Biuro - zdjęcie 2
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu
37-700 Przemyśl Ul. Mickiewicza 34
print as PDF
Ogłoszenie nr 122403 / 14.06.2023
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: osobowych funkcjonariuszy w Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia
#administracja publiczna #dane osobowe #sprawy wewnętrzne #zasoby ludzkie (sprawy kadrowe)

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • przygotowuje dla Komendanta Oddziału projekty rozkazów personalnych i decyzji dotyczących funkcjonariuszy, w szczególności w zakresie przenoszenia, delegowania, powierzania obowiązków, mianowania na stanowiska służbowe, przyznawania, podwyższania, obniżania dodatku służbowego/ funkcyjnego, mianowania do służby stałej wraz z przyznaniem zasiłku na zagospodarowanie, przenoszenia do dyspozycji Komendanta Oddziału, wyróżniania
  • przygotowuje wnioski, propozycje kadrowe, stanowiska, opinie i projekty poleceń w sprawach: przeniesień, delegowań, mianowań na stanowiska służbowe, wyróżnień, mianowań na stopnie SG, przeprowadzania czynności oceniających predyspozycje do służby na zajmowanym stanowisku służbowym, zezwolenia na podjęcie zajęcia zarobkowego poza służbą, próśb i wniosków funkcjonariuszy służby stałej i przygotowawczej w zakresie właściwości Sekcji Spraw Osobowych
  • opiniuje oraz ewidencjonuje wnioski funkcjonariuszy o wyrażenie zgody na podjęcie zajęcia zarobkowego poza służbą oraz przygotowywuje zawiadomienia dla funkcjonariuszy w przedmiotowym zakresie
  • ewidencjonuje dane dotyczące wyróżnień funkcjonariuszy w kadrowych systemach teleinformatycznych, dane dotyczące udzielonych zezwoleń na podjęcie dodatkowego zajęcia zarobkowego poza służbą, dane dotyczące próśb o przeniesienie oraz dokonanych przeniesień funkcjonariuszy
  • przygotowuje projekty pisemnych zawiadomień i zaświadczeń dla funkcjonariuszy w zakresie właściwości Sekcji
  • sporządza projekty opinii do próśb funkcjonariuszy o przeniesienie oraz przygotowuje niezbędną dokumentację kadrową przesyłaną wraz z przedmiotową prośbą
  • prowadzi dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem służbowym funkcjonariuszy SG zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie poprzez: zakładanie teczek akt osobowych, prowadzenie i aktualizowanie teczek akt osobowych, kończenie prowadzenia teczek akt osobowych, prowadzenie i aktualizacja rejestru akt osobowych
  • archiwizuje teczki akt osobowych funkcjonariuszy zwolnionych ze służby, celem ich przesłania do Archiwum SG w Szczecinie
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe powyżej 1 roku pracy w obszarze kadr
  • Znajomość przepisów regulujących tok służby w Straży Granicznej, zwłaszcza ustawy o Straży Granicznej
  • Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
  • Bardzo dobra znajomość obsługi komputera
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Znajomość ustawy o Służbie Cywilnej
  • Umiejętność organizowania pracy własnej
  • Umiejętność pracy w zespole
Co oferujemy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”
  • "Nagrody jubileuszowe"
  • Możliwość rozwoju i współpracy ze specjalistami
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.

Deklaracja dostępności:

https://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/wolnytekst/39328,Deklaracja-dostepnosci.html

Warunki pracy

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych (rozkazów personalnych), opinii, zawiadomień związanych ze stosunkiem służbowym funkcjonariuszy.

CHARAKTER STANOWISKA I SPOSÓB WYKONYWANIA NA NIM ZADAŃ oraz CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ:  Praca biurowa. System podstawowy (godz. pracy od 07:30 do 15:30). Praca wymagająca dyspozycyjności. Praca związana z obsługą klienta.

MIEJSCE I OTOCZENIE OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY: Praca biurowa w siedzibie urzędu/wydziału w pomieszczeniach zlokalizowanych w budynku wielokondygnacyjnym na terenie Komendy BiOSG. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na parterze. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner. Brak oznaczeń dla osób niewidomych. Możliwość poruszania się po budynku, zainstalowane windy/podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety. Brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym,  niedosłyszącym oraz głuchoniemym. Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe dla pracowników.

UPOWAŻNIENIA I PEŁNOMOCNICTWA: Upoważnienie do dostępu i przetwarzania danych osobowych funkcjonariuszy,  upoważnienie do dostępu do specjalistycznego kadrowego systemu komputerowego.

ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ: Zadania wykonywane na tym stanowisku charakteryzują się dużą złożonością. Wymagają od pracownika bardzo dobrej znajomości ustawy o Straży Granicznej oraz kodeksu postępowania administracyjnego, aktów wykonawczych, jak również przepisów wewnętrznych SG. Konieczna jest również znajomość przepisów dotyczących obiegu dokumentów i ochrony informacji. Częste zmiany przepisów wymagają od pracownika bieżącej aktualizacji posiadanej wiedzy oraz umiejętność interpretacji przepisów. Zadania na tym stanowisku wymagają od pracownika kreatywności. Pracownik dokonuje wyboru jednego z kilku dostępnych rozwiązań, a wybór najlepszego jest uzależniony od oceny pracownika. Opinie sporządzone przez pracownika zajmującego stanowisko mają wpływ na podejmowane decyzje. Z uwagi na szeroki aspekt realizowanych zadań z zakresu spraw osobowych funkcjonariuszy na stanowisku wymagana jest umiejętność argumentowania. Przykłady: sporządzanie rozkazów personalnych dotyczących wielu aspektów stosunku służbowego funkcjonariuszy, np.: przyjęcia do służby przygotowawczej, mianowania na stanowisko, przeniesienia, delegowania.

NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA: Zadania realizowane na tym stanowisku wykonywane są od początku do końca samodzielnie, a osoba zajmująca to stanowisko odpowiada za organizację pracy na tym stanowisku. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku w znacznej części samodzielnie decyduje o organizacji swojej pracy w taki sposób, aby realizować powierzone zadania terminowo i fachowo zachowując przede wszystkim terminy wynikające  z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Przykłady: pracownik samodzielnie ustala kolejność wykonywanych zadań, decydując które zadania należy zrealizować w pierwszej kolejności, najczęściej kierując się wymogami dotrzymania terminów wynikających z przepisów prawa administracyjnego; w sytuacjach bezprecedensowych osoba zajmująca to stanowisko pracy przedstawia bezpośredniemu przełożonemu propozycję rozwiązania problemu wraz z argumentacją i ewentualnymi zagrożeniami wynikającymi z proponowanego rozwiązania.

Dodatkowe informacje
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą złożyłeś/nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Uzupełnianie ofert jest możliwe do dnia 26.06.2023 r.
  • W ofercie podaj dane kontaktowe - adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu.
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie, listownie lub mailowo
    (brak kontaktu jest równoznaczny z rezygnacją z dalszego postępowania rekrutacyjnego);
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Jeśli dokumenty składasz za pośrednictwem ePUAP, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie
    oryginałów wymaganych oświadczeń (do wglądu).
  • Aplikacje kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.
  • UWAGA! kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i uwiarygodnione
    własnoręcznym podpisem oświadczenia. Za aplikację uwiarygodnioną własnoręcznym podpisem uważa
    się aplikację, w której wszystkie oświadczenia są opatrzone przez kandydatkę/kandydata datą i własnoręcznym / kwalifikowanym / zaufanym podpisem. Ponadto, w liście motywacyjnym wskaż sygnaturę/numer ogłoszenia lub nazwę stanowiska, na które aplikujesz.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
    tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, które wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
    Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów w ogłoszeniu
    dotyczących wymaganych dokumentów (wymienionych w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty
    niezbędne)”.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami, które spełniają wymagania zawarte wniniejszym ogłoszeniu. JEŻELI PODANE DANE BĘDĄ OBEJMOWAŁY SZCZEGÓLNE KATEGORIE DANYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 9 UST. 1 RODO, KONIECZNA BĘDZIE WYRAŹNA ZGODA NA ICH PRZETWARZANIE.
  • Procedura naboru odbywa się zgodnie z zasadami przyjętymi w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej na czas trwania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
  • DODATKOWE informacje dotyczące naboru na stanowiska cywilne, dostępne są na stronie BiOSG w zakładce: "
    PRACA W BiOSG" pod adresem:


http://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni

Proszę o korzystanie ze wzoru oświadczenia obowiązującego przy naborze do pracy, który jest również dostępny na stronie BIP BiOSG, w zakładce "Wolne stanowiska w Służbie Cywilnej" pod adresem:


http://www.bip.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/s02/wolne-stanowiska-w-slu

Procedura naboru / przepisy / wzory dokumentów / poradnik dla kandydata / metody/techniki naboru / klauzula
informacyjna:


https://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni/21161,PROCEDURA-NABORU-NA-STANOWISKA-CYWILNE.html

Aplikując oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

1. Selekcja składa się z dwóch etapów:


a) I etap – preselekcja (weryfikacja ofert pod względem formalnym);


b) II etap – selekcja właściwa:

- weryfikacja ofert pod względem spełnienia wymagań dodatkowych określonych w ogłoszeniu,
- rozmowa kwalifikacyjna.

W ramach II etapu komisja może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowej weryfikacji, w szczególności:

a) test kwalifikacyjny (np. test wiedzy lub zadanie praktyczne),
b) inne narzędzia selekcyjne.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 26 czerwca 2023

W formie papierowej z dopiskiem: "ogłoszenie nr 122403"
na adres:
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej im. gen.
bryg. Jana Tomasza Gorzechowskiego, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl - złożenie aplikacji w siedzibie
BiOSG, w godz. pracy Oddziału;
- za pośrednictwem urzędu pocztowego (datę nadania w urzędzie pocztowym ustala się na podstawie daty
stempla pocztowego);
- w formie elektronicznej, za pośrednictwem ePUAP (za datę wpływu aplikacji do urzędu przesłanej za
pośrednictwem ePUAP, uważa się datę wpływu na skrzynkę podawczą urzędu).

APLIKACJE ZŁOŻONE W INNEJ FORMIE, NIŻ OKREŚLONEJ POWYŻEJ, W TYM ZA POMOCĄ POCZTY E-MAIL, NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
Sekcja Organizacji i Naboru Wydziału Kadr i Szkolenia BiOSG - 16
673 2254, 16 673 2875.

Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 26.06.2023
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe są przetwarzane na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).


    Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu informuje, iż:


    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej, ul.
    Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, tel. +48 16/6732000, e-mail: komendant.biosg@strazgraniczna.pl


    2. Inspektorem ochrony danych jest Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji BiOSG, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, tel.+48 16/6732110, email: woi.biosg@strazgraniczna.pl


    3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
    art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.


    4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w Bieszczadzkim Oddziale SG;


    5. Podanie swoich danych jest dobrowolne, osoba, która ich nie poda nie będzie mogła brać udziału w naborze do pracy;


    6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób, który spowoduje zautomatyzowane podjęcie decyzji wobec Pani/Pana, jak również Pani/Pana dane nie będą poddawane profilowaniu


    7. Pani/Pana dokumenty, złożone do celów rekrutacyjnych będą przechowywane w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej przez okres niezbędny do czasu przeprowadzenia naboru do pracy (z uwzględnieniem okresu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, w których Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska). Złożone dokumenty nie są zwracane, a po zakończeniu procedury naboru, dokumenty kandydatów,
    którzy nie zostali wybrani zostają komisyjnie zniszczone. Dokumenty osoby przyjętej do pracy zostaną włączone do teczki akt osobowych, a po zakończeniu pracy zostaną z archiwizowane i będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł;


    8. Z chwilą zakończenia procedury naboru, zakres przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych, kandydatów nieprzyjętych do pracy zostaje ograniczony do: imienia, nazwiska, daty urodzenia, miejsca zamieszkania oraz rodzaju
    i nazwy aplikowanego stanowiska i będą przetwarzane przez okres do 10 lat od dnia złożenia dokumentów do celów statystycznych. Po upływie w/wym. okresu, dane zostaną bezpowrotnie, automatycznie usunięte;


    9. Pani/Pana dane nie będą przekazywane odbiorcom danych innym niż podmioty uprawnione na podstawie przepisów
    prawa;


    10. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego, jak również do organizacji międzynarodowych


    11. Ma Pani/Pan prawo do:

    • uzyskania od ADO informacji, czy Pani/Pana dane są przetwarzane i w jakim zakresie, dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania,
    • wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,żądania ograniczenia przetwarzania danych,
    • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    • żądania usunięcia danych osobowych,
    • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy.


    Informacje o wymogu podania danych:


    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.


    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.


    Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej

Jednostka organizacyjna: Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu

Udostępnił: Dorota Gąska-Stawarz

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 14.06.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×