszkola i klubu dziecięcego oraz opieki sprawowanej przez opiekuna dziennego
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 6703,97 zł, a także dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy, oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:

  • praca w terenie
  • zagrożenie korupcją
  • przeprowadzanie kontroli / inspekcji
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych

Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:

Czynniki szkodliwe i warunki uciążliwe dla zdrowia:

  • praca przy monitorze ekranowym (komputer) pow. 4 godzin dziennie
  • zmienne warunki atmosferyczne

Narzędzia i materiały pracy: komputer

Infrastruktura - bariery architektoniczne:

  • brak schodołazu
  • toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • oferty niekompletne, w tym brak własnoręcznie podpisanych listu motywacyjnego i wymaganych oświadczeń oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego)
  • Urząd poinformuje osoby, które zakwalifikowały się do poszczególnych etapów naboru telefoniczne lub drogą elektroniczną, a brak kontaktu jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata do dalszych etapów naboru
  • do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • analiza dokumentów
  • rozmowa kwalifikacyjna
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Kopia dyplomu na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dyplomu na poziomie zarządzania w dziale pokładowym
  • Kopia świadectwa przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym
  • Kopia świadectwa ogólnego lub ograniczonego operatora GMDSS (GOC, ROC)
  • Kopia świadectwa przeszkolenia w zakresie obsługi i wykorzystania ECDIS
  • Kopia świadectwa przeszkolenia oficera ochrony obiektu portowego (PFSO)
calendar icon

Aplikuj

do 31 sierpnia 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 155336"
na adres:
Urząd Morski w Gdyni
Kancelaria Ogólna
ul. Chrzanowskiego 10
81-338 Gdynia
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
59 866 14 60
692 405 949
  • Dokumenty należy złożyć do: 31.08.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy w Urzędzie Morskim w Gdyni

    1. AdministratorAdministratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia.

    2. Inspektor ochrony danychMogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: – Urząd Morski w Gdyni, ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia – e-mail: iod@umgdy.gov.pl

    3. Cel i podstawy przetwarzaniaPaństwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

    4. Odbiorcy danych osobowychPaństwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.

    5. Okres przechowywania danychPaństwa dane zgromadzone w  procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata lub – w przypadku niewybrania żadnego kandydata – od daty publikacji wyniku naboru.

    6. Prawa osób, których dane dotycząMają Państwo prawo do:-  dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii-  sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;-  ograniczenia przetwarzania danych osobowych; –  usunięcia danych osobowych; –  wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa)

    7. Informacja o wymogu podania danychPodanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

    [1] Art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (dalej: Kp) oraz w przypadku kandydatów na stanowiska w służbie cywilnej – Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej;[2] Art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kp wzw. z art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W przypadku danych określonych w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kp podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;[3] Art. 6 ust. 1 lit a RODO;[4] Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Urząd Morski w Gdyni

Udostępnił: Mirosława Szczepkowska

Komórka organizacyjna: Wydział Spraw Pracowniczych

Wprowadzono: 21.08.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×